دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

تفاوت آمار ریاضی و آمار زیستی

میزان علایق خود به دروس محض و کاربردی را مشخص کنید و هدف خود از ادامه تحصیل را حداقل برای خودتان مشخص نمایید.

بعضی از دانشگاه ها که به دروس محض اهمیت بیشتری می دهند هرچند باعث می شوند که امکان ادامه تحصیل دانشجویان راحت تر باشد اما دانشگاههایی موفق هستند که دروش کاربردی بیشتری دارند. شاید بهتر باشد در دروس کارشناسی امار تجدید نظر شود و تدریس نرم افزار و انجام پروژه های آماری در این مقطع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

البته شاید با ایجاد رشته کارشناسی ارشد آمار رسمی که باید به جذب این رشته نیز قبل از ایجاد آن اندیشید بتواند مفید باشد. البته اینجانب شخصا نظرم بر این است که شاید دروسی در دوره کارشناسی بتواند مفید تر باشد.

در موقعیت کنونی تقریباٌ استخدام حداقل در اکثر مراکز دولتی کارشناسی ارشد و بالاتر می باشد.

اگر مصوبات مجلس شورای اسلامی در مکلف کردن دستگاه های دولتی به داشتن واحد آمار بدرستی انجام شود می توان امیدوار بود که وضعیت استخدامی برای فارغ التحصیلان آمار بهتر شود.

همین مسأله در نقشه سلامت کشور برای جذب فارغ التحصیلان آمار زیستی به درستی دیده شده است که با اجرای آن تا افق 1404 می توان امیدوار بود که وضعیت استخدامی برای فارغ التحصیلان آمار روز به روز بهتر شود.

ذکر یک نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن اینکه به تحصیل کارشناسی ارشد بسنده نکنید. در حال حاضر هم برای رشته های دکتری آمار ریاضی و هم برای رشته های دکتری امار زیستی  و خصوصا برای آمار زیستی فرصت هیأت علمی شدن میسر  است که تفاوت معنی داری از لحاظ دریافتی های اعضای هیأت علمی و کارکنان دولت وجود دارد.

یکی از تفاوت های رشته آمار زیستی با آمار ریاضی خصوصا در سالهای اخیر پذیرش بالای دانشجو و به تبع آن قبولی داوطلبان در این رشته می باشد.

در رشته امار ریاضی تقریبا اماری ها قبول می شوند در حالی که در رشته امار زیستی دانشجویان رشته های ریاضی و بهداشت هم به چشم می خورد.

هم چنین فرصت های شغلی مناسبی در خارج از کشور برای فارغ التحصیلان آمار و آمار زیستی خصوصا در کشور کانادا و ژاپن وجود دارد.

 

وجود دارند دانشجویانی که فارغ التحصیل ارشد آمار ریاضی در دانشگاهای معتبر کشور می باشند ولی با این همه مایلند که بدلیل امکان بیشتر پذیرش در مقطع دکتری آمار زیستی، دوره کارشناسی ارشد آمار زیستی را بگذارند.

حتا در موضوع پایان نامه های ارشد آمار ریاضی، موضوع های کاربردی آمار زیستی زیاد به چشم می خورد ولی این موضوع بالعکس تقریبا دیده نمی شود.

رشته آمار زیستی که در واقع کاربرد آمار در علوم پزشکی می باشد، شما را با دنیای جالبتری آشنا می سازد که باعث می شود هنگام تحصیل در این رشته روز به روز علاقمندی بیشتری نسبت به این رشته پیدا نمایید

 

نظرات 5 + ارسال نظر
یکی از بچه های امار دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 21:25

سلام من اگه تو کنکور امار زیستی نمونه رگرسیون امار ریاضی و احتمال خوب بزنم ولی ربانم درصد کمی باشه نتیجه خوبی می گیرم؟میشه درصد قبولی کنکور سال های قبلو بزارین؟ممنونم

بسمه تعالی
با سلام و احترام
دوست عزیز
با توجه به ضریب 3 زبان خیلی مهم هست. هر چند هستن دوستایی که زبان رو پایین و حتا صفر میزنن و قبول هم میشن ولی کسایی موفق عمل میکنن که همه درسا رو خوب میزنن . چون یه دفه ممکنه سوالات سخت بشه ونشه بالا زد. اگه سوالی بود بازم در خدمتم

111 شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 14:36

سلام.من پست شماروخوندم مگه میشه هم ارشد امارریاضی خوند وفوق گرفت دوباره ارشد امارزیستی شرکت کرد و یه ارشد دیگه گرفت؟تودفترچه نوشته که ارشددوم باید شهریه بدین /حالا نمی دونم منظورش اینه کهدوتا ارشدتو علوم پزشکیه بگیریم یا منظورش اینه که کلا ارشد چه علوم پزشکی چه وزارت علوم

بسمه تعالی
با سلام و احترام
لطفن سوالتون رو به ایمیله amarezisti@yahoo.com ارسال نمایید تا پاسخ شما ارسال شود

یک دختر دانشجو جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:45 http://yekdokhtardaneshjo.blogfa.com/

سلام وبلاگتون واقعا عالیه منم ترم یکی امار ریاضی هستم خوشحال میشم تبادل اطلاعات و لینک داشته باشیم
من دنبال حل المسائل کتاب مدل های خطی کریستین رونالدم شما نمیتونید کمکم کنید؟ممنون میشم

بسمه تعالی
با سلام و احترام
از لطف شما ممنون
لطفا اسم دقیق کتاب و نویسنده آن را بنویسید. حتما در اول فرصت سرچ می کنم.
ضمنا فایل های خودم رو هم گشتم . اگه کاری از دستم بربیاد دریغ نمی کنم

مریم دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:39

سلام
ممنون که جواب دادید الان چند ماهه دنبال کسی میگردم که آمار زیستی بلد باشه اما متاسفانه کسی نبود و همه فقط آمار ریاضی میدونستن.
راستش من آمارم اصلا خوب نیست و متاسفانه متوجه نشدم. طبق تحقیق خودم از اینترنت گفته بود فرمولی برای محاسبه p-value به این راحتیا وجود نداره و متاسفانه چندین سوال از این نوع تو کنکور دکتری اومده بود. من حتی کتاب مناسبی هم پیدا نکردم. اگه امکانش هست یکم بیشتر توضیح بدید چون من در این مبحث اساسا در حد مقدماتی هستم و وقتی بعد از اتمام مباحث و دوره شروع به زدن تست های کنکور های گذشته کردم با دیدن سوالات کنکور ۹۱ و از این نوع سوالات کلا اعتماد به نفسم رو در مورد آمار زیستی از دست دادم. حتی اگه بشه کتابی معرفی کنید که بتونم تهیه کنم یا دانلود کنم ممنون میشم. ای کاش زودتر به این فکر میرسیدم که از اینجا سوالمو مطرح کنم فکر نمی کردم کسی جوابگو باشه و الان خیلی خوشحالم از اینکه دیدم جوابی دادید. از همکاریتون ممنون. منتظر جوابتون هستم.

بسمه تعالی
دوست عزیز ممنونم از لطف شما
شما میتونین سوالاتتون رو از همین جا برام بزارین. تا حد ممکن جواب میدم. مبحث مقدار احتمال مطلبی است که احتیاج به فهم آن وجود دارد و در اکثر کتابها هم به درستی تعریف نشده. مطلبی به عنوان مقدار احتمال از نگاه دکتر ارقامی در وبلاگ موجود است که میتونه براتون مفید باشه.
در صورت احتیاج به کمک بیشتر در قسمت ارتباط با من پیام بزارین.

مریم یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:10

سلام من ۱۶ آبان کنکور دکتری پزشکی مولکولی دارم و واقعا آمار زیستی اشکال دارم و هیچ کس حتی بچه های آمار نتونستن کمکی کنن. من ۱ سوال میذارم براتون میشه راه حلشو بپرسم؟راه حل می خوام. از کمکتون ممنون
برای آزمون برابری شیب خط ساده با عدد صفر در نمونه ای به حجم ۲۰، مقدار مجموع مجذورات رگرسیون و خطا به ترتیب ۲۰ و ۴.۵ شده است. pمقدار (p-value) آزمون چقدر است؟ (مقدار بحرانی در سطح آلفا مساوی ۰/۰۵ تقریبا ۲ می باشد)
جوابشم : p<0/001

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
ضمن آرزوی موفقیت برای جناب عالی
وقتی آزمون ما آزمون این هستش که شیب خط یعنی بتا یک برابر صفر است یا نه؟ بنابراین می توانیم با استفاده از توزیع f یا t مقدار آزمون را پیدا کنیم در این صورت آماره آزمون برابر خواهد بود با 80 چون مقدار f آزمون خیلی بزرگ است بنابراین فرض ما به راحتی رد خواهد شد. برای توزیع تی =رادیکال 80=9
که تی 18 درجه آزادی و حتی بالاتر از 10 نمونه برای p- مقدار 0.0005 = 3.922 کتابر نتر صفحه 1341
امیدوارم توضیحات مربوط کافی باشد.
اگر این توضیحات کافی نبود دوباره در خدمت شما خواهم بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد