دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

مجله‌ی آمار شماره‌ی 7، مرداد و شهریور

مجله‌ی آمار (دوماهنامه‌ی تحلیلی – پژوهشی) شماره‌ی 7، مرداد و شهریور

مرکز آمار ایران با توجّه به اهداف و رسالت خود و به‌منظور پیشرفت و فراگیر شدن علم آمار در سطح عموم جامعه، با همکاری پژوهشکده‌ی آمار اقدام به تأسیس مجله‌ی دو ماهنامه‌ی آمار، نموده است. این مجله‌ی تحلیلی- پژوهشی سعی دارد موضوعات مربوط به آمارهای رسمی را به زبان ساده اما علمی برای استفاده مردم و مسئولین ارائه نماید.

دانلود

فایل سخنرانی سمینار روش تحقیق در آمار

 فایل سخنرانی دکتر محمدپور در سمینار روش تحقیق در آمار، که در دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ 4 آبان 93 برگزار شد، به پیوست  تقدیم می گردد.
دانلود

منبع: گروه آمار زیستی ایران

خبرنامه بهار 93 انجمن آمار ایران

خبرنامه سال بیست و دوم - شماره 82 انجمن آمار ایران را از لینک زیر دانلود نمایید


دانلود

همایش روز آمار و برنامه ریزی 1393 مرکز آمار

با حضور فعالان نظام حرفه ای آمار کشور؛همایش روز آمار و برنامه ریزی 1393 برگزار شد

تاریخ 05 آبان 1393 14:49

 

با حضور فعالان نظام حرفه ای آمار کشور

همایش روز آمار و برنامه ریزی 1393 برگزار شد

 به مناسبت بزرگداشت  اول آبان ماه، روز آمار و برنامه‌ریزی، همایش بزرگداشت این روز در روز بیست و نهم مهر ماه در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد. این همایش با حضور و سخنرانی دکترمحمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، دکتر تاج‌گردون، رییس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور، دکتر عادل آذر، رییس مرکز آمار ایران، ، دکتر بخشنده، معاون وزیر کشاورزی و با حضور معاونان و کارکنان مرکز آمار ایران و همچنین جمعی از اساتید و دست اندرکاران نظام آماری کشور برگزار گردید. سخنرانی  علمی در زمینه بیو‌انفورماتیک توسط دکتر پزشک، رییس انجمن آمار ایران و ارائه گزارش پیشرفت عملیات میدانی  سرشماری کشاورزی 1393، از دیگر بخش‌های این مراسم بود. بر اساس گزارش آقای جلالی، رییس گروه آمار های دام و طیور دفتر آمارهای کشاورزی  مرکز آمار ایران و ارائه دهنده این گزارش،‌  در فرایند سرشماری عمومی کشاورزی  هفت میلیون مکان بهره‌برداری  و سه میلیون و 700 هزار خانوار  تا تاریخ 28/7/1393 فهرست شده است. همچنین 2 میلیون پرسشنامه بهره برداری تکمیل شده است. در این همایش همچنین از نمونه های نظام آماری کشور تقدیر به عمل آمد.

لزوم اهتمام رسانه‌ها بر عدم اعلام آمار های متکی بر حسیات و تخمینات شخصی

رییس مرکز آمار ایران در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی1393،  سطح نظام آمارگیری  مرکز آمار ایران را به علت استقرار  شبکه ملی آمار  و استفاده از فناوری های نوین  اطلاعات در این مرکز، بالا ذکر کرد. دکتر عادل آذر با ذکر این نکته  که  95 در صد از زیر ساخت های شبکه ملی آمار آماده بهره برداری است افزود: تنها خلاء موجود در این شبکه آمار‌‌های ثبتی دستگاه‌ها است. وی ادامه داد: این شبکه به طور کامل شکل نمی‌گیرد مگر این که دستگاه‌های اجرایی به این شبکه به عنوان مرجع رسمی و حاکمیتی آمار و اطلاعات متصل شوند. وی در ادامه سخنان خود، به نقش مهم شاخص‌های مرکز آمار ایران در تدوین برنامه ششم  اشاره کرد و گفت:200 شاخص آماری پیوست برنامه ششم است که از این 200 شاخص، 100 شاخص  مربوط به مرکز آمار ایران می باشد که 70 درصد از آن شاخص‌های بخش کشاورزی هستند.‌ 

ادامه مطلب ...

گزارش کوتاه مراسم روز آمار دانشگاه تهران



صندلی داغ این مراسم با استاد مسلم آمار دکتر پارسیان را از  لینک زیر دانلود نمایید


کیفیت متوسط


کیفیت خوب



شعر زیبای آقای میثم اسلامی در مورد درد و دل های یک آماردان با محوریت نظام آمار شناسی ایران با  نام " می زنیم " را از لینک زیر دانلود نمایید.


کیفیت متوسط


کیفیت خوب 


منبع : انجمن علمی آمار دانشگاه تربیت مدرس