دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

انتخاب رشته محل دکتری تخصصی وزارت بهداشت 94-95

  • مطابق بند ب تذکرات مهم اطلاعیه 7 نتایج نهایی آزمون تا 15 بهمن ماه اعلام خواهد شد.


اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص صدور کارنامه علمی داوطلبان و نیز انتخاب رشته محل های پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی( Ph.D ) رشته های علوم پایه پزشکی و  بهداشت،داروسازی،دندانپزشکی وطب سنتی سال تحصیلی 95-94

با حمد و سپاس به درگاه خداوند متعال و سلام به پیشگاه حضرت بقیه ا… (عج) ، به اطلاع می رساند کارنامه علمی کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت،داروسازی،دندانپزشکی و طب سنتی سال تحصیلی 95-94  به همراه اسکن پاسخنامه این داوطلبان از تاریخ 21/10/94 بر روی سایت این مرکز قرار خواهد گرفت و هر داوطلب می تواند با وارد نمودن کد رهگیری نسبت به مشاهده آن اقدام نماید.

همچنین داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول آزمون با توجه به این کارنامه و بر اساس نمرات کسب شده و علاقه و نیز ظرفیت های اعلام شده در همین اطلاعیه در تاریخ های 21 و 22 دی ماه باید  نسبت به انتخاب رشته و اولویت محل تحصیل خود از طریق اینترنت اقدام نموده و از فرم مربوطه پرینت بگیرند. در صورتی که داوطلب به هر دلیل در تاریخ های فوق موفق به انتخاب رشته محل نشود از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد و مرکز سنجش آموزش پزشکی هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.


نظرات 13 + ارسال نظر
سزد چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 16:13

نتایج اومد میشه دوستان سوالاتی که در مصاحبه ازشون پرسیده شده رو به اشتراک بزارند؟

بسمه تعالی
با سلام و احترام
درخواست شما عینن منتقل میشه

ایلیا دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 19:45

سلام آقای بشیری
واقعا ممنون از بازتاب نظرات دوستان. این خدمت خیلی بزرگیه که نظر دوستانو انعکاس میدید. امیدواریم که مسئولین محترم هم در جریان قرار بگیرن. به نظر بنده و خیلی های دیگه، ظرفیت امسال دکترا اصلا منطقی نبود و این روال اگه بخواد ادامه پیدا کنه، فکر کنم ما باید قید کنکور رو بزنیم....
واقعا راست میگن. چرا کنکور تربیت مدرس با وزارت بهداشت با اینکه یکی شده، اما حقوق نمیدن. خب این به ضرر خیلی هاس.
بهتر بود که تربیت مدرس با وزارت علوم مثل سابق، کنکورشو برگزار میکرد و اینطوری سایر دانشگاه هایی که مال وزارت بهداشتن، ظرفیتشونو افزایش میدادن...
فرمودین که با مدیر محترم گروهتون صحبت کردین که تابستان سال بعد، شهید بهشتی هم دکترا بگیره! به نظر من و خیلی ها این اصلا منطقی نیست. فکر کنید اگه سال بعد هم شهید بهشتی بگیره، با امسال میشه 8 نفر دانشجوی دکترا در یک کلاس!!! حالا بماند تز این 8 نفر... دانشگاه تهران هم بخواد این کارو بکنه، بازم 8 نفر دانشجوی دکترا سر یک کلاسن. خیلی بد میشه.
متاسفانه این کار وزارت بهداشت، اصلا منطقی نبود که ظرفیت ها رو امسال اینطوری کنن. کاش روال، به همون روال سابق برگرده. والا اون موقع کسی اعتراض نمیکرد، اما الان اکثرا به این سیاست اجراشده معترض و کاملا مخالف هستن.
با تشکر

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
خداوند رو شاکرم که این فرصت رو بمن داده تا در حد توانم در خدمت جامعه اماری کشور خصوصا امار زیستی باشم. و از اینکه محبت میکنین و نظرات خود را ارسال می نمایید ممنونم.
من در جواب دوست قبلی نظر و دیدگاه خود رو در خصوص کاهش ظرفیت دکترای وزارت بهداشت اعلام کرده ام . به نظر میاد که سیاست کاهش دانشجو حداقل فعلن بغیر از سال بعد در دستور کار وزات بهداشت نباشه. یکی بودن امتحان امار زیستی تربیت مدرس و وزارت بهداشت به نظر من هزینه رو کاهش داده ضمن اینکه بعضی از دوستان توی اون امتحان اصلن شرکت نمی کردند.وجود تربیت مدرس باعث کاهش نشده بلکه این سیاست کلی وزارتخونه بوده.
من نگفتم با مدیر گروه صحبت کردم! بلکه من همون متن دوست عزیزمون رو توی گروه آمار زیستی شهید بهشتی قرار دادم و ایشون هم محبت کردن و فرمودن شهید بهشتی برای سال بعد پذیرش خواهند داشت. برای سال بعد هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده عرض کردم دوستان به سهم خوذشون با اعضای محترم بورد و مدیران محترم گروهها صحبت کنن.
جایی اصلن اعلام نشده که فقط مدرس و مشهد خواهند بود. با مدیران گروهتون صحبت کنین و نتیجه رو اعلام کنین تا من هم انعکاس بدم. من خبر دارم دانشگاههای دیگه ای هم پذیرش خواهند داشت ولی دوست دارم خبر از طرف دانشجویان همان دانشگاهها باشه.
هر زمان، هر مکان در حد توان در خدمتم
موفق باشین

[ بدون نام ] دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:44

سلام
ببخشید من و خیلی دیگه از دوستان دیگرمون واقعا از ظرفیت کنکور دکترای امسال به شدت ناراضی هستیم. با برگزاری کنکور تابستان سال بعد به شرطی موافقیم که ظرفیت همان 20 نفر باشد. در غیر اینصورت طبق روال، کنکور همان آبان ماه برگزار بشه با همان ظرفیت 20 نفر. امسال حق خیلی ها به ناحق پایمال شد. چه اشکال داشت که کنکور طبق روال خودش هرسال آبان ماه با همان ظرفیت 20 نفر برگزار می شد؟ چه کسی یا چه کسانی مخالف این امر بودن؟ آقای بشیری، باور کنین خیلی چیزا وقتی روالش فرق می کنه، باید چندین و چند سال منتظر بشی تا به صورت عادت دربیاد... اصلا امسال چه ربطی به سال بعد داره؟؟ که بیان دانشگاه ها رو از هم جدا کنن. تربیت مدرس هم که می گن حقوق نمیده، چه فایده که تنها کنکورش با وزارت بهداشت یکی شده؟؟؟!!! میذاشتن با همون وزارت علوم برگزار می کردن. من تربیت مدرس رو بیشتر به خاطر اینکه حقوق نمیدن، انتخاب نمیکنم. خب فکر کنین، سال بعد تنها گزینه ما دانشگاه مشهد خواهد بود و غیر. به خدا اگر همه چی طبق روال خودش ادامه پیدا کنه، استرس ما کم میشه. کنکور رو با همون تعداد ظرفیت همیشگی آبان ماه برگزار کنن و تربیتن مدرس هم کنکورشو با وزارت علوم بگیره. ما واقعا از دست وزارت محترم بهداشت، به خاطر این مسئله بسیار ناراحت هستیم و نمیدونیم چطوری با تمرکز خودمونو برای کنکور آماده کنیم؟؟؟؟؟ تو را به خدا تکلیفمونو مشخص کنین. به نظر ما، برکزاری کنکور در آبان ماه با همان ظرفیت 20 نفر خیلی مناسبتر بود...
مرسی از شما

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
از ارائه نظراتتون ممنوم. ولی ذکر چند نکته به نظرم لاز ماست. دوست عزیز
بله امسال متاسفانه ظرفیت پذیرش ها در مجموعه وزارت بهداشت کم شد. تازه آزمون سال 95 قرار نبود برگزار بشه که توی اطلاعیه هم هست. و متاسفانه در خیلی از رشته ها سال بعد ظرفیت ها خیلی کم خواهد شد و بهانه ای که برای این قضیه مطرح هست اخذ دو ترم پشت سر هم دانشجو برای مقطع دکتراست. این در حالی هست که در کل هیچ فرقی ندارد که ازمون ابان باشد یا مرداد در هر صورت سالی یک بار پذیرش می شه و منطقی این هست که پذیرش دانشجوی دکتری باید تناسبی با پذیرش دانشجوی ارشد داشته باشه. ظاهرن خود دانشگاهها هم در کل برای برنامه ریزی بهتر درخواست پذیرش دانشجو از مهر رو دادن. دوست عزیز این که امتحان تربیت مدرس با وزارت بهداشت یکی شده یک امر مثبتی به نظر میاد ولی خوب در وزارت علوم حداقل فعلن حقوق نمیدن و این امر رو همه میدونن. دوست عزیز اینکه سال آینده فقط تربیت مدرس و مشهد دکترا میگیرن یک شایعه بسیار خطرناک هست. برای جلوگیری از این امر نامه ای یکی از دوستان طراحی کردو توی گروه امار زیستی ایران تلگرام گذاشت و بنده اونجا از دوستا خواستم که از مدیران گروههاشون این مساله را بخوان ولی همیاری ندیدم . من این کار رو حداقل توی گروه شهید بهشتی مطرح کردم. و مدیر محترم گروه آمار زیستی شهید بهشتی رسما اعلام فرمودن ما هم برای آبان 94 و هم برای مهر 95 پذرش دانشجوی دکتری خواهیم داشت.
دوست عزیز
صرف ناراحتی کاری رو حل نمیکنه همه ما در حد توان خود وظیفه ای داریم، که باید انجام بدهیم.
بازم کاری از دست من بربیاد در خدمتم

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:22

سلام
ما واقعا از این کار وزارت محترم بهداشت ناراضی هستیم، چرا که با کاهش ظرفیت در هر آزمون، شانس قبولیمون به شدت پایین میاد. یعنی اگه تا پارسال رتبه 23 هم وارد مقطع دکترا شده، امسال دیگه از این خبرا نیست. خیلی بد سیاستیه. میگن توو کنکور تابستون هم 10 تا 12 نفر بیشتر نمیگیرن. به نظرمون، همون آبان ماه خیلی بهتر بود که کنکور برگزار میشد و همون 20 نفری که میگرفتنو، بگیرن. ما واقعا با برگزاری کنکور توو تابستون مخالفیم. همه چی قاطی پاتی شده. اگر میخوان توو تابستون برگزار کنن، ظرفیتو همون 20 نفر کنن. من امسال رتبه م شد: 21 ولی شانس قبولیم خیلی خیلی پایینه و این اصن عدالت نیست. نه برای من و نه برای خیلی های دیگه. ضمن اینکه پایان نامه رو هم با عجله اگر بخوایم تا آخر شهریور تموم کنیم، کارهامون بی کیفیت میشه. تابستون اصن برای برگزاری کنکور مناسب نبود....

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
شما درست میفرمایید کاهش یک دفعه ظرفیت ها با سیاست های کشور در نقشه علمی کشور همخوانی ندارد. و ظاهرن بنا به شنیده های غیر موثق ظرفیت سال بعد همانی هست که شما میفرمایید. برگزاری کنکور در تابستون فی نفسه ایرادی ندارد هر چند که برای یک بار آنهم یک بار مشکلاتی برای دانشگاهها پیش می اید. صحیح نیست که به این بهانه ظرفیت هم امسال و هم سال بعد پایین بیاید. چرا که در اصل موضوع تغییری ایجاد نشده چه تابستون چه آبان در سال فقط یک بار آزمون برگزار شده. و متاسفانه هم امسال و اگر ظرفیتها سال بعد پایین باشه. حق یک سری بچه ها ضایع میشه. البته به نظر می ایددانشگاهها هم توی این قضیه ( شاید هم بدرستی ) بی نقش نیستن

رضا چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1394 ساعت 09:21

سلام آقای بشیری
با تشکر از زحمات و اطلاع رسانی دقیقتون تو وبلاگ
در مورد آزمون دکترای تابستان تربیت مدرس سوال دارم. آزمون این دانشگاه تو تابستون 95 مجزا از آزمون 7 مرداد وزارت بهداشت هستش. ظرفیتش چقدره؟

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
چند ساله که آزمون ارشد تربیت مدرس در آمار زیستی با وزارت بهداشت هست و از پارسال هم امتحان دکتری آمار زیستی تربیت مدرس با وزارت بهداشت برگزار میشه و آزمون مجزایی ندارد. اگر مجزا میبود باید در دفترچه دکتری وزارت علوم این رشته رو میزاشتن. ظرفیت رو دقیقن خبر ندارم ولی قاعدتا چهارتا یا بیشتر خواهد بود

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1394 ساعت 17:53

سلام
به نظرم این خانم یا آقای دانشجوی دکترا، حرف بسیار منطقی زدند. واقعا رسالت ما در دکترا چیه و چه قدر میتونه بستگی مستقیم به محل تحصیل داشته باشه؟! راستش من چند هفته ای بود که به شدت درگیر این بودم که دانشگاه ها رو چظور برحسب اولویت انتخاب کنم. اما الان با توجه به حرفی که آقا/خانم دانشجو زدند، اصلا نگران این نیستم که کجا قبول بشم، هرچند رتبه خوبی آوردم. مهم هدفیه که دارم.بیشتر باید نگران این باشم که حالا با این وظیفه سنگینی که به روی دوشم افتاده، بهترین راه و مسیر برای انجام این وظیفه چیه تا رضایت خدا رو هم جلب کنم.
خانم سارینا نگران نباشیدو ان شاءالله که حتما هرجای خوب قبول میشید. بدونین که هر کجا هم قبول بشین، خواست خدا بوده و خدا توو این راه میخواد آزمایشتون کنه.... به قول شاعر خوبمون: سهراب سپهری:

“هر کجا هستم،باشم
آسمان مال من است.
پنجره،فکر،هوا،عشق،زمین مال من است.
چه اهمیت دارد؟
گاه اگر می رویند
قارچ های غربت؟.....

مرسی از شما آقای بشیری به خاطر انعکاس نظرات ارزشمند و مطالب بسیار مفید

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
نظر ارزشمند شما عینا منعکس می شود. از اینکه نسبت به همدیگه دغدغه داریم، خدا را شاکرم. ممنون از اظهار نظرتون. به شما هم تبریک میگم. امیدوارم همه دوستان فراخور زحمتشان موفق باشن

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:52

سلام آقای بشیری
خسته نباشید
در جواب به دوست گرامیمون خانم سارینا عرایضی داشتم:
خانم سارینا ان شاءالله که در همان دانشگاهی که دوست دارید قبول شوید. اما پیشنهاد می کنم که با خودتون خلوت کنین و به خودتون جواب بدین که آیا موفقیت در آزمون دکترا منوط به این هست که شما در دانشگاهی که دوست دارید، ادامه تحصیل بدید یا دکترا میخونین تا فرد موفقی برای جامعه تون باشید، ولو در هر دانشگاهی که باشید. این خود شمایید که در موفقیت آینده تون نقش به سزایی رو ایفا می کنید، نه صرفا دانشگاهی که در آن درس میخوانید. محض اطلاع سرکارعلیه، دانشگاههای علوم پزشکی همدان و نیز کرمان از کادر بسیار مجرب و فعالی برخوردار است. مخصوصا همدان که یک سایت مخصوص داره. پیشنهادم اینه که یه سری هم به وبلاگشون بزنید و ببینید که بچه های گروه چه قدر فعال هستن و برنامه های گروهی خیلی زیادی هم برگزار می کنند. به دوری راه فکر نکنید. فقط و فقط به هدفتون فکر کنین و اینکه میخواین با کسب مدرک بالا، برای جامعه تون چه قدر مفید باشید. به نظر من که یکی از دانشجوهای دکترای فعلی هستم، هر کجا و هر دانشگاهی که قبول شدید، باید از ته دل راضی باشید و با توکل بر خدا، به تلاشتون برای رسیدن به هدف غایی، ادامه بدید. پس این بی عدالتی نیست و به جای اینکه به افسردگی و چیزهای منفی دیگه فکر کنید، فقط و فقط به هدفتون فکر کنید که هر کجا قبول شدید، شما رو از هدفتون دور نمیکنه، حتی اگر اون سر دنیا باشید.
پس موفقیت به این معنا نیست که شما در یک دانشگاه دهن پرکن قبول بشین، بلکه به این معناست که شما رسالت خودتونو در این مقطع چگونه به انجام می رسونید.
پیشنهاد میکنم زندگینامه دکتر حسابی رو هم بخونید.
موفق باشید.

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام.
ضمن تشکر از شما، نظر ارزشمند شما عینا باز نشر می شود. از اینکه به سایت خودتون اهمیت میدین ممنونم

سارینا چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1394 ساعت 16:39

به نطر شما عاقلانس کسی بارتبه 10 امسال بره دانشگاه کرمان یاهمدان؟هز یال بااین رتبه بهشتی و شیراز صد در صد قبول میشدن. من واقعا افسردگی گرفتم چون هم کرمان بمن دور هست هم همدان. واقعا خدا از سر بی عدالتیاشون نگدره

با سلام و احترام.متاسفانه باکاهش ظرفیت ها امسال در حق بعضی ها جفا شد. ولی دوست عزیز
به نظر من ممکن هست که با ده هم شهید بهشتی قبوب بشین.. تهران، شهید بهشتی، همدان و کرمان. با دانستن اینکه ب هشتی سخت گیری های خاص خودش رو داره. بازم در خدمتم.
اصلن توصیه نمیکنم ولی به نظر میاد ظرفیت سال بعد بالای بیست نفر باشه. مشهد هم هس

ایدا دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1394 ساعت 23:32

باسلام خدمت اقای بشیری
لینک انتخاب رشته محل در سایت سنجش پزشکی در کدوم قسمته من که هرچی گشتم اونو پیدا نکردم

باتشکر

ه اطلاع کلیه افراد مجاز به انتخاب رشته محل میرساند: زمان انتخاب رشته محل از ساعت 18 روز چهارشنبه 23 دی ماه 94 تا ساعت 18 روز شنبه 26 دی ماه 94 می باشد.

سزد دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1394 ساعت 18:28

با سلام
جناب آقای بشیری برای ثبت نام امتحان ورودی مهر از طریق سایت سنجش پی اطلاع رسانی میشود یا سنجش؟
به نظرتون دوره مهر باز تهران پذیرش خواهد داشت؟

با سلام و احترام. خوب از طریق سایت سنجش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد و اگر عمری هم باقی باشه بنده نیز در خدمتم. بلی دانشگاههای مادر چون تهران و شهید بهشتی به احتمال زیاد پذیرش خواهند داشت

بهرام یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1394 ساعت 19:43

سلام
چه قدر بد.
یعنی در تابستان سال آینده تنها تربیت مدرس دکترا میگیره؟!! یا دانشگاه هایی که امسال پذیرش دارند، تابستان سال آینده هم پذیرش دارند؟
مرسی

دوست عزیز
با سلام و احترام.
در تابستان سال آیندهآزمون ورودی مهر خواهد بود. دانشگاه تربیت مدرس هم یکی از آن دانشگاهها برای ظرفیت خواهد بود. به نظر میاد باتوجه به اینکه یه سری دانشگاهها بهمن نگرفتن برای مهر حتمن خواهند گرفت .البته این به این معنی نیست که همه دانشگاههایی که امسال ظرفیت پذیرش دارند سال بعد هم پذیرش داشته باشند یا نداشته باشند. موفق باشین

[ بدون نام ] یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:30

سلام عرض شد
به نظرم امسال وزارت بهداشت واقعا سیاست به خرج داده که ظرفیت ها رو به شدت پایین آورده و تربیت مدرس رو هم حذف کرده (چون حقوق به دانشجویان دکتراش نمیده). من سال آخر دکترا هستم و دغدغه کار دارم. ترسم از این بود که ظرفیت ها زیاد بشه. با کاهش ظرفیت، کیفیت آموزش و پژوهش بالا میره، سر اساتید تا اندازه ای خلوت تر خواهد بود. بهتره این سیاست در سال های بعدی هم تکرار بشه و صد البته مسئولین محترم به فکر وضعیت اشتغالی دانشجویان دکترا هم باشند.
با تشکر

دوست عزیز
سیاست وزارت بهداشت تغییر نکرده برابر برنامه های توسعه فعلن سیاست آموزشی کشور افزایش تحصیلات تکمیلی است. انچه که باعث اینکار شد. فقط بدلیل تغییر سیاست دانشگاهها ی علوم پزشکی برای اخذ گرفتن دانشجو ی دکترا از مهر و برنامه ریزی بهتر تلقی شده. و با توجه به اینکه مهر سال بعد هم پذیرش وجود داره به نوعی برای سال 94 و 95 ظرفیتها کاهش و از سال 96 به روال عادی خود باز میگردد. تربیت مدرس چون ورودیش ازمهر خواهد بود در امتحان تابستان پذیرش خواهد داشت و در واقع حذف نشده است. موفق باشین

[ بدون نام ] یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:00

سلام آقای بشیری
خوب هستین
چه قدر ظرفیت اومده پایین! ما شنیده بودیم مشهد هم قراره از امسال دکترا بگیره. یعنی ظرفیت ها تغییر نمیکنه یا دانشگاهی اضافه نمیشه؟ ما باید الان انتخاب دانشگاه کنیم یا منتظر باشیم تغییرات اعمال بشه و بعد.
متشکرم

با سلام و احترام
از اونجایی که سال بعد هم ورودی ها از مهر خواهد بود. ظرفیتها به نوعی تقسیم شده. برای مشهد مجوز یک بار دکترا صادر شده این که اعلام و بیست و یکم و دوم دی ماه انتخاب رشته خواهد بود بنابراین بعید بنظر میاد انتخاب ها تغییر کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد