دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

دومین سمینار تخصصی نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن

دومین سمینار تخصصی نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن

چهارشنبه 24 تیر 1394

بسمه تعالی

پیرو برگزاری سه دوره از کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی قابلیت اعتماد و نخستین سمینار نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن که با استقبال گسترده محققان دانشگاهی و پژوهشگران صنایع همراه بود و نظر به اهمیت و فراهم نمودن فرصت مناسب برای گردهمایی به منظور تبادل نظر اعضای هیأت علمی و ارتقای سطح علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و کاربران قابلیت اعتماد در مراکز صنعتی، گروه آمار دانشگاه تهران و قطب علمی داده‌های ترتیبی و فضایی با همکاری انجمن آمار ایران دومین سمینار تخصصی

نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن‌

را روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 5 و 6 خردادماه سال 1395 در دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار می نماید.

اطلاعات بیشتر در فراخوان‌های بعدی اعلام خواهد شد.

نشانی محل برگزاری: دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر پردیس علوم دانشگاه تهران

لینک

 

شماره 11 مجله آمار

مجله‌ی آمار (دوماهنامه‌ی تحلیلی – پژوهشی) شماره‌ی 11، فروردین و اردیبهشت 94

مرکز آمار ایران با توجّه به اهداف و رسالت خود و به‌منظور پیشرفت و فراگیر شدن علم آمار در سطح عموم جامعه، با همکاری پژوهشکده‌ی آمار اقدام به تأسیس مجله‌ی دو ماهنامه‌ی آمار، نموده است. این مجله‌ی تحلیلی- پژوهشی سعی دارد موضوعات مربوط به آمارهای رسمی را به زبان ساده اما علمی برای استفاده مردم و مسئولین ارائه نماید.

دانلود

مقاله: کاربرد روشهای کلاسبندی رگرسیونی در شناسایی اثرات متقابل

مقاله حاضر ارسالی سرکار خانم سپیده زارع دلاور کارشناسی ارشد گروه آمار زیستی دانشگاه بهزیستی و علوم توانبخشی می باشد. که  از ایشان بابت ارسال مقاله به وبلاگ خودشان تشکر می شود.

کاربرد روشهای کلاسبندی رگرسیونی در شناسایی اثرات متقابل عوامل خطر فلج

مغزی کودکان

سپیده زارع دلاور ، عنایتاله بخشی، فرین سلیمانی ، اکبر بیگلریان

 

مقدمه و اهداف: شناسایی عوامل خطر و اثرات متقابل آن‌ها، در مطالعه‌های پزشکی بسیار مهم است. هدف از این مطالعه شناسایی اثرات متقابل عوامل خطر فلج مغزی در کودکان 6-1 ساله دارای فلج مغزی است.

 

روش کار: در این مطالعه مقطعی، اطلاعات 225 کودک 6-1 ساله که در سال‌های 87-86 جمع‌آوری شده بود؛ مورد استفاده قرار گرفت. برای شناسایی اثرات متقابل از روش‌های کلاس‌بندی رگرسیونی شامل درخت کلاس‌بندی رگرسیونی، آدابوست، بگینگ و الگوریتم C4.5 با استفاده از نرم‌افزار R نسخه 1-0-3 استفاده شد.

 

نتایج: اثرات متقابل برگزیده از روش آدابوست (ازدواج فامیلی والدین: جنس کودک، حاملگی‌های قبلی: زایمان واژینال، ازدواج فامیلی والدین: زایمان نارس: جنس کودک، زایمان نارس: سابقه بیماری: آسفیکسی، ازدواج فامیلی والدین: آسفیکسی: جنس کودک، سابقه بیماری: جنس کودک: کوچک جثه نسبت به سن حاملگی، عفونت نوزادی: آسفیکسی: کوچکی جثه نسبت به سن حاملگی، سابقه بیماری: آسفیکسی: جنس کودک، زایمان نارس: زایمان واژینال: آسفیکسی)، روش بگینگ (ازدواج فامیلی والدین: آسفیکسی، ازدواج فامیلی والدین: زایمان نارس: آسفیکسی)، الگوریتم C4.5 (آسفیکسی: زایمان نارس، آسفیکسی: ازدواج فامیلی والدین: سابقه بیماری: زایمان نارس) و درخت کلاس‌بندی رگرسیونی (آسفیکسی: ازدواج فامیلی والدین) شناسایی شدند. حساسیت و ویژگی روش آدابوست بهتر از سایر روش‌های گفته شده، به ترتیب 029/0±941/0 و 030/0±951/0، به دست آمد.

 

نتیجه‌گیری: روش آدابوست عملکرد موفق‌تری در تشخیص و مدل‌سازی اثرات متقابل احتمالی میان عوامل خطر فلج مغزی کودکان داشت.

دانلود

اعلام کارنامه علمی اولیه و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 94

امروز بعداز ظهر روز پنج شنبه 11 تیر ماه کارنامه علمی اولیه و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال  94 اعلام شد.

ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی عزیزان  حائز انتخاب رشته آمار زیستی ، منتظر اعلام  رتبه ها و درصدهای عزیزان هستیم. ضمناً آماده هرگونه راهنمایی در زمینه انتخاب رشته برای شما عزیزان هستم. از دوستان دانشجوی ارشد و دکترای  زیستی نیز خواهشمند است با نظرات ارزشمند خود ، قبول شده های مرحله اول را یاری فرمایند.

دانلود راهنمای اتنخاب رشته


نظرات اعلام شده و پاسخ آن ها برای استفاده شما عزیزان در انتخاب رشته  تقدیم می شود:  

ادامه مطلب ...

خلاصه و مجموعه مقالات نخستین سمینار نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن

نخستین سمینار نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن که در 6 و 7 خرداد 1394 در محل ساختمان علوم ریاضی و آمار دانشگاه اصفهان برگزار شد. خلاصه و مجموعه مقالات فارسی و انگلیسی نخستین سمینارنظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن را می توانید از لینک های زیر دانلود نمایید

با تشکر از سرکارخانم صدیقه رستاقی کارشناسی ارشد آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 

خلاصه مقالات فارسی

 

خلاصه مقالات انگلیسی

 

مجموعه مقالات فارسی

 

مجموعه مقالات انگلیسی

 

چکیده و مجموعه مقالات

مجموعه مقالات سومین کارگاه نظریه مفصل و انواع وابستگی ها

سومین کارگاه نظریه مفصل و انواع وابستگی ها روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 6 و 7 اسفند 1393 در محل دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد. خلاصه و مجموعه مقالات فارسی و انگلیسی را از لینک زیر  می توانید دانلود نمایید.

با تشکر از سرکارخانم صدیقه رستاقی کارشناسی ارشد آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای ارسال مطلب


خلاصه مقالات فارسی


خلاصه مقالات انگلیسی


مجموعه مقالات فارسی


مجموعه مقالات انگلیسی


چکیده و مجموعه مقالات