دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
نظرات 12 + ارسال نظر
ارشد اپیدمیولوزی سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 11:57

با سلام و احترام
بنده کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و ام پی اچ سیاستگزاری سلامت هستم آمارم بسیار قوی هست البته در حد خودم نه در مقایسه با دانشجویان آمار
آمار ریاضی دکتری آزاد قبول شدم نمیدنم چیکار کنم بعضی آماری ها خیلی میترسونن میگن ریاضی هست خیلی سخته با زیستی و استفاده اپیدمیولوژی فرق میکنه
نظر شما بعنوان متخصص آمار چی هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

هاوبیر چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 14:44

سلام...وقتتون بخیر
رتبه ی من 118 شده امکان قبولی تو دوره ی روزانه برام وجود داره .ممنون میشم جواب بدید

سلام و احترام
بله دوست عزیز
امید وجود داره چرا که بعضی ها اولا همه جا رو انتخاب نمیکنن. تر جیح میدن یه سال بمونن و سال بعد قبول بشن. بعضیا هم امار ریاضین میرن اونجا یعنی این که حتا اگه در این مرحله قبول نشدین امکان قبولی شما در مرحله تکمیل ظرفیت وجود داره.

بابک چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 13:43

سلام آقای بشیری. رتبه ی من 11 شده. تهران قبول میشم یعنی؟ نمیدونم بعد از تهران مدرس رو بزنم یا بهشتی؟ اگه بیشتر راهنماییم کنید ممنون میشم.

سلام دوست عزیز
ممنون میشم اطلاعات کارنامتون رو برام بفرستین . انتخاب رشته فرضیت رو هم بفرستین من نظر خودم رو میگم بهتون.
معمولا رتبه های برتر تهران رواول میزنن ولی همیشه نه. بعضیا به خاظر دوری مثل شیراز و مشهد با رتبه های تک رقمی نیز این دانشگاهها رو انتخاب میکنن. علایق خودتون رو برام بفرستین. مهم اینه که شما انتخاب رشته درستی انجام بدین . همین. الباقی دست خداست

بابک یکشنبه 6 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 17:15

خب بعضی ها میگن درس خوندن توی دانشگاه مدرس شانس هیات شدن را بیشتر میکنه. یا مثلا میگن بهشتی خیلی توی این رشته قویتره. دوست دارم نظر شما رو هم بدونم. اگه الان بخاین انتخاب دانشگاه کنید به چه ترتیبی انتخاب می کنید.

باسلام و احترام
اصلا توی مقطع ارشد به این حرفا گوش ندین. خیلی صحت نداره. دلایلش رو هم میگم.
اولن معیار انتخاب من با شمای نوعی احتمالا فرق کنه. حتما توی ارشد دوری از خانه و منطقه جفرافیایی رو مد نظر قرار بدین. چون مثلا اگر تبریز باشین و طوری انتخاب رشته کنین که یزد یا کرمان قبول بشین فقط هزینه رفت و امد رو حساب کنین؟
دوم نیم نگاهی به دفترپه پذیرش دکتری امسال بکنین در حال حاضر تهران- بهشتی - تربیت مدرس- اصفهان- همدان- مشهد- شیراز و کرمان دکترا دارن. البته امسال تهران و شیراز دکترا نگرفتن. این به این معنی هست که این گروه ها هیات علمی کافی برای مقطع دکترا دارن. و با توجه به منظقه ای شدن پذیرش دکتری این مساله در سالهای بعدی اهمیت خوذ=دش رو نشان خواهد داد.دانشگاههایی که برای اولین بار ارشد میگیرن هم یک فرصتن هم تهدید. فرصت به این معنی که هیات علمی اون دانشگاهها معمولا فعال هستن.
ولی عموما رتبه های برتر هم در ارشد و هم در دکترا انتخاب اولشون دانشگاه تهران هست.
بهشتی و تربیت مدرس جزو الویت های بعدی هستن. چون فعلا در مقطع دکتری دانشگاههای علوم پزشکی حقوق میدن ولی تربیت مدرس حقوق نمیده جزو اولویت بچه ها در مقطع دکترا نیس. موقع انتخاب رشته نیم نگاهی هم به تعداد ظرفیت دانشگاهها بیاندازین. دانشگاههایی که دانشجوی کم تری پذیرش کنن قطعا با دانشجو بیشتر کار میکنن.
مساله دیگه از دانشگاههای جدید برای ارشد تبریز هیات علمی قوی و فعالی داره.
مازندران جزو دانشگاههایی هست که امسال پذیرش ارشدش کمه و یه نفر حداقل تهران دکتری قبول شده.
دانشگاه همدان در هر دو مقطع با بچه ها خوب کار میکنن. یک نفر تهران یک نفر بهشتی یک نفر خود دانشگاه همدان امسال قبول شدن.
دانشگاه کرمان و علوم بهزیستی هم عملکرد خوبی داشتن
بهشتی و تهران امسال برای دکترا قبولی نداشتن(البته تا جایی که من اطلاع دارم)
ولی مثلا یک نفر از دانشگاه کرمانشاه داره تهران دکترا میخونه.
دانشگاه مشهد و اصفهان هم قبولی های خوبی امسال در مقطع دکترا داشتن.
ولی در نهایت همه چیز به خودتون بستگی داره. مقطع ارشد تفاوت معنا داری با کارشناسی داره.
خودتون رو برای تغییر رفتارهای درسی باید آماده کنین.
در نهایت حتما کارنامه هاتون رو برام ارسال کنین و انتخاب رشته نهایی تون رو تا بهتر کمک کنم(ایمیل منظورمه).
اگر اسم دانشگاههی از قلم افتاد به معنی ضعیف بودن ان دانشگاه نیس. بلکه اطلاعات من همینقدره.
موفق و موید و پایدار باشین

آیدین شنبه 5 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 22:53

با سلام مجدد...یعنی کسانی که آمار ریاضی انتخاب کردن و دنبال اشتغال هستند کار اشتباهی کردن؟؟؟ بابت آینده خوبی که برای رشته بیمه متصور هستید میگم...ضمن اینکه تقریبا بخش عمده ای از رتبه های برتر به سمت آمار ریاضی میرن...آیا سر این رتبه های برتر بی کلاه میمونه و رتبه های بالاتر که به سمت بیمه رفتن آینده بهتری دارن؟ به نظرتون بین رشته های آمار بهترین آمار بیمه هست؟ آیا واقعا امکان اشتغال برای این رشته حتمیه؟ حالا اشتغال میتونه حتی در حد همین فوق لیسانس فعلی باشه... پذیرش دانشجوی دکتری از این به بعد هر ساله حتمیه؟ آیا همه این موارد پایه محکم عملیاتی شدن تو سال های نزدیک پیش رو رو دارن یا صرفا آینده ای هست که برای رشته متصور و در آینده دور به اون دست پیدا میشه یا نمیشه؟ به عبارت بهتر کلی اما و اگر جلو راه دانشجوهاست و هر ادعا پایه اساسی برای اطمینان و گرایش به یک حوزه مثل بیمه ندارن به همین دلیل سوالات بالا را مطرح تا نظر شما را جویا شوم... با صحبت های اخیر از شما و چند جای دیگه به نظر آمار ریاضی هیچ فایده ای نداره و انتخابش اشتباه بوده و آمار بیمه بهترین انتخاب موجوده حتی در حد فوق لیسانس...با تشکر فراوان از شما و سایت فوق العادتون

سلام. دوست عزیز من صرفا نظر خودم رو گفتم و اطلاعاتی که از دوستان دارم.
به نظر من رشته خیلی هم مهم نیس. موفق بودن و بهترین بودن مهمه.
صلاحیت ندارم بیشتر از این وارد این موضوع بشم.

بابک شنبه 5 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 11:12

بله حتما. یعنی به نظر شما تهران انتخاب اولم باشه؟

ببینین بستگی به خودتون داره. اولا محل سکونت . دوما سطح علمی دانشگاه سوما رتبه های برتر. رتبه های بالا عموما دانشگاه تهران رو میزنن . من خودم بهشتی خوندم ولی خوب رتبه دو هم بهشتی داشتیم که الان داره تهراان دکتراش رو میخونه. بستگی به معیار انتخابی خودتون داره. اگه بیشتر توضیح بدین من راحتتر میتونم بگم. ضمن اینکه میتونیین بهم ایمیل هم بزنین

بابک شنبه 5 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 10:34

من داوطلب ارشد آمار زیستی 95 بودم. به احتمال خیلی زیاد رتبه ی زیر ده میارم.

با سلام و احترام
ان شاءالله . ممنون میشم درصد ها و کارنامتون رو بدون ذکر نام جهت استفاده دوستان قرار دهید.
دانشگاه تهران ان شاء ا... پذیرفته خواهید شد

میشکا شنبه 5 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 09:40

با سلام و تشکر از وبلاگ پر محتواتون.
میخواستم بدونم قبولی ارشد آمار زیستی دو مرحله هست؟ یعنی در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه مصاحبه انجام میشه؟

با سلام و احترام
در مقطع ارشد همین آزمون کتبی معیار پذیرفته شدن می باشد و مصاحبه فقط برای آزمون دکترا می باشد

مسعود جمعه 4 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 22:24

لطفا اگه راجب به آماربیمه و آمار اقتصادی میدونین بگین؟چون من انتخاب اول ارشد آمارریاضی آماربیمه زدم،راجب انتخاب رشته آمارریاضی ارشد بقیه دانشگاه های تهران به ترتیب اولویت اگه اطلاعی دارین بگین ممنون میشم.

دوست عزیز بنده صلاحیت این کار رو ندارم. ولی امار بیمه رشته ای هست که اینده خوبی در انتظارش هست. ضمن این که دکتراش رو هم دارن میزارن. برای اشتغال هم بیمه مرکزی تمهیداتی داره انجام میده.

بابک جمعه 4 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 10:47

سلام آقای بشیری. میشه تو انتخاب دانشگاه راهنماییم کنید. به نظر شما بین سه دانشگاه تهران و مدرس و بهشتی کدوم رو انتخاب کنم؟ هدفم هیات علمی شدن است. بهتر بگم کدوم دانشگاه شانس هیات شدنم تو دانشگاههای تهران بیشتر میکنه؟

سلام. دوست عزیز. مقطعتون چیه؟ و رشته شما؟

آیدین پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 10:28

سلام...پیرو نظر بالا یعنی احتمال اشتغال تو آمار زیستی نسبت به آمار ریاضی بالاتر هست؟ شما بین آمار ریاضی و آمار زیستی و بیمه کدوم رو انتخاب میکنید؟ به طور کلی میشه یه ترسیم مناسب از آینده دانشجوهای آمار زیستی داشته باشید...ممنونم

با سلام و احترام
از اونجایی که انتخاب رشته آمار با آمار زیستی متفاوته فعلن نیازی به مرجح دادن نیس. در خصوص مجموعه آمار هم باید از دوستان آماری تحقیق کنین تا انتخاب رشته خوبی داشته باشین . ضمن اینکه علایق شخصی هم مهم هست

مسعود چهارشنبه 2 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 19:24

سلام
چرا امسال اینقدر ظرفیت آمار زیستی اومده پایین؟
میبخشید شما اطلاعی از رشته های آماربیمه(بیم سنجی) و آماراجتماعی اقتصادی دارین؟

بسمه تعالی
با سلام و احترام.
سیاست کلی وزارت بهداشت برکاهش ظرفیت ارشده و ضمن اینکه نظر دانشگاهها هم مهم هستش. در دکترا از پارسال بالای شصت درصد کم شد و امسال هم باز همون رونده.
آیا فارغ التحصیل زیاد بیکار خوبه؟ واقعیت اینه که الان اون چیزی که من توی ارشد آمار دیدیم یه فاجعه هست. کشور حتا برای درصد این فارغ التحصیلان نمیتونه شغل ایجاد کنه.
در خصوص دو رشته دیگه اجازه بدین خیلی اظهار نظر نکنم ولی امیدوارم برای رشته آمار بیمه آینده خوبی در پیش رو باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد