دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

نتایج طرح ثبت اطلاعات شاخص پرتو فرابنفش در کشور 1390 و 1391

قرن بیستم قرن جانشینی بیماریهای غیرواگیر به جای بیماریهای واگیر بوده است به گونه ای که در حال حاضر 60 درصد از علل مرگ و میر رخ داده در جهان ناشی از بیماریهای غیرواگیر است. پرتوهای فرابنفش خورشیدی یکی از مهمترین عوامل خطر محیط زیستی در تمام دنیا محسوب میشود. تمام انسانها از طریق مواجهه با نور خورشید و بسیاری از محصولات انسان ساخت مورد استفاده در صنعت، تجارت و تفریح، در معرض پرتوهای فرابنفش هستند. پرتوهای فرابنفش یکی از عوامل عمده ی خطر برای سرطان پوست و آب مروارید(کاتاراکت) است.

شدت پرتوهای فرابنفش خورشیدی مضر برای انسان را در سطح زمین اندازه گیری و اقدامات بهداشتی (UVI) شاخص پرتوهای فرابنفش متناسب با میزان پرتوهای فرابنفش را بیان میکند. این شاخص یک ابزار ساده و قابل فهم برای محافظت عموم مردم در برابر پرتوهای فرابنفش خورشیدی است. شاخص پرتوهای فرابنفش ابزاری مناسب برای افزایش آگاهی های عمومی در مورد خطرات در معرض بودن بیش از حد پرتوهای فرابنفش و نیز اتخاذ روشهای محافظتی به مردم است.

نشریه حاضر، بر اساس اطلاعات ثبت شده پرتوهای فرابنفش به طور روزانه در سامانه اطلاعات جامع بهداشت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سال های 1390 و 1391 تنظیم شده است. سامانه اطلاعات جامع بهداشت محیط، یک سیستم جامع اطلاع رسانی و گردآوری داده های عوامل محیطی است که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه هیأت دولت(شورای عالی سلامت و امنیت غذایی)راه اندازی شده است.

این نشریه اولین نشریه اطلاعات شاخص پرتو فرابنفش است که در دفتر صنعت، معدن و زیربنایی مرکز آمار ایران، توسط گروه آمارهای محیط زیست با همکاری مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تهیه شده است.

نتایج آمارگیری، در وبگاه مرکز آمار ایران به آدرس www.amar.org.ir  قابل دسترسی است. امید است اطلاعات ارائه شده در این نشریه، مورد استفاده سیاستگزاران، برنامه ریزان و پژوهشگران قرار گیرد.

دانلود

کتاب اصول و کاربردهای نرم افزار SAS

کتاب اصول و کاربردهای نرم افزار SAS  همراه با DVD   نرم افزار به همت اعضای هیئت علمی  و دانشجویان دکتری گروه آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر شد.

انتشارات رویان پژوه - غرفه 226 - سالن 18 ناشران دانشگاهی-نمایشگاه بین المللی کتاب


خ انقلاب - روبروی دبیرخانه دانشگاه تهران - ساختمان امیرکبیر - طبقه سوم - دفتر نشر و نمایشگاه دائمی انتشارات رویان پژوه - تلفن: 66486373 –  66970740

پیر آمار ایران از میان ما رفت

پدر علم آمار ایران که استاد دکتر کاظم محمد بود ،درگذشت.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - فرارو

استاد علی مدنی پدر علم آمارایران به علت کهولت سن و ایست قبلی در منزل خود درگذشت .

 به گزارش ایرنا، مرحوم مدنی یکی از استادان بنام کشور بود که دردانشگاه های مختلف تهران و آزاد اسلامی تدریس می کرده است.

زنده یاد مدنی شامگاه گذشته هنگام فوت 94 سال سن داشت.

بسیاری از کتاب های اولیه حوزه آمار و ریاضی محض و کاربردی از تالیفات مرحوم مدنی است .

وی در دوران پربار زندگی خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد که ازآن جمله جمع کثیری از اقتصاد دانان کنونی و مدیران بلند پایه در دوره های مختلف هستند، علی طیب نیا وزیر کنونی اقتصاد و امور دارایی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و برخی نمایندگان مجلس از جمله شاگردان وی هستند.

یکی از نزدیکان مرحوم مدنی به خبرنگار ایرنا گفت: زمان مراسم تدفین و بزرگداشت پس از هماهنگی های لازم متعاقبا اعلام می شود.

  

ادامه مطلب ...

اعلام نتایج مسابقه

خانه ریاضیات اصفهان با همکاری انجمن آمار ایران، مسابقه سال جهانی آمار 2013 را با اهداف زیر برگزار کرد :

  • فرهنگسازی آماری
  • عمومی کردن آمار
  • کاربرد آمار در علوم مختلف
  • آمار در برنامه‌ریزی
  • آمار در سازمان‌های مختلف
  • نظام آماری
  • آشنایی با آمار رسمی

این مسابقه در 7 بخش با موضوعات زیر برگزار گردید

  • عکس
  • وبلاگ
  • کلیپ
  • نقاشی، طراحی، تصویر سازی، کاریکاتور
  • جمله یا شعار آماری
  • داستان آماری
  • پوستر 
ادامه مطلب ...

مجله‌ی آمار (دوماهنامه‌ی تحلیلی – پژوهشی) شماره‌ی ۴، اسفند ۱۳۹۲

مرکز آمار ایران با توجّه به اهداف و رسالت خود و به‌منظور پیشرفت و فراگیر شدن علم آمار در سطح عموم جامعه، با همکاری پژوهشکده‌ی آمار اقدام به تأسیس مجله‌ی دو ماهنامه‌ی آمار، نموده است. این مجله‌ی تحلیلی- پژوهشی سعی دارد موضوعات مربوط به آمارهای رسمی را به زبان ساده اما علمی برای استفاده مردم و مسئولین ارائه نماید

دانلود