دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

روز جهانی آمار 2015 ( داده بهتر ، زندگی بهتر )

World Statistics Day2015

Better data. Better lives.

 

روز جهانی آمار   World Statistics Day

20 اکتبر 2015 - 28 مهر 1394

 

روز جهانی آمار برای اولین بار در20 اکتبر 2010 در سراسر جهان جشن گرفته شد. این روز توسط کمیسیون آماری سازمان ملل متحد  (UNSD) نام‌گذاری شد. 103 کشور روز جهانی آمار 2010 را جشن گرفتند.  روز جهانی آمار بعدی در سال 2015 (20 مهر) برگزار خواهد شد.

دومین رویداد روز جهانی آمار روز 20 اکتبر سال 2015، دقیقا 5 سال پس از اولین روز جهانی آمار برگزار خواهد شد. این رویداد، که توسط  مجمعی در سازمان ملل متحد آمار (UNSD) در 3 ژوئن 2015 تصویب شده، تحت تم " داده بهتر، زندگی بهتر" برگزار خواهد شد. بعلاوه در این مجمع تصمیم گرفته شد، مراسم این رویداد هر پنج سال یکبار برگزار شود.

UNSD از همه کشورها، سازمان‌های منطقه‌ای و فراملی، مؤسسات دولتی و غیردولتی، برای پیوستن به جشن جهانی آمار رسمی دعوت می‌کند. هر کشور و سازمان‌ شرکت‌کننده می‌توانند تبلیغات و برنامه‌هایی که  بتواند به برگزاری این جشن به بهترین وجه و مناسب ملیت آن کشور و مرتبط با موضوع اصلی روز جهانی آمار کمک کند، را شناسایی و طراحی کنند. این برنامه و تبلیغات می‌تواند شامل تهیه بروشور، پوستر و جزوات و برنامه‌هایی شامل کارگاه‌ها و سمینار و سخنرانی‌های مختلفی برای این رویداد باشد.

هدف از این رویداد تاکید براهمیت استفاده از آمار رسمی در بین تصمیم گیران و سیاست‌گذاران در بالاترین سطح دولتی و توجه عمومی ملی به آن است.

سال 2015 نشانگر سنگ بنای مهمی برای آمار رسمی است :  اهداف توسعه هزاره، دستور کار توسعه سال 2015 به بعد، انقلاب داده‌، آماده‌سازی برای برنامه سرشماری نفوس و مسکن جهان در سال 2020 و  ...

امیدواریم که جامعه آماری در سراسر جهان از این مراسم بین‌المللی برای به نمایش گذاشتن دستاوردها، تحقیقاتشان در زمینه  داده‌ها بهتر - زندگی بهتر، استقبال کنند.

منبع: وبلاگ آمار( سروش مهر)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد