دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

سهم 88 نفری ایران از دانشمندان برتر دنیا

28 آذر ۱۳۹۳ - فرارو

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: 60 هزار دانشمند برتر جهان انتخاب شده‌اند که از این تعداد 88 نفر، ایرانی هستند و سهم حوزه پزشکی کشور از این تعداد دانشمند ایرانی، 18 نفر است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه فارس دکتر رضا ملک‌زاده در مراسم روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 30 سال پیش تعداد محققانی که در سطح دنیا کار میکردند بسیار کم بود در حالی که امروزه این تعداد به 15 میلیون نفر رسیده است و 25 میلیون مقاله در سراسر جهان چاپ شده است. اگر همه این مقالات نتایج خوب و کاملی داشت تا به حال باید بسیاری از مشکلات حل میشد  ادامه مطلب ...

استخدام بانک کارآفرین

شرایط آزمون استخدام بانک کارآفرین

 

1-  تخصص های مورد نیاز


ردیف       

            رشته تحصیلی            

گرایش  

  مقطع تحصیلی

1

ریاضی

کلیه گرایش ها

کارشناسی

2

اقتصاد   

کلیه گرایش ها

کارشناسی

3

حسابداری

کلیه گرایش ها

 کارشناسی

4

آمار

کلیه گرایش ها

کارشناسی

5

مدیریت

مالی،دولتی،صنعتی، بانکداری، بازرگانی

کارشناسی

 

بانک کارآفرین به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود در شعب شهر تهران برای شغل «متصدی امور بانکی» از داوطلبان آقا، با شرایط ذیل دعوت به همکاری می¬نماید:

1- فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته¬های ذکر شده در جدول فوق از دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم

2- دارا بودن حداقل معدل 14

3- متولدین 67/01/01 به بعد (مدت 2 سال خدمت سربازی بـــه حداکثر سن آقـایـان در صورت دارا بودن کارت پـایـان خدمت اضافه می شود همچنین در مورد افرادی که سابقه خدمت در نظام بانکی (بانک های دولتی و خصوصی) را دارند به ازاء مدت سابقه خدمت حداکثر تا 5 سال به شرط سنی اضافه می گردد..)

4- بومی و ساکن تهران (محل تولد یا اخذ دیپلم یا اخذ پیش دانشگاهی تهران)

5- تندرستی و توانایی جسمانی و روانی

6- دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت به غیر از معافیت پزشکی

7- آشنایی با نرم افزارهای Word و Excel

  

ادامه مطلب ...

اولین جلسه انجمن علمی آمار زیستی ایران

پس از  اخذ مجوز ایجاد انجمن علمی آمار زیستی ایران ، اولین جلسه آن در روز چهارشنبه 12 آذر ماه در محل دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اساتید و دانشجویان آمار زیستی  از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی ، همدان و کاشان و ...  برگزار شد 

ادامه مطلب ...

سوالات دکتری آمارزیستی 94-93 ( کلید نهایی)

سوالات دکتری آمار زیستی سال تحصیلی 94-93 را همراه با کلید نهایی از لینک زیر دانلود نمایید.


با تشکر از آقای تیمورپور کارشناس ارشد آمار زیستی دانشگاه شهید بهشتی


آمار زیستی 93-94           کلید نهایی




راهنمای مدل سازی معادلات ساختاری و EQS

EQS به عنوان یکی از نرم افزارهای قدرتمند در عرصه مدل سازی شناخته شده است و مانند Amos،LISREL و Mplus این نرم افزار نیز می تواند دستورالعمل های متنی را اجرا نماید و هم می تواند مدل تدوین شده در قالب شکل را به عنوان وروی بخواند و آن را اجراکند. ای نرم افزار علاوه بر مدل سازی معادله ساختاری توان انجام آزمون های آماری معمول نظیر آزمون t، تحلیل واریانس، همبستگی، رگرسیون و تحلیل عاملی را دارد. همچنین امکان وارسیداده ها از طریق جدول فراوانی تک متغیره و چند متغیره را فراهم آورده است. اجرای آزمون ناپارامتری مختلف مانند ضرایب رتبه ای اسپیرمن و کندال، آزمون علامت، تحلیل واریانس کروسکال والیس،

آزمون دو نمونه ای کالموگرف-اسمیرنف و... از دیگر توانایی های EQS می باشد. همچنین از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار این است که با استفاده از شبیه سازی داده ها می تواند به بررسی اعتبار پارامترهای برآورد شده بپردازید.

پاور مدل سازی معادلات ساختاری           نرم افزار EQS                   راهنمای فارسی EQS

ارزیابی روایی و پایایی«سیاهه علائم چند بعدی خستگی-فرم کوتاه»

نویسندگان: عزیز شمسی، فریده یغمایی ، فرید زائری

چکیده مقاله:

مقدمه: خستگی یک نشانه ناخوشایند است که طیفی از احساس ضعف تا فرسوده شدن را شامل می‌ شود که با توانایی افراد در انجام عملکرد‌ تداخل ایجاد می‌ کند. جهت اندازه گیری خستگی مدرسان ابزاری روا و پایا در ایران وجود ندارد. لذا این مطالعه با هدف ترجمه و روان سنجی«سیاهه علائم چند بعدی خستگی-فرم کوتاه» انجام شد. مواد و روش ‌ها: این پژوهش توصیفی در بین مدرسین دانشکده‌ های پرستاری و مامایی تهران انجام شد. پرسش نامه توسط کلیه مدرسین دانشکده ‌ها که شامل ۱۴۰ نفر بودند تکمیل شد. در این مطالعه«سیاهه علائم چند بعدی خستگی-فرم کوتاه» ترجمه و سپس شاخص روایی محتوا، صوری و هم زمان و پایایی آن با روش همسانی درونی و روش باز آزمایی پس از دو هفته بررسی شد. یافته ‌های پژوهش: شاخص روایی محتوای«سیاهه علائم چند بعدی خستگی-فرم کوتاه»، در قسمت مربوط بودن 79/2، واضح بودن 82/5 و روان بودن 79/7 می ‌باشد. روایی صوری مقیاس با توجه به نظرات ‌شرکت کنندگان و متخصصین بررسی و تایید شد. روایی هم زمان«سیاهه علائم چند بعدی خستگی-فرم کوتاه» با «مقیاس شدت خستگی» کروپ و همکاران مورد بررسی قرار گرفت و میزان همبستگی آن 77/0 به دست آمد. آلفای کرونباخ مقیاس 91 درصد و پایایی به روش باز آزمایی، 82/0= r به دست آمد. بحث و نتیجه گیری: «سیاهه علائم چند بعدی خستگی-فرم کوتاه» ابزاری روا و پایا برای سنجش میزان خستگی مدرسین در جامعه فارسی زبان می ‌باشد.

دانلود

نشریه سالنامه آماری جمعیتی 1392

نشریه سالنامه آماری در بر گیرنده آمار و اطلاعات ثبت وقایع حیاتی چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج، طلاق و سایر فعالیت هایی است که توسط سازمان ثبت احوال انجام می گیرد است. هر یک از وقایع چهارگانه بر اساس قانون ثبت احوال در ادارات تابعه ثبت، و آمار آن از طریق سامانه برخط ثبت وقایع حیاتی جمع آوری می گردد.

نشریه سالنامه آماری سال 1392 به 8 مجموعه سالنامه آماری ثبت احوال در قسمت سالنامه آماری اضافه شد.


لینک دانلود




مفاهیم پایه مرور ساختاریافته و متا آنالیز

پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختاریافته و متا آنالیز استاد دکتر حق دوست را از لینک زیر دانلود نمایید.

دانلود

راهنما و نرم افزار آماری Lisrel

لیزل Lisrel مخفف linear structural relation است. نرم افزار تحلیل آماری لیزرل LISREL جهت محاسبات تحلیل عامل و مدل معادلات ساختاری و به منظور تست کردن روایی پرسشنامه از سوی شرکت بین المللی نرم افزار علمی (SSI) به بازار عرضه شده است .

 لیرزل یک مدل تبیینی است که ما را به مدل اکتشافی رهنمون می‏کند. هدف لیرزل این است که ما را با انجام آزمونی به تحلیل مسیر، تحلیل عاملی و تحلیل خوشه‏ای برساند. نرم افزار لیزرل Lisrel مکمل نرم افزار اس پی اس اس است که در علوم انسانی و علوم اجتماعی استفاده می شود. این نرم افزار کارهای گرافیکی را بهتر از نرم افزار SPSS انجام می دهد 

ادامه مطلب ...

مروری بر انواع مطالعات مروری در حوزه سلامت

محسن رضائیان

چکیده

مطالعات مروری به نوعی از پژوهش اطلاق می‌گردند که جمعیت مورد مطالعه آن را، مقالات اصیل چاپ شده در یک حوزه خاص از دانش بشری تشکیل می‌دهند. هدف از نگارش مقاله مروری حاضر، معرفی انواع مطالعات مروری، همراه با شناخت نقاط قوت و ضعف هر یک از انواع این مطالعات در حوزه سلامت می‌باشد. در پایان سال 2012 میلادی موتور جستجوی پاب مد با بررسی واژگان “systematic reviews”  و  “meta-analyses”در عنوان مقاله و واژه “methodology” در عنوان یا خلاصه مقاله مورد جستجو قرار گرفت. سپس، با تغییر در روش جستجو و هم‌چنین با بهره‌گیری از منابع مورد استفاده در مقالات به دست آمده، دامنه جستجو تکمیل گردید. شیوه انجام مطالعات مروری در حوزه سلامت در طول زمان دستخوش تغییر و تحولات اساسی گشته و این قبیل مطالعات از نوع سنتی به منظم و سپس به فراتحلیل‌های به عمل آمده بر روی یافته‌های منتشر شده ارتقا یافته‌اند. فراتحلیل با بهره‌گیری از داده‌های تک‌تک شرکت‌کنندگان و تجزیه و تحلیل‌های آینده‌نگر برنامه‌ریزی شده مشترک، مطالعات جدیدتری هستند که به تازگی پیشنهاد شده‌اند. با شناخت صحیح نقاط قوت و ضعف و همچنین موارد کاربرد انواع گوناگون مطالعات مروری است که می‌توان از انجام این قبیل مطالعات، بیشترین بهره را در حوزه علوم سلامت به دست آورد.

دانلود


آمار بیماری های شایع در ایران

آمار بیماری های شایع در ایران را از لینک پایین دانلود نمایید.


دانلود

دیکشنری اپیدمیولوژی 2014

دیکشنری اپیدمیولوژی  ویرایش 2014  را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.


نرم افزار STATA12

نرم افزار STATA12 را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

 

دانلود

لیست مجلات علوم پزشکی کشور

آخرین لیست مجلات علوم پزشکی کشور مورد تأیید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به تفکیک سطح هر مجله و نحوه امتیازدهی و دوره انتشار را از لینک زیر دانلود نمایید.

این لیست به شما امکان می دهد تا با آگاهی کامل از حدود تقریبی انتشار مقاله و سطح آن مقاله نسبت به ارسال مقالات خود اقدام نمایید.

دانلود این فایل را از دست ندهید. با ما و همراه ما باشید


دانلود

فایل ارزشمند چاپ سوم -سال1392 کتاب جامع بهداشت عمومی

مقدمه چاپ سوم -سال1392 کتاب جامع بهداشت عمومی

استقبال کم نظیر اساتید و دانشجویان عزیز دانشگاه های علوم پزشکی کشور از چاپ دوم کتاب باعث نایاب شدن آن در کتاب فروشی ها گردیده و هرچند دسترسی کامل به نسخه الکترونیکی آن بدون هیچگونه محدودیتی در آدرس اینترنتی http://www.elib.hbi.ir/persian/LIBRARY.htm امکانپذیر است ولی از آنجا که کتاب های الکترونیکی، هرگز نمیتوانند جای نسخه های مکتوب را بگیرند در سال 1388 به پیشنهاد موکد جناب آقای دکتر ارجمند، جامه عمل پوشانده با اضافه کردن مبحث اپیدمیولوژی و کنترل آنفلوآنزا به پایان جلد اول و بازنگری و تجدید نظر کامل گفتار مربوط به اپیدمیولوژی و کنترل HIV/AIDS ،نوبت دوم از ویرایش دوم کتاب بار دیگر به زیور طبع، آراسته و تقدیم اندیشمندان گردید و از محضر مبارکشان خواستار همکاری و ارائه پیشنهادهای سازنده در راستای تکمیل و بهینه سازی مباحث مختلف این کتاب که با استعانت الهی به یک کتاب درسی ملّی تبدیل شده است، گردیدیم 

ادامه مطلب ...

مقاله: مدل های پارامتری و مدل کاکس در تحلیل عوامل موثر برتشخیص رتینوپاتی دیابت نوع 2

استفاده از مدل های پارامتری و مدل کاکس در تحلیل عوامل موثر برتشخیص رتینوپاتی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

محسن عسکری شاهی، فاطمه کشاورزی، محمد افخمی اردکانی،حسین فلاح زاده


چکیده

سابقه و هدف : یکی از عوارض مهم دیابت رتینوپاتی دیابتی است که یک نوع عارضه عروقی بسیار اختصاصی برای دیابت نوع یک و دو محسوب می شود.

مواد و روش ها: در این پژوهش آینده نگر تاریخی، 400 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 و فاقد رتینوپاتی وارد مطالعه گردیدند.

یافته ها: میانگین و میانه زمان تشخیص رتینوپاتی به ترتیب 46 و58 ماه بود.3 درصد بیماران در کم تر از یک سال و 16 درصد از بیماران در کم تر از دو سال رتینوپاتی برای آ نها تشخیص داده شد.

استنتاج: متغیرهای آنمی، مصرف آسپرین، مدت ابتلا به دیابت، استفاده از انسولین می تواند به عنوان عوامل خطر قوی در تشخیص رتینوپاتی مد نظر قرار گیرد.طبق ملاک آکائیکه، مدل کاکس بهترین برازش را در تعیین عوامل مؤثر بر تشخیص رتینوپاتی دارد.

دانلود

مجموعه مقالات دوازدهمین کنفرانس آمار ایران

دوازدهمین کنفرانس آمار ایران سوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری در دانشگاه رازی کرمانشاه  با ارائه 266 مقاله به صورت سخنرانی و 108 مقاله به صورت پوستر در 12 بخش تخصصی برگزار شد.

چکیده مقالات و متن کامل مقالات ارائه شده در کنفرانس آمار را از لینک های زیر می توانید دانلود نمایید.

ضمنا مجموعه مقالات 11 کنفرانس قبلی را نیز می توانید از قسمت مجموعه مقالات کنفرانس های آمار دانلود نمایید.


چکیده مقالات


متن کامل مقالات

معرفی کتابی مفید برای کارازمایی بالینی

کتاب روش های آماری در پژوهش مراقبت های بهداشتی و کاربرد spss در تحلیل داده ها ترجمه کتاب باربارا هازارد مونرو ترجمه دکتر انوشیروان کاظم نژاد استاد آمار زیستی دانشگاه تربیت مدرس نشر جامعه نگر تهران می باشد.

این کتاب در سه بخش و هیجده  فصل به تفسیر روش های آماری می پردازد. داده های مورد استفاده در این کتاب تحت spss16 می باشد.


داده ها


کتاب  انگلیسی


 


 

آخرین نسخه نرم افزار R

آخرین نسخه نرم افزار R-3.1.0 را از لینک زیر دانلود نمایید.


دانلود