دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

21 نکته مهم در خصوص انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد آمار زیستی سال 96

نکات  مهم در خصوص انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد آمار زیستی سال 96

1-ضمن آرزوی موفقیت برای تمام داوطلبان،خواهشمند است برای راهنمایی بهتر برای داوطلبان سال آینده برای استفاده دوستانتون همانظور که سایرین نیز با اعتماد این کار رو کردند، درصدها، تراز و رتبه خود رو در قسمت نظرات همین قسمت یا به ایمیل amarezisti@yahoo.com ارسال کنید. هم چنین خواهشمند است پس از قبولی نیز محل قبولی خود رو با ذکر رتبه ارسال نمایید.

2- الان مهم ترین چیز با هر رتبه ای که هستین نحوه انتخاب رشته شما هست تا بهترین نتیجه رو بگیرید.به رتبه بالا یا پایین خود زیاد حساس نباشید.

3- درست است که ظرفیت فعلی دانشگاهها 102 و بین الملل 46 تا هست. اولا این ظرفیت دانشگاههای روزانه نسبت به پارسال 18 یعنی حدود 21 درصد افزایش داشته است. فکر نکنین آخرین رتبه قبولی 148 خواهد بود. اولا ممکنه موقع اعلام نتایج ظرفیت ها بیشتر از این باشه. ثانیا بعضی از دوستان فقط دانشگاههای خاصی رو انتخاب می کنن و ترجیج میدن یک سال دیگر بمونن تا دانشگاه بهتری قبول بشن که این روش اصلا توصیه نمیشه. ضمن اینکه دوستانی هستن که حتا بعد از قبولی نهایی در وزارت علوم مجموعه آمار پذیرفته میشوند و ترجیح می دهند در انجا ادامه تحصیل بدهند با توجه به اینکه چند سالی هست که ظرفیت مازاد بعد از قبولی در وزارت بهداشت اعلام میشه بنابراین این امکان وجود داره که حتا بعد از اعلام نهایی اسامی در ظرفیت مجدد قبول بشوید. 

 4- هر چند تحصیل  در دانشگاه های تهران و با سابقه آرزوی ذاتی هر داوطلب هست ولی به نظر من خیلی به این موضوع زیاد اهمیت ندهید چرا که دوستانی در طی همین سالها در مقطع دکترا  از دانشگاههای تیپ دو و سه در بهترین دانشگاهها یعنی دانشگاه تهران و بهشتی و مدرس قبول شده اند. مهم ترین مساله از نظر بنده قبولی شما در یکی از دانشگاهها و بعد جدیت و تلاش شما برای موفقیت در مقطع بعدی می باشد.

5-  اگر برایتان تامین هزینه مهم نیست دقت کنین که دوستانی بودن که در واحدهای بین الملل درس خوانده اند ( یعنی در آن موقع رتبه های بالا داشته اند) ولی از دانشجویان روزانه همان دانشگاه موفق تر بوده و توانسته اند وارد مقطع روزانه دکترا بشوند.

6-  معمولا رتبه های برتر اول دانشگاه تهران رو انتخاب میکنند ولی این مساله عمومیت کلی نداره . بعضیا به خاطر دوری از تهران مثل شیراز و مشهد با رتبه های تک رقمی نیز این دانشگاهها رو انتخاب میکنند که به نظرم کار درستی هست.

7-  نیم نگاهی به دفترچه پذیرش دکتری امسال داشته باشین در حال حاضر تهران- بهشتی - تربیت مدرس- اصفهان- همدان- مشهد- شیراز و کرمان دکترا دارن. البته امسال تهران اصفهان و شیراز دکترا نگرفتن. این به این معنی هست که این گروه ها هیات علمی کافی برای مقطع دکترا دارن. دانشگاههایی که برای اولین بار ارشد میگیرن هم یک فرصتن هم تهدید. فرصت به این معنی که هیات علمی اون دانشگاهها معمولا فعال می باشند.

8-   عموما رتبه های برتر هم در ارشد و هم در دکترا انتخاب اولشون دانشگاه تهران هست. بهشتی و تربیت مدرس جزو الویت های بعدی می باشند. چون فعلا در مقطع دکتری دانشگاههای علوم پزشکی حقوق میدن البته الان دانشگاه تربیت مدرس هم در مقطع دکتری حقوق میده.

9- موقع انتخاب رشته نیم نگاهی هم به تعداد ظرفیت دانشگاهها بیاندازین. دانشگاههایی که دانشجوی کم تری پذیرشداشته باشندقطعا با دانشجو بیشتر کار میکنند.

10-   مساله دیگه از دانشگاههای جدید برای ارشد تبریز هست که هیات علمی قوی و فعالی داره.

11-  تقریبا اسامی تمام افراد قبولی مقطع دکتری با دانشگاهی که درس خوندن و پذیرش شدن روی وب قسمت دکتری موجوده و این میتونه دید خوبی به شما در نحوه انتخاب دانشگاهها برای مقطع ارشد بده.

12-مازندران  و مشهد جزو دانشگاههایی هست که دو نفر از دانشجویان ارشد آن  امسال دکترای تهران قبول شدند.

13- دانشگاه همدان در هر دو مقطع با بچه ها خوب کار میکنند.

14- دانشگاه کرمان و علوم بهزیستی هم عملکرد خوبی داشتند.

15-  از فارغ التحصیلان ارشد دانشگاه کرمانشاه، دردانشگاه تهران دکترا میخونند. دانشگاه  اصفهان هم قبولی های خوبی امسال در مقطع دکترا داشتند.

16-  ولی در نهایت همه چیز به خودتون بستگی داره. مقطع ارشد تفاوت معنا داری با کارشناسی داره. خودتون رو برای تغییر رفتارهای درسی باید آماده کنین.

17-   اگر اسم دانشگاهی از قلم افتاد به معنی ضعیف بودن ان دانشگاه نیست. بلکه اطلاعات من همینقدرمی باشد.

18-   توجه داشته باشین که در صورتی که واحدهای بین الملل رو جلوتر بزنین در اون دانشگاه پذیرفته میشوید و با این که ممکنه نمره دانشگاه روزانه رو کسب کرده باشید نام شما جزو قبولی بین الملل اعلام خواهد شد.

19- با تمام توضیحات نمونه ای از انتخاب رشته رو برای استفاده داوطلبان ( تهران) میزارم. این انتخاب رشته صرفا نظر شخصی بنده و حاصل تجربیات شخصی اینجانب می باشد.  ولی در هر صورت خیلی سعی نکین از این انتخاب رشته فاصله داشته باشین . ساکنین شهرهای دیگر که با تهران فاصله معنی داری دارند حتما باید تغییراتی ایجاد نمایند.

20- از سایر عزیزانی که در حال حاضر در دانشگاههای مختلف در مقطع ارشد یا دکترا مشغول به تحصیل می باشند، خواهشمند است اگر نقطه نظری دارند که باعث غنی شدن و کمک به این عزیزان هست مزید امتنان خواهد بود تا نقطه نظرات خودشون رو  در ذیل همین قسمت برای استفاده دوستان ارسال نمایند.

21- اولویت های اول دانشگاه  تهران- شهید بهشتی یا تربیت مدرس

اولویت های دوم بهزیستی و توانبخشی و ایران

اولویت های سوم: همدان، اصفهان، مشهد شیراز و مازندران

اولویت های چهارم: کرمان، تبریز،

اولویت های پنجم: اراک، یزد، اهواز، کرمانشاه

اولویت های ششم: زنجان، گلستان،بابل،شهرکرد و ایلام

 

باز هم هر سوالی بود ، هر زمان هر مکان در حد توان در خدمتم.

موفق و موید و پایدار باشین     

نظرات 18 + ارسال نظر
فاطمه قدمگاهی یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 07:45

با سلام و عرض ادب
آمار زیستی شرکت کردم رتبه ام 40 است آیا شانس قبولی دانشگاه علوم پزشکی همدان رو دارم
همدانی هستم

سلام
در گروه عضو بشین
biostat92@

ana یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 09:12

سلام،بنده رتبه 9 سهمیه رشته امارزیستی هستم،میخواستم بدونم شانس قبولی در دانشگاهای تهران و دارم؟اولویتم چجوری باشه بهتر!؟

با سلام و احترام
راهنمایی لازم در نکات مهم انتخاب رشته موجود است در صورت نیاز به مشاوره لطفا به amarezisti@yahoo.com ایمیل ارسال نموده یا در تلگرام با آیدی Biostat92@ تماس حاصل فرمایید

فرح یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 02:22

سلام وخسته نباشید
من میخوام امتحان ارشد امارزیستی بدم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم رشته کارشناسیم ریاضیه میشه کمکم کنید
باتشکر

با سلام و احترام
برای شروع پرسش و پاسخ رو بخونین و قسمت کارشناسی ارشد منابع رو ببینین. طی روزهای اینده بهم ایمیل بزنین در خدمتم

نیما دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:37

با سلام رتبه بنده 92 شده می خواستم بدونم شانس قبولی توی کدوم دانشگاهها رو دارم؟

leila جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:40

سلام آقای بشیری
ضمن عرض خسته نباشید یه سوال داشتم
با توحه به این که ظرفیت ها جدیدا خیلی بیشتر شده آیا بحث اشباع شدن هم مطرح هست یا نه؟؟ و دیگه اینکه اگر میشه یه مقدار در مورد زمینه های فعالیت دکترای آمار زیستی غیر از آموزش و تدریس توضیح بدید
من کارشناسی علوم آزماشگاهی خوندم اینکه پایه ام علوم پزشکی بوده و آمار نبوده برام نکته ی مثبتی خواهد بود یا منفی؟؟

با سلام و احترام
بحث افزایش ظرفیت ها و هر نوع تصمیم گیری در ان چنذ سالی هست که به سیاست های وزارت بهداشت برمیگرده و.
بغیر اموزش امکان فعالیت در مراکز تحقیقاتی نیز برای امار زیستی فراهم هست.
هستن دوستانی که رشته تحصیلی کارشناسی غیر امار مانند ریاضی یا بهداشت داشتن و الان ذکتری و هیات علمی هستن. مهم ارشدتون و میزان فعالیت هاتون هست.
احتمالا چون شما زبانتون قوی هست قبولیتون راحت تر خواهد بود

دوست دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:09

سلام عرض شد. بنده دانشجوی دکترای آمار هستم. یه صحبت کوتاهی در مورد تفاوت بین آمار زیستی و آمار ریاضی خدمت دوستانی که مدام می پرسن آمار زیستی بهتره یا ریاضی، دارم. این مطالب رو تنها از تجربه ای که خودم کسب کردم خدمتتون عرض می کنم.

ببینید دوستان
این که می پرسید آمار زیستی بهتره یا ریاضی؟ کدوم بازار کار بهتری داره فقط و فقط به خودتون بستگی داره.

درسته که درس های این دو رشته با هم فرق می کنند، ولی ما آمار ریاضی ها هم خودمون می تونیم این درس های کاربردی را یاد بگیریم و هم از دوستان آمار زیستی بپرسیم و اینطوری بین آمار زیستی ها و آمار ریاضی ها تبادل اطلاعات صورت میگیره.

الان خیلی از دوستان آمار زیستی هستن که برای کارهای تئویشون و حتی عملی به ما بیشترین مراجعه رو دارند. خیلی از دوستان دانشجویان دکتری زیستی در مفاهیم تئوری تزشون دچار مشکل می شوند و به ما مراجعه می کنند. ما هم از اون ها مطالبی رو در مورد مثلا بقا و کارآزمایی یاد می گیریم.

اینکه می فرمایند آمار ریاضی بازار کارشون خوب نیست رو بنده اصلا و ابدا قبول ندارم. بهتره دوستان یه سری به گروه بچه های آمار ریاضی بزنند و ملاحظه بفرمایند که چقدر بچه ها در بخش کاربردی هم فعال هستند. خیلی از بچه های آمار ریاضی تز دکتراشون رو در مقطع زیستی انجام دادن و خیلی هم خوب تونستن از عهده بخش تئوری و عملی تزشون بربیان.

این که الان مد شده که مدام برخی از دوستان میخوان تغییر رشته بدن و برن زیستی بخونن چون عده ای میگن بازار کارش بهتره، به نظرم کار اشتباهیه.

بهتره سری به مقالات بچه های گروه آمار ریاضی چه ارشد وچه دکترا بزنید و ببینین که بچه ها مقالات خیلی خوب کاربردی با داده های واقعی و در محلات معتبر آماری به چاپ رسوند.

شما توو مقطع دکترا به شدت درگیر کار تئوری خواهی شد و اینه که وقتی بیای آمار ریاضی بخونی، بهتر می تونی مسائل رو حل کنی
.
ولی باز هم همه اینا به خود طرف بستگی داره که تا چه حد با علاقه و انگیزه و پشتکار می تونه برای خودش کارآفرینی داشته باشه

بنابراین باید از خداتون هم باشه که رشته تون آمار ریاضیه و اگر به گروه آمار ریاضی کشورمون سری بزنید، درخواهید یافت که دوستان در مسائل کاربردی هم چقدر توانسته اند خوب عمل کنند.

مهم اینه که بخواین که یاد بگیرین و از دانسته هاتون خوب استفاده کنید.

متاسفانه افرادی که به تازگی کنکور دادن و یا داوطلب کنکورهای سال های اخیر بوده اند، ذهنین غلط و ابته خیلی قدیمی نسبت به رشته آمار ریاضی دارن. لذا اگر از دوستان آمار ریای که در بخش کاربردی هم فعال بوده اند، بپرسن که شرایط کنونی این رشته از نظر بازار کار چگونه است، مطمئنا نظرشون نسبت به قدیمی ها خیلی تغییر پیدا کرده است...

موفق باشید.

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
ضمن تشکر از شما بابت وقتی که گذاشتین . نظر شما عینا باز نشر می شود

رها یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:45

با سلام خدمت همه دوستان. میخواستم خدمت خانم فرزانه بگم که انتخاب آمار زیستی و آمار وزارت علوم کاملا بستگی به علاقه شخصی و هدف شما از تحصیل برمیگرده. اگر به آمار کاربردی و تحصیل در مقطع دکترا علاقه مندید بنظر من آمار زیستی انتخاب بهتری هست. چون در مقطع دکترای وزارت علوم بیشتر اساتید بر روی علوم محض آمار و تئوری کار میکنند و شما با داده واقعی و مدل سازی سروکار ندارید که برای شخص من کسالت آور بوده و به
همین دلیل من با داشتن مدرک ارشد از دانشگاه شهید بهشتی چند سال بعد از فارغ التحصیلی امسال در آزمون ارشد آمار زیستی شرکت کردم چرا که نمیتونستم مستقیم در آزمون دکتری آمار زیستی شرکت کنم. امیدوارم موفق باشید.

با سلام و احترام
نظر شما عینا منعکس می شود

دلناز یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:38

سلام من میخوام ارشد امار زیستی شرکت کنم
ایا این رشته بازار کار خوبی دارد؟

با سلام و احترام
باید به فکر ادامه تحصیلش هم باشین

علی شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:59

با سلام خدمت شما بزرگوار.
بنده رتبه 163امار زیستی شدم خواستم ببینم روزانه قبول میشم ؟یا شانس قبولی کدوم شهر شبانه بیشتره؟
نظرتون در مورد تکمیل ظرفیت هم بگین ممنون میشم.

با سلام و احترام از ردیف 4 شایدم بهتر باشه ردیف پنج به بعد نکته 21 همین قسمت انتخاب رشته کنین برای روزانه.
بعدش هم میتونین بین الملل بزنین. البته اگر مشکل مالی ندارین میتونین جلوتر هم بزنین.
چون اکثرن بین الملل ها خالی میمونن..
بعد میتونین انتخابتون رو با محل سکونت به ایمیلم ارسال کنین

ط جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 23:03

میشه دوستان که رتبهاشونو میگن بگن از چه شهری هستن و الویتشون کجاس؟ اینجوری تو انتخاب رشته به بقیه کمک میشه

بسمه تعالی
با سلام و احترام
هر کس دوست داشت من مشکلی ندارم

ط جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:50

سلام
من کارناممو فرستادم ولی پاسخی ازتون دریافت نکردم

ط جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 20:10

سلام
من رتبه ۴۸ شدم . میخواستم بپرسم احتمال قبولی مشهد دارم؟

سلام
بله. احتمالش بلاست. البته اگر کارنامتون رو به ایمیلم بفرستین بهتر راهنمایی میشه

حسن جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 20:01

سلام
میخواستم بپرسم با رتبه ۲۳ دانشگاه تهران یا شهید بهشتی قبول میشم؟

با سلام و احترام
احتمال قبولی توی تهران خیلی کمه ولی بهشتی چرا.
کارنامتون رو بفرستین به ایمیلم تا خدمات بهتری ارایه شود

منا جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:53

با سلام من امسال رتبه ام256 شدم رشته ام ریاضی ایا به نظر شما با توجه به رتبه ام سال بعد اگه این رشته رو دوباره شرکت کنم وبهتر بخونم شانس قبولی دارم.

بسمه تعالی
با سلام و احترام
امسال هم از اولویت پنج تا شش رو میتونین انتخاب کنین. شانستون کمه ولی هست.
منتظر تکمیل ظرفیت هم باشین
هم کلاسی من با لیسانس ریاضی الان دکتری امارزیستی میخونن

فرزانه جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:52

سلام من هر چی پیام می دم شما جواب نمی دید. اقا ی سوال داشتم می خواستم بدونم چرا می گید اصفهان دکترا نگرفت امسال ؟ دکترای پژوهشی یک نفر را می گرفت. البته من نفهمیدم پژوهشی یعنی چه؟ ایا رساله ندارند؟ چه فرقی با تخصصی داره؟ من رتبه 3 شدم توی امار زیستی و 4 در امار. نمی دونم چه طوری و با چه معیاری انتخاب کنم؟ اگر بخواهیم فقط ارشد بگیریم کدوم کاربردی تره؟

با سلام و احترام
پاسخ شما به ایمیلتان ارسال شد

نرگس جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:57

سلام من نرگس هستم رتبه 50آمار زیستی میخواستم بدونم امکا ن قبولی دارم ؟کدوم شهر ها؟

بسمه تعالی
با سلام و احترام
تبریک میگم بهتون
یک اینکه برای من مشخص بفرمایین ایا قبولی امسال براتون مهمه؟
دوم محل سکونتتون کجاست؟ ایا نرجیح میدین نزدیک خانواده باشین؟
شانس قبولی بالایی در بعضی دانشگاهها دارین
لطفا کارنامتون و جواب شرایط رو به ایمیلم بزنین تا بهتون راهنمایی بهتری بکنم

پریسا پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:42

سلام ممنون از توضیحاتتون
من رتبه ١٤ آمار زیستی شدم میخواستم بدونم شهید بهشتی روزانه با این رتبه قبول میشم و قبولیای پارسال رتبه هاشون چقدر بوده
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بله اولا بدون شک بهشتی قبول میشین. البته قبلیتون توی دانشگاه تهران نیز احتمالش بالاست.

Dariush پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:57

سلام دوستان،
از آقای بشیری عزیز که مثل همیشه واسمون وقت میگذارن، صمیمانه قدردانی میکنم و برای خودشون و خونواده محترمشون آرزوی سلامتی دارم.
گفته هارو آقای بشیری گفتن، منم سال گذشته طبق نظر ایشون پیش رفتم و الانم مشغول تحصیل هستم، منتها بعد از در نظر گرفتن همه راهنمایی های آقای بشیری این نکته رو در نظر بگیرید که علایق اساتید دانشگاهی که میخواهید تحصیل کنین با زمینه کاری و سلیقه شخصی شما سازگاری داره یا نه.
اینو بدونید که تمامی واحد هارو به خوبی خواهید گذروند اما سختترین بخش تحصیل و شایدم طولانی ترین واحد درسیتون پایان نامه که مهمه با استادی بردارید که در زمینه مورد علاقه شما تبهر داشته باشه که راهو بهتون نشون بده وگرنه ممکنه این 6 واحد براتون به اندازه دو تا ارشد زمان ببره، مثلا در دانشگاه ما استادی که در زمینه بیوانفورماتیک و ژنومیکس آشنایی ابتدایی هم داشته باشه، وجود نداره و فقط مباحث بقا کار میشه و بنده مجبورم در زمینه کاری استاد موضوع انتخاب کنم و نه علاقه خودم.
این مشکل دست شمارو در انتخاب موضوع و به موقع تموم کردن پایان نامه می بنده و مشکلات زیادی در ادامه راه ایجاد میکنه. پس بهتره به رزومه اساتید دانشگاه مورد نظرتون ی سری بزنید و با موضوعاتی که بهش علاقه، تبهر و تجربه دارید، مقایسه کنید.
به امید موفقیت همگی دوستان

بسمه تعالی
با سلام و احترام
دوست عزیز از توضیحاتتون ممنونم . بله کاملا درست میفرمایید.
در بعضی دانشگاهها حتا انتخاب استاد راهنما دست دانشجو نیست. بله تا جایی که میشه از همون ترم های اول دنبال دیتا و موضوع مورد نظر و متناسب ان استاد راهنما باشین عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد