دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

انواع ضریب همبستگی و محاسبه آنها

فایلی از وبلاگ دانش آماری در خصوص ضریب همبستگی را از اینجا دانلود نمایید.

کتاب روش شناسی کاربردی و کتاب اصول و کاربردهای اپیدمیولوژی

 کتاب روش شناسی کاربردی و   فصل اصول و کاربردهای اپیدمیولوژی کتاب جامع بهداشت عمومی را که قبلا به صورت فایل های مجزا اراده شده بود را از لینک های زیر دریافت نمایید.

 

روش شناسی کاربردی                                  اصول و کاربردهای اپیدمیولوژی

عبور جمعیت ایران از 77 میلیون نفر

ساعت جمعیتی مرکز آمار در ساعت 19:44  روز سه شنبه بیست و هشتم آبانماه 1392  عبور جمعیت ایران از 77 میلیون نفر را نشان  می دهد.


لطفا در مورد این عدد اعلام نظر فرمایید.




کلید سوالات آزمون Ph.D رشته‌های پزشکی سال 93-92

کلید سوالات آزمون Ph.D رشته‌های پزشکی سال 93-92 در سایت معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفت.

بزودی سوالات دکتری آمار زیستی در وبلاگ قرار داده خواهد شد.با ما و همراه ما باشید.


کلید اولیه سوالات دکتری تخصصی آمار زیستی را از اینجا دانلود نمایید.

پاورپوینت برای روش های نمونه گیری

دو پاورپوینت مفید در خصوص روش های نمونه گیری را از لینک های زیر دانلود نمایید. 


لینک اول 

لینک دوم

فرهنگ لغت آماری

هرچند ویرایش سوم فرهنگ لغت های آماری پژوهشکده آمار جامع می باشد، ولی شاید به دلیل حجم بالای آن قابل دانلود برای بعضی از دوستان نباشد.  

این فرهنگ لغت آماری را هم به مجموعه خود بیافزایید.  

 

 لینک دانلود

  

راهنمای نرم افزار Amos-Analysis of moment structures

Amosرا می توان یکی از موفق ترین نرم افزارهای کامپیوتری دانست که به طور خاص برای مدل سازی معادله ساختاری طراحی شده اند. هرچند هدف اصلی از طراحی این نرم افزار مدل سازی است اما قابلیت اجرای مجموعه ای از تحلیل های کمی و آماری معمول نیز بوسیله این نرم افزار وجود دارد. نرم افزار Amos توسط شرکت SPSS به بازار عرضه شده است و برای اجرا نیاز به حداقل 256 مگابایت RAM و 125 مگابایت فضای آزاد بر روی دیسک است. این نرم افزار نیز دارای دو نگارش دانشجویی و کامل است. تنها محدودیت نگارش دانشجویی آن نسبت به نگارش کامل این است که مدل شما نمی تواند بیش از 8 متغیر مشاهده شده داشته باشد.  ادامه مطلب ...

معرفی نرم افزارهای مرتبط با مبحث SEM

در میان نرم افزارهای مختلف آماری، تعدادی از این نرم افزارها در مبحث معادلات ساختاری بیش از سایرین کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند.


LISREL اولین نرم افزاری است که به منظور مدل سازی در مبحث معادلات ساختاری طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است. این نرم افزار توسط کارل یورسکوگ و وان تیلو ساخته شده است. نگارش 3 این برنامه که در ابتدا از زبان برنامه نویسی ماتریسی با نشانه گذاری یونانی بهره می برد در سال 1976 برای اولین بار در اختیار عموم قرار گرفت. با این حال از دهه 1980 نرم افزارهای دیگری نیز توسط افراد و شرکت های مختلف طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفت. از جمله این نرم افزار ها می توان به Amos، EQS، Mplus،  SAS، Statistica و Mx اشاره کرد. از میان نرم افزارهای مختلف طراحی شده در این رابطه نمی توان یکی را به عنوان بهترین انتخاب کرد. بلکه علایق، توانایی های اولیه و اهداف پژوهشگر است که می تواند در انتخاب یک نرم افزار نقش تعیین کننده ای داشته باشد. ضمن اینکه پژوهشگر می تواند مطمئن باشد که عمومی ترین نیازهای وی توسط تمامی نرم افزارهای ذکر شده حاصل می شود. 

ادامه مطلب ...

مدلهای رگرسیونی برای متغیرهای پیشگوی کمی و کیفی

مدلهای رگرسیونی برای متغیرهای پیشگوی کمی و کیفی

ترجمه فصل 8 کتاب نتر

 مترجم : مرتضی حاجی حسینی 

منبع: وبلاگ دانشجویان آمارزیستی و اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان


این فایل را از  اینجا دانلود نمایید

آموزش EXCEL

شاید در نگاه اول فکر کنید که این فایل به چه درد یک آماری می خورد. اگر با داده ها زیاد سر و کار داشته باشید  در همان چند صفحه اول فنونی به شما ارائه می شود که باعث می شود کار کردن با داده ها خیلی برای شما راحتتر گردد مخصوصا اگر این راحتی کار بدون استفاده از موشواره باشد.


فایل مزبور را از اینجا دانلود نمایید.

نحوه نگارش مقاله

نحوه نگارش مقاله

گردآورنده Jaan Mikk:دانشگاه.Sliauiai لیتوانی

 مترجمین:  ن.روحانیعقیل جاسمیانعبدالعظیم ملایی

چکیده: موفقیت در انتشار و چاپ مقالات علمی معتبر یکی از فاکتورهای تعیین کننده در ارزیابی فعالیت های تحقیقاتی، طرح های پژوهشی و کنفرانس ها و سخنرانی های دانشگاهی submit ( ارائه) محسوب می شود.  در این مقاله، رهنمون های ارزشمندی در زمینه نگارش و مقالات تحقیقاتی ارائه شده است. در فرایند انتشار یک مقاله جامع 3 فاکتور اساسی دخیل هستند. این سه فاکتور عبارتند از: مقاله از محتوا و جنبه های تحقیقاتی خوبی برخوردار باشد.

نگارش مقاله معمولاً بر اساس یک سری اصول علمی مرسوم صورت می گیرد و سپس به ژورنال ارائه submit) )می گردد. ژورنال نیز مقالات را عیناً به نام شما چاپ می کند


فایل مزبور را از اینجا دانلود نمایید.

جزوه ی آموزشی R

نرم افزار R تقریباً کامل است و اکثر زمینه های آمار کاربردی(تحلیل سری های زمانی، رگرسیون خطی و غیر خطی، آزمون فرض های کلاسیک ، کدگذاری، خوشه بندی و ...) را پوشش می دهد.

این نرم افزار یکی از قویترین و بروز ترین نرم افزارهای آماری که زمینه های مختلفی غیر از آمار نیز استفاده می شود. این نرم افزار در سال 2001 ارائه شده است. استفاده از این نرم افزار بدلیل رایگان بودن و بروز رسانی سریع رو به افزایش است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نرم افزار قابل استفاده بودن آن برای کابران نرم افزار S-Plus میباشد.از مزایای دیگر این نرم افزار Open source بودن آن است؛ یعنی اگر مقاله ای بخواهید در مجله های معتبر علمی جهان به چاپ برسانید همچون SAS از شما پرسیده نخواهد شد که لایسنس نرم افزارتان چیست؟.

جالب است که این نرم افزار حتی ساده ترین منوهای آماری را ندارد و تمامی امکانات آن از طریق دستورات و کد نویسی قابل استفاده است.

• R توانایی گرافیکی قوی دارد که با قدرت آنالیز این زبان ارتباطی محکم دارد.

الان اکثر برنامه نویسان با استفاده از این نرم افزار برای ارائه الگوریتم های سریعتر در حال رقابت هستند مثلا برای رشته Imaging Process برنامه قالبا زمان بر هستند در حالیکه دکتر نولان (فرانسه ) بسته ای رو ارائه داده که کمتر از 20 دقیقه به جواب مطلوب می رسد.  ادامه مطلب ...

جزوه های آموزشی sas

 

با خلق نرم‌افزار تحلیل آماری( Statistical Analysis System) SAS وبا توسعه آن توسط گودنایت و بار به همراه دو شریک دیگر جان سال و جین هلوگ در سال 1976 ،موسسه ساس که در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت خصوصی نرم‌افزار دنیا است،را تاسیس کردند.

 نگارش‌های متعددی ازاین نرم‌افزار در دسترس می‌باشد.

نرم افزار SAS از حرفه ای ترین نرم افزار های آماری است که در آن سرعت پردازش اطلاعات به نحو چشمگیری بالاتر از سایر نرم افزارهای آماری است و بنابراین میتوان از آن در کارهای پیچیده ی آماری استفاده نمود از محاسن دیگر این نرم افزار امکان برنامه نویسی برای تحلیلهای پیشرفته آماری و علی‌الخصوص برنامه نویسی جهت تحلیلهای ماتریسی است .

سامانه SAS یکی از بسته های نرم افزاری مفید برای تحلیل رگرسیون چندگانه می باشد . به خصوص این سیستم دارای شیوه های بسیار ساده و توانا برای کار با داده هاست . مزایای بررسی داده ها بعلاوه توان رسیدن به بسته ای نرم افزاری رگرسیون BMDP آن را برای آنهایی که کامپیوترشان IBM است یا با IBM سازگارند ارزشمند کرده است .



جزوه ی آموزشی sas را از اینجا دانلود نمایید.

 

کتاب مسائل مبانی آمار ریاضی

کتاب مسائل مبانی آمار ریاضی تألیف آقایان افشین آشفته و وحید فکور بافنده که به عنوان هدیه سال جهانی آمار در سایت سواد آماری قرار گرفته است را از اینجا دانلود نمایید.

احتمال و اپیدمیولوژی

احتمال و اپیدمیولوژی

ترجمه : شاهسونی

اپیدمیولوژی شاخه ای از پزشکی است که در مورد علل و واگیر بودن و کنترل بیماریهای جوامع بشری بحث می کند.

این مقاله را از اینجا دانلود نمایید.

روش شبیه سازی مونت کارلو و کاربردهای آن در آمار و احتمال

چکیده:

یکی از روشهای عددی که امروزه در بسیاری از علوم مورد توجه قرار گرفته شبیه سازی مونت کارلو است. در این مقاله ابتدا شبیه سازی مونت کارلو معرفی شده و سپس زمینه های کاربرد این روش در آمار و احتمال مورد بررسی قرار می گیرد.در هرقسمت برای نشان دادن نتایج آن، مثالهایی مطرح می شود.


این مقاله را از اینجا دانلود نمایید.

p مقدار به عنوان معیاری برای پشتیبانی فرض ها

p مقدار به عنوان معیاری برای پشتیبانی فرض ها

مترجمان : دکتر کاظم نژاد؛محبی و ثناگو

چکیده:

احتمالهای معنی داری در آزمون های فرض به عنوان وسیله ای برای فراهم آوردن اطلاعات بیشتر در مورد رابطه بین آزمون فرض و داده ها بکار رفته اند و تنها یک معیار ساده  برای رد کردن یا رد نکردن یک فرض ساده نیست......

این مقاله را از اینجا دانلود نمایید.

تحلیل بقا

تحلیل بقا

اشفته و دکتر بزرگ نیا

چکیده :

در بسیاری از تحقیقات پزشکی ، نتیجه مورد علاقه زمان وقوع یک واقعه است.برای مثال در بیماری سرطان واقعه مورد نظر، معمولا مرگ و یا رویداد مجدد بیماری است........

این مقاله را از اینجا دانلود نمایید.