دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

معرفی کتاب : استفاده از SAS در مدیریت داده‌ها، تحلیل آماری و گرافیک‌ها


پژوهشکده‌ی آمار، با توجه به رسالت خود در زمینه‌ی ارتقای دانش آماری جامعه، علاوه بر اجرای طرح‌های پژوهشی و تألیف کتاب، ترجمه‌ و نشر آثار معتبر خارجی را به‌عنوان سیاست و شیوه‌ی مناسب برای بهنگام شدن با دانش روز دنیا برگزیده است. ترجمه‌ی کتاب حاضر از جمله اقداماتی است که به‌منظور تحقق این سیاست در دستور کار پژوهشکده‌ی آمار قرار گرفته است و امید می‌رود برای پژوهشگران و دانشجویان رشته‌ی آمار و رشته‌های مرتبط، مفید واقع شود.




امروزه با گسترش فناوری‌های رایانه‌ای و ارتباطی، انبوهی از داده‌ها تولید می‌شود که نیاز به تحلیل‌های آماری دارند. پیش از این اگر نرم‌افزارهای عمومی مانند MS Excel توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای آماری کاربران در رشته‌های گوناگون را داشتند، اکنون به‌شدت نیاز به نرم‌افزارهایی احساس می‌شود که توانایی کار با داده‌های انبوه را داشته باشند. 

یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای آماری در دنیا SAS است که شهرت خود را به‌ویژه مدیون امکانات فراوان و توانایی مدیریت و تحلیل داده‌های انبوه است. کتابی در این حجم، البته نمی‌تواند همه‌ی این امکانات را معرفی کند؛ ولی با توجه به کمبود کتاب‌های آموزشی پیشرفته‌ی فارسی که بتوانند کاربران را با قابلیت‌های فراوان این نرم‌افزار قدرتمند آشنا سازند، امید می‌رود که کتاب حاضر بتواند دست‌کم بخشی از نیازهای مخاطبان خود را برآورده سازد. 

ترجمه‌ی کتاب حاضر بر عهده‌ی جناب آقای دکتر مجتبی گنجعلی و جناب آقای حمید عالی‌پور بوده و ویرایش آن را جناب آقای حسن رنجی انجام داده است، که بدین وسیله از زحمات این عزیزان قدردانی می‌شود. از همه‌ی خوانندگان و صاحب‌نظران محترم نیز تقاضا می‌شود که با ارائه‌ی نظرهای خود، ما را در رسیدن به اهداف علمی مورد نظرمان یاری فرمایند.

فهرست مطالب این کتاب به صورت زیر است:

۱مقدمه‌ای بر SAS

۲ مدیریت داده‌ها

۳ شیوه‌های آماری رایج

۴ رگرسیون خطی و ANOVA

۵ تعمیم‌های رگرسیونی و آماره‌های چندمتغیره

۶ نمودار‌ها

۷ کاربردهای پیشرفته

مراجع

نمایه‌ها

نمایه‌ی موضوعی

برای تهیه‌ی این کتاب که در قطع وزیری و ۲۸۳صفحه با جلد شومیز و به بهای ۱۰۰.۰۰۰ ریال منتشر شده است، می‌توانید به محل پژوهشکده‌ی آمار مراجعه فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد