دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

آگهی سیزدهمین دوره فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی 1394

آگهی استخدام عضو هیات علمی پیمانی

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

معاونت آموزشی

مرکز امور هیئت علمی

هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی

با استعانت از درگاه خداوند متعال به اطلاع می رساند، هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی مرکز امور هیئت علمی معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سیزدهمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی دانشگاهها / دانشکده‌های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته را برگزار می‌نماید ثبت نام به صورت متمرکز و اینترنتی بوده و ملاک ثبت نام در فراخوان متقاضیان گرفتن کد رهگیری و ارسال مدارک درخواستی در مهلت مقرر بصورت حضوری یا پستی به دبیرخانه هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه مربوطه می‌باشد.

جدول اعلام نیاز

16 نفر آمار زیستی

 

مهلت ثبت نام از تاریخ اول اسفند 1394 تا 27 اسفندماه می باشد. 

ادامه مطلب ...

بیانیه ی انجمن آمار آمریکا درباره ی معنی داری آماری و P-Value

بالاخره پس از سال­ها بحث و نقد پیرامون استفاده از معنی داری آماری و P-Values در تحقیقات، بیانه ­ی زیر دیروز در ژورنال The American Statistician به عنوان بیانه ­ی انجمن آمار آمریکا پیرامون این موضوع به چاپ رسید:

ASA Statement on Statistical Significance and P-values

 

این بیانیه  6 اصل زیر را مطرح می ­کند:

1.  P-Value می ­تواند چگونگی ناسازگاری داده ها را با یک مدل آماری مشخص، بیان کنند.  

2. P-Value، احتمال اینکه فرضیه ­ی مورد مطالعه صحیح است، یا احتمال اینکه داده ­ها تنها به وسیله ­ی شانس تصادفی تولید شده ­اند، را اندازه ­گیری نمی ­کند.

3.  نتیجه­ گیری های علمی و تصمیم ­های تجاری و سیاسی نباید تنها براساس این باشد که مقدار p-value از یک حد مشخص رد شده است.

4. استنباط صحیح، نیازمند گزارش کامل و شفافیت است.

5. P-Value، یا معنی ­داری آماری، اندازه ­ی اثر یا اهمیت نتیجه را اندازه ­گیری نمی ­کند.

6.  به خودی خود ، P-Value اندازه­­ ی خوبی از شواهد مربوط به مدل یا فرضیه را فراهم نمی ­کند.  

 

امیدوارم 6 اصل فوق بتواند در استفاده از این مفاهیم بهتر و بیشتر از قبل یاریمان کند. برای مطالعه­ ی بیشتر، مقاله­ ی اصلی به پیوست ارسال می­ شود.

با تشکر ازجناب آقای :محمد فیاض،دانشجوی PhD آمارزیستی،دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

 دانلود

پانزدهمین شماره‌ی مجله‌ی آمار

مرکز آمار ایران با توجّه به اهداف و رسالت خود و به‌منظور کمک به پیشرفت و فراگیر شدن علم آمار در سطح جامعه، با همکاری پژوهشکده‌ی آمار اقدام به انتشار مجله‌ی آمار نموده است. این مجله‌ی دو ماهنامه‌ی تحلیلی- پژوهشی سعی دارد که موضوعات مربوط به آمارهای رسمی را به زبانی ساده اما علمی برای استفاده مردم و مسئولین ارائه نماید.

دانلود مجله


آدرس مجله



اطلاعیه آزمون دکتری تخصصی (PhD) در سال تحصیلی 96 ـ 95

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی تقویم زمانی و الزامات آزمون دکتری تخصصی (PhD) سال تحصیلی 96 ـ 95 را بیان کرد.

دکتر جمشید حاجتی دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی در خصوص آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (PhD) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال تحصیلی 96 ـ 95 گفت: ثبت نام آزمون ورودی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق پورتال مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس (www.sanjeshp.ir)  صورت می پذیرد.

دکتر حاجتی اظهار داشت: ضوابط کلی آزمون به جز مواردی که در ذیل آمده است همانند آزمون سال 94 می باشد. وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، زمان برگزاری آزمون کتبی 7 مرداد ماه و آزمون شفاهی اواخر مرداد ماه 1395خواهد بود.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی آزمون کتبی به صورت متمرکز، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و آزمون شفاهی توسط مناطق آمایشی(دانشگاه هاعلوم پزشکی) برگزار خواهد شد.

دکتر حاجتی اضافه کرد: سهم آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش داوطلبان ، پس از نهایی شدن موازین قانونی اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین دانشجویان ترم آخر برای شرکت در آزمون باید تا تاریخ 31 شهریور 1395 فارغ التحصیل شوند و مراتب فارغ التحصیلی این داوطلبان حتما تا تاریخ فوق توسط معاونت آموزشی دانشگاه تائید گردد.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی گفت: داوطلبان می توانند قبل از شروع و یا اتمام طرح نیروی انسانی در آزمون شرکت نمایند و در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند امکان ترخیص ایشان برای ادامه تحصیل فراهم می آید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: لیست دانشگاههای پذیرنده دانشجو در هر رشته مقطع، قبل از پایان سال جاری اطلاع رسانی خواهد شد و از سال تحصیلی 95 پذیرش دانشجو برای نیمسال اول سال تحصیلی(مهر ماه هر سال )خواهد بود.

منطقه ها و یا قطب های ده گانه دانشگاه های علوم پزشکی کشور

به منظور توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصتهای برابر، امکان نظارت دقیق تر، جلوگیری از فعالیتهای تکراری ، استفاده از مزیت های منطقه ای ، تمرکز زدایی و جلوگیری از تجمع امکانات، انتقال قدرت تصمیم گیری، مشارکت دانشگاهها در موضوعات

ملی و فرااستانی و ماده 77- قانون برنامه چهارم و آیین نامه اجرائی آن و مواد 182 و 183 قانون برنامه پنجم و مصوبه 6/8/1383 هیات دولت، وزارت بهداشت موضوع تشکیل کلان منطقه ها و یا قطب های نظام سلامت را در دستور کار خود قرار داد.

براین اساس کشور به 10 کلان منطقه به شرح ذیل تقسیم می شود:

1-منطقه یک: شامل دانشگاه های علوم پزشکی، گیلان ، مازندران، بابل، گلستان ، سمنان و شاهرود.

2- منطقه دو: شامل دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، ارومیه، اردبیل، و دانشکده های علوم پزشکی مستقر در منطقه.

3- منطقه سه: شامل دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام.

4-منطقه چهار: شامل دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، لرستان، دزفول، و دانشکده های علوم پزشکی مستقر در منطقه.

5-منطقه پنج: شامل دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، جهرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج و دانشکده های علوم پزشکی مستقر در منطقه.

6- منطقه شش: شامل دانشگاه های علوم پزشکی زنجان، اراک، قزوین، قم، البرز و دانشکده های علوم پزشکی مستقر در منطقه.

7- منطقه هفت: شامل دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، یزد، کاشان و شهرکرد.

8-منطقه هشت: شامل دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، زاهدان، رفسنجان، جیرفت، زابل، بم و دانشکده های علوم پزشکی مستقر در منطقه.

9-منطقه نه: شامل دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، بیرجند، بجنورد، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، و دانشکده های علوم پزشکی منطقه.

10-منطقه ده: شامل دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی، ایران، بقیه اله، شاهد، ارتش، بهزیستی و توانبخشی.

40 سالگی آمار زیستی

به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس دوره کارشناسی ارشد آمار زیستی توسط دکتر بهرام ضیغمی و بیستمین سالگرد تأسیس دوره دکتری آمار زیستی توسط دکتر سید محمد تقی آیت الهی جلسه بزرگداشتی با حضور نامبردگان، اعضا هیأت علمی و دانشجویان در روز چهارشنبه 94/11/28 در سالن کنفرانس گروه آمارزیستی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

گفتنی است تاریخچه تأسیس گروه و زندگینامه مؤسسین این دو دوره در کلیپی نمایش داده شد و گزارشی از عملکرد گروه ارائه گردید.

در ادامه، اساتید مؤسس تجربیات و خاطرات خود را ارائه دادند و بر جایگاه این رشته در نظام علمی کشور و توسعه آن تأکید نموده و در خاتمه از آنان تجلیل به عمل آمد.

دانلود


منبع: کانون خبرنگاران گروه آمار زیستی صرفا آموزشی

نظرسنجی ارزیابی فرهنگ آماری کاربران

کاربران گرامی؛پاسخ به کلیه‌ی پرسش‌های زیر با عنوان "نظرسنجی ارزیابی فرهنگ آماری کاربران مرکز آمار ایران " امکان برنامه ریزی مناسب و صحیحی را در اختیار ما خواهد گذاشت تا بتوانیم رسالت خود را به نحو شایسته‌ای به سرانجام برسانیم و شما کاربر محترم بتوانید در آینده، بهتر نیازهای خود را مرتفع نمایید. خواهشمندیم با پاسخ دقیق به همه‌ی پرسش‌ها ما را یاری دهید.


حداکثر یک دقیقه

در صورت خرابی لینک ( با موزیلا) لطفا از سایت مرکز آمار استفاده نمایید.


لینک نظرسنجی

تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس امار تا دهم اسفند

با توجه به مشکلات به وجود امده از جمله در دسترس نبودن سایت مهلت ارسال مقالات تا اخر هفته جاری ( 14 اسفند ) تمدید گردید


با توجه به درخواست بسیاری از همکاران و دانشجویان گرامی مهلت ارسال مقالات تا دهم اسفند ماه تمدید گردید. خواهشمند است نکات زیر را در هنگام ارسال مقالات مد نظر قرار دهید.

1- لازم به ذکر است که تاریخ ارسال مقاله به کنفرانس، تمدید نمی گردد.

2- هیچ گونه تغییراتی توسط مسئولین برگزاری کنفرانس در صفحات شخصی، صفحات مربوط به مقالات و مقالات ارسالی انجام نمی پذیرد، لذا خواهشمند است به هیچ عنوان چنین تقاضایی را مطرح نکرده و تمامی تغییرات صرفا توسط خود نویسنده اعمال گردد.

3-درستی اجرا نشود، فایل پی دی اف بدون نام مقاله ایشان جهت داوری ارسال می گردد و در صورت صلاحدید کمیته علمی کنفرانس به صورت سخنرانی و یا پوستر قابل ارائه خواهد بود اما مقاله ایشان در کتابچه کنفرانس چاپ نمی گردد.

لینک



دومین سمینار تخصصی نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن

باسمه تعالی

دومین سمینار تخصصی

نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن



این سمینار در پایگاه استنادی ISC  نمایه شده  و در این سامانه قابل رویت می باشد. لینک



اطلاعیه شماره 2

پیرو برگزاری نخستین سمینار تخصصی نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن در دانشگاه اصفهان که با استقبال گسترده محققان دانشگاهی و پژوهشگران صنایع همراه بود، گروه آمار دانشگاه تهران و قطب علمی داده های ترتیبی و فضایی با همکاری انجمن آمار ایران دومین سمینار تخصصی

نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آ ن

را چهارشنبه و پنج شنبه 29 و 30 اردیبهشت 1395 با محورهای زیر برگزار می نماید:

1. استنباط آماری داده های قابلیت اعتماد

2. آزمون های طول عمر تسریع یافته

3. الگوهای تعمیر و نگهداری سیست مها

4. قابلیت اعتماد سیستم های منسجم

5. ترتیب های تصادفی در قابلیت اعتماد

6. مدل های تنش-مقاومت

7. قابلیت اعتماد شبکه ها

8. مفاهیم سالخوردگی

9. قابلیت اعتماد داد ههای فرسایشی

10 . تحلیل بقاء

11 . کنترل کیفیت و قابلیت اعتماد

12 . نظریه اطلاع و قابلیت اعتماد

علاقه مندان می توانند مقالات با موضوعات فوق را برای ارایه ارسال نمایند.

زمان های مهم:

1. آخرین مهلت ارسال مقالات: 11/20/ 1394

2. اعلام نتایج ارزیابی مقالات: 1395/12/25

3. آخرین مهلت ثبت نام: 1395/1/20

محل برگزاری:

 تهران، دانشگاه تهران، پردیس علوم، دانشکده ریاضی، آمار و کامپیوتر، تلفن:61112613

دانلود

آغاز به کار اولین سایت خانه آمار در اصفهان

به‌منظور آماده‌سازی و ترغیب نوجوانان و جوانان استان اصفهان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی و با عنایت به لزوم ارتقا کمی و کیفی دانش و کاربرد آمار، بهبود روش‌ها و انجام پژوهش‌های علمی کاربردی، استفاده بهینه از توانمندی‌های جوانان، مهیا نمودن زمینه تعامل و بروز خلاقیت‌های فردی و گروهی، استعدادیابی و رشد دانش‌آموزان و دانشجویان و ایجاد همکاری‌های دانشگاهیان با صنعت در زمینه آمار، به مناسبت سال جهانی آمار (2013 میلادی) به پیشنهاد خانه ریاضیات اصفهان، چهار نفر از اساتید منتخب آمار استان به‌عنوان هیئت مؤسس خانه آمار در اصفهان مأموریت تأسیس خانه آمار را پذیرفتند.

لذا پیرو توافقنامه هیئت مؤسس و شهرداری اصفهان، خانه آمار به‌عنوان واحدی غیر دولتی زیر نظر انجمن آمار ایران که برابر مقررات مربوط به انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌نماید.


لینک سایت خانه آمار اصفهان  

 http://stathouse.ir/


مدیریت وب سایت به  سهم خود و به عنوان یکی از دانش آموخته گان چهارمین دوره کارشناسی آمار از دانشگاه اصفهان برای این عزیزان علی الخصوص استاد محترم و مدیر خانه آمار اصفهان جناب آقای دکتر ایرن پناه آرزوی موفقیت دارد.

تقویم آزمون های علوم پزشکی وزارت بهداشت سال 1395

آزمون کارشناسی ارشد 23 و 24 /95/2 بیست و سوم و چهارم اردیبهشت ماه

آزمون آزمون دکترای تخصصی 7/5/95  هفتم مرداد ماه

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (26/1/95، 30/2/95، 22/7/95، 25/9/95، 28/11/95)

دانلود

خبرنامه انجمن آمار ایران شماره 87

خبرنامه انجمن آمار ایران شماره 87 تابستان 94 را از اینجا می توانید دانلود نمایید.


چهاردهمین شماره‌ی مجله‌ی آمار

مرکز آمار ایران با توجّه به اهداف و رسالت خود و به‌منظور کمک به پیشرفت و فراگیر شدن علم آمار در سطح جامعه، با همکاری پژوهشکده‌ی آمار اقدام به انتشار مجله‌ی آمار نموده است. این مجله‌ی دو ماهنامه‌ی تحلیلی- پژوهشی سعی دارد که موضوعات مربوط به آمارهای رسمی را به زبانی ساده اما علمی برای استفاده مردم و مسئولین ارائه نماید.

 دانلود مجله


آدرس مجله