دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

رییس جمهور در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شرکت کرد.

به گزارش فرارو، حسن روحانی صبح امروز (سه شنبه) با وارد کردن اطلاعات خود از طریق سامانه ستاد سرشماری، در سرشماری سال95 شرکت کرد. رییس جمهور همچنین صبح امروز با مسوولین ستادسرشماری سراسر کشور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری دیدار داشت




دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز بخش هایی عادت دارند که آمار سرخود درست نمایند، گفت: محقق، صاحب نظر و استاد دانشگاه می تواند نظر شخصی خود را اعلام کند، اما در مسایل آماری باید به مرکز آمار و مسئولین مربوطه استناد شود.

رییس جمهوری سرشماری اینترنتی و مجازی مرحله اولیه از مردم را راهی خوب و درست برشمرد و گفت: در حال حاضر سرشماری نفوس و مسکن به صورت موازی اینترنتی و مراجعه درب منازل انجام می شود اما باید برای آینده راه حل و رویکردهای جدیدی در نظر گرفت.

دکتر روحانی با قدردانی از تلاش های مرکز آمار کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات   و شبکه ملی اطلاعات در سرشماری سال 1395 گفت: ان شاء الله ظرف سه ماه آینده نتیجه این سرشماری در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس جمهوری اظهار داشت: از مردم عزیز کشور تقاضا می کنم که همکاری لازم را با مامورین سرشماری داشته باشند و باید این احساس بوجود آید که این آمار و اطلاعات به نفع همه و ضرورت کشور است.  

دکتر روحانی تاکید کرد: نباید این احساس بوجود آید که از این آمار سوء استفاده خواهد شد بلکه این سرشماری و آمار و اطلاعات، پایه ای است تا برای اینده کشور درست برنامه ریزی کنیم.

 رییس جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای برنامه ریزی در کشور اهمیت ویژه ای قائل است، گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه احیاء شد تا برای برنامه ریزی و بودجه ریزی از متخصصین به نحو احسن استفاده شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه سال 1395، سال حرکت رو به جلو و رونق اقتصادی است، ادامه داد: آمار و اطلاعات در استان ها و کل کشور نیز شاهد  همین امر است و بسیار ضروری است که افزایش و توقف نرخ  رشد اقتصادی را به اطلاع مردم برسانیم.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن علیرغم ظاهر ساده اما به عنوان امانت، پایه و اصل برنامه ریزی کشور است، ادامه داد: بسیار مهم است که بتوانیم از آغاز تا پایان سرشماری با حوصله کافی و احساس مسئولیت  ملی و شرعی حرکت کنیم و این امانت را به خوبی به مقصد برسانیم.

دکتر روحانی تاکید کرد: اشتباه در آمار و ارقام داده ها و اطلاعات می تواند برای برنامه ریزی کشور مشکل و معضل بوجود آورد.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه  تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان کشور بر مبنای داده هایی است که در اختیار مسئولان قرار می گیرد، گفت: اگر این آمار و اطلاعات دقیق نباشد در مسیر و نحوه حرکت دچار اشتباه می شویم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه آرزوی ما دستیابی به مرحله عالی توسعه است، ادامه داد: کشور باید طبق چشم انداز و خواست مردم به پیش برود تا در مسیر کشورهای پیشرفته و صنعتی قرار گیریم و البته اگر با وحدت همه تلاش و توان خود را به کار بگیریم، فاصله زیاد نخواهد بود.

رییس جمهوری به منابع خوب و استعداد ملت ایران اشاره کرد و افزود: آن چیزی که باقی می ماند تلاش، کوشش، انسجام، هماهنگی، ملی فکر کردن و همچنین صحیح و دقیق عمل کردن است.

دکتر روحانی با اشاره به  صرف وقت و سرمایه زیاد در سرشماری حضوری و همچنین به لحظه بودن این آمار در سایر کشورهای جهان اظهار داشت: باید به نقطه ای برسیم که در آینده آمار و اطلاعات را به لحظه در اختیار داشته باشیم.

رییس جمهوری افزود: در سال  های گذشته بیش از یک و حتی دوسال طول می کشید تا نتیجه سرشماری مشخص شود اما در حال حاضر اعلام نتیجه سرشماری سال 1395 بعد از 3 ماه پیشرفت خوبی در کشور خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد