دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

کتاب " اصول و روش های آماری در پژوهش های علوم پزشکی و اپیدمیولوژی با stata "

کتاب " اصول و روش های آماری در پژوهش های علوم پزشکی و اپیدمیولوژی با stata " به عنوان جامع ترین راهنمای STATA در 504 صفحه منتشر شد.

این کتاب را می توانید در انتشارات الیاس – انتشارات دیباگران تهران و مجتمع فنی تهران روبروی دانشگاه تهران تهیه نمایید.

خرید گروهی (حداقل ده جلد ) کتاب  مشمول تخفیف ( بابت هر جلد سه هزارتومان(می باشد. قیمت کتاب و سی دی همراه 28000 تومان است.

پاورپوینتی از نویسنده همین کتاب در خصوص stata را از اینجا دانلود نمایید.

نظرات 19 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:25

ممنون آقا بشیری،بله الان دیدمش و دانلود کردم،خیلی لطف کردین :) ضمن اینکه منم با نپرداختن به مسائل حاشیه موافقم!!!! :) چون هیچ سو استفاده ناجوری نمیشه از گرفتن فایل نتر یا سوال درباره چارت برنامه ریزی درسی کرد!!!:)


آقای بشیری،برای ترم اول،من شنیدم که از کتاب نتر،14 فصل اول رو تدریس میکنن به شهید بهشتی،درسته؟
من الان بخوام یه شروع مقدماتی بکنم،از کتاب نتر و کسلا و گوردیس هر کودوم چند فصل رو تدریس میکنن؟
اجر کارتون هم پیش خدا محفوظ باشه:) اینجا خیلی بهم کمک کرد،ممنون بازم.

بسمه تعالی
با سلام و احترام
ممنون .بله از نتر تا فصل 14 از کتاب اپیدمیولوژی بیشتر فصل ها و از کتاب کسلا برگر معمولا از فصل 4 به بعد بسته به نظر استاد
خواهشمند است سوالاتتون رو در قسمت پرسش و پاسخ مطرح فرمایید

[ بدون نام ] دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:44

بله خانوم یا آقای محترم! :)
البته حس طرفداری شما هم از نویسنده این وبلاگ هم از مطالبی که ایشون میذارن،قابل درک هست ولی آدم درمورد کسی که شناختی ازش نداره،خصوصا تو این فضای مجازی،قضاوتی نکرده باشه،خیلی بهتره!! :)

علاوه بر این من برای ایشون توضیح دادم حالا نمیدونم رسیده بهشون پیامم یا نه،اما من امسال قبول شدم ارشد آمارزیستی،و ترمم هنوز شروع نشده چونکه بین الملل هستم متاسفانه یا خوشبختانه.
و اتفاقا از قضا(!) ، قبل از همـــــــه ی مراحلی که شما دوست عزیز در جریانش نیستین(!) و فقط به بخش کامنتای من توی این وبلاگ رسیدین،با دانشگاه تماس گرفتم ولی بازم متاسفانه یا خوشبختانه دانشگاه تا شروع ترم جدید،کلا پاسخگو نیست.
سوالامم به این جهت میپرسم که غالب برنامه ریزی درسی شهید بهشتی با شعبه بین المللش حداقل تو این یه موردی که من میدونم،یکی هست.

حالا اگه نباید میومدم و سوال میکردم!!و یا با شناسنامه و اصل گواهی دانشگاهم میومدم اینجا و بعد سوال میکردم! عذر میخوام!:)

راضی به زحمت نیستم!!:)

بسمه تعالی
با سلام و احترام خواهشمند است به مسائل حاشیه ای نپردازیم . اگر اینجانب نطظرها رو تایید می کنم به این دلیل هست که متعقذم تمام نطرات تا جایی که هجویات نباشه باید تایید بشه. به شما هم تیریک می گم و اینجانب تا جایی که در توانم هست کمک خواهم کرد چون این لطف خدا بعد از سالها نصیب من شده. اگر دوست دارید پیغام بزارید تا ارتباط تون راحت تر انجام بشه

[ بدون نام ] دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:24

ممنون آقای بشیری،من هی رفرش میکنم!!اینقدر منتظرم یعنی

من امسال ارشد آمارزیستی قبول شدم،اما ترمم هنوز شروع نشده،و با توجه به شرایطم،نیاز مبرم به این کتابا قبل از شروع ترمم دارم.
مخصوصا نتر :)
خیلی خوشحالم که میتونین بهم کمک کنین.

بسمه تعالی
با سلام و احترام
کتاب نتر رو در فایل قرار دادم. کتاب کسلا برگر ترجمه اش در سایت هست. وانگلیسیش رو هم بزودی در وبلاگ میزارم. کتاب اپیدمیولوژی هم فارسی اش هست و می تونین تهیه بفرمایید ولی الان براتون توصیه نمی کنم

[ بدون نام ] دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:38

سلام
من فکر میکنم از شما، بعضی ها توو این وبلاگ دارند سوء استفاده می کنند و قصد اذیت کردن شما رو دارند. مثل همین شخصی که از شما مدام درباره منابع درسی تو دانشگاه ما، می پرسه.
به نظرم این آقا یا خانم محترم که مدام از شما منابع درسی رو میخوان، بهتره خودشون به سایت دانشکده مراجعه کنند یا تماس با دانشکده بگیرن و یا اصلا مراجعه حضوری بکنند و جواب سوالشونو بگیرن، نباید فکر کنند که این شما هستین که باید بهشون کمک کنین و اگر نکنین، اونوقت

آقای بشیری
کار شما واقعا اجر معنوی و اخروی داره، اما اینقدر هم فکر نکنید که باید خودتون به برخی، کمک مستقیم کنین. راهنمایی غیر مستقیم هم می تونه چاره ساز باشه...
اجازه ندین توقعات از شما بیش از حد، بره بالا....
شرمنده که این حرفها رو زدم، اما به عنوان یکی از دانشجوهای شهید بهشتی، خواستم از شما دفاع کرده باشم و بگم نگرانم که برخی از این اخلاق حسنه شما، سوء استفاده ی ناجور بکنند...
پیروز باشید

بسمه تعالی
ذوست عزیز
با سلام و احترام
ممنون ار توجهی که دارید ولی من مثل شما فکر نمی کنم حتما که اینجوری نیست و اگر هم باشه از من چیزی کم نخواهد شد.
من فکر میکنم ایشان کسی هستند که می خواهند برای ارشد زیستی خودشون رو آماده کنند.
عمر بسیار محدودی از خدا به عاریه به من داده شده نشد که آنچه که باید باشم اما یک گام کوچولو در راه علم هم اگر برداشته باشم به هدفم رسیدم. و نکته آخر اینکه خداوند به امور آگاه هست و ستار العیوب

[ بدون نام ] دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:55

کلی ممنون آقای بشیری،شدیداً منتظرم که فایل نتر رو بذارین.
من فکر میکردم نتر مال روش های آمارزیستی باشه البته :)
پس کسلا رو کار نمیکنن بچه های بهشتی؟

بعد یه سوال دیگه،آقای بشیری،برای ترم اول چه دروسی رو به بچه های بهشتی میدن؟و اینکه در کل دوره چند واحد باید بگذرونن،یه چارت برنامه ریزی درسی از دو سال بهشتی دارین که اونم بذارین؟

من کلی شرمنده که اینقد سوال میکنم.احساس میکنم به آبادی رسیدم با پیدا کردن این وبلاگ آخه.

بازم ممنون و دست مریزاد.

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
کتاب کسلا همون برگر هستش یعنی کسلا برگر برای درس استنباط آماری.
کتاب نتر هم که 1472 صفحه هست برای درس های روش های آمار زیستی 1، 2، و3 تدریس میشه.
البته توی شهید بهشتی کتاب نتر رو در آمار زیستی 1 و 2 در ترم های 1 و2 می خونند و برای آمار زیستی 3 هم شبیه سازی تدریس میشه.
در ترم 1 روشهای آمار زیستی 1، روشهای اپیدمیولو‍‍ژی ، آمار استنباطی و کلیات پزشکی تدریس میشه.
دوست عزیز اگه بفرمایید مقطع و تحصیلات تون چیه شاید بتونم بهتر راهنمایی کنم
امروز منتظر هم فایل pdf , و هم فایل djvu نتر باشید. ضمنا فایل pdfنتر تقریبا هیچ جا وجودندارد.

[ بدون نام ] یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:14

سلام.
از وبلاگ خوبتون ممنون آقای بشیری
تقریبا اخیراً میشه که اشنا شدم با این وبلاگ.
یه درخواستی م داشتم.
میشه لطف کنین فایل زبان اصلی کتاب نتر رو اگه دارین،برای دانلود بذارین؟:) من خیلی نیاز دارم به این فایل اگه بتونین کمکم کنین..
و اینکه،دانشجوهای امارزیستی شهید بهشتی(اگه اطلاع دارین) برای درس استنباط و کلیات پزشکی و اپیدمیولوژی به چه منابعی ارجاع داده شدن؟
ممنون میشم اگه خودتون یا دوستانی که میان،کسی بتونه درباره نتر و این سوالا،بهم کمک کنه.
بازم ممنون
موفق باشین

بسمه تعالی
با سلام و احترام
در اولین فرصت این کار را خواهم کرد.
در دانشپاه شهید بهشتی کتاب اپیدمیولوژی گوردیس توسط سرکار خانم دکتر یاوری تدریس می شود برای استنباط هم همون کتاب برگر تدریس می شود.
در مورد کلیات پزشکی هم منابع خیلی خاصی وجود ندارد.
هر کمکی از دستم بربیاد براتون انجام خواهم داد

[ بدون نام ] یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:41

خیلی ممنون بابت اطلاع رسانی خوبتون و هم چنین
پاورپوینت.
آرزوی سلامتی و پیروزی رو براتون از خداوند منان، مسئلت داریم.

بسمه تعالی
با سلام واحترام
خداوند را بابت این همه لطفی که به من ارزانی داشته سپاسگزارم

[ بدون نام ] شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:59

سلام
با تشکر از اطلاع رسانی شما
بنده هم کارشناس ارشد اپیدمیولوژی هستم کتاب را گرفته ام.
کتاب فوق العاده است. واقعا دست شما درد نکند.
این کتاب معادل پانزده واحد درسی است . ای کاش این کتاب بعنوان مرجع درسی معرفی گردد و در دانشگاه ها تدریس شود.
با تشکر

بسمه تعالی
با سلام و احترام
از لطف شما ممنونم.
در پناه حق باشید

بینام شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:58

با سلام خدمت همگی دوستان پژوهشگر

من کتاب را تهیه کردم. واقعا کتاب عالی است. در مراجع اپیدمیولوژی و آمار زیستی مخصوصا در نسخ فارسی، چنین کتابی ندیدم. خرید یک جلد از آن را جهت افرادی که در زمینه تحقیقات علوم پزشکی؛ مخصوصا آمار زیستی و اپیدمیولوژی هستند، توصیه می کنم.

بسمه تعالی
با سلام و احترام
از جناب عالی ممنونم

[ بدون نام ] جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:10

سلام بر همه دوستان آماری و اپیدمیولوژی
به نظر می آید داشتن کتاب استاتا بعنوان راهنما و خودآموز برای همه ماها لازم است.
اگر می خواهیم همانند دانشگاه های معتبر دنیا که نرم افزار استاتا را بعنوان نرم افزار اصلی خویش تدارک و استفاده می کنند باشیم ما هم باید از Spss دل بکنیم.
راستی چند سوال" اگر شما توانستید با اس پی اس اس کارهای زیر را انجام بدهید نسبت به استاتا برتری دارد ولی اگر نتوانستید انجام بدید پس استاتا برتری دارد:

نکته اول قبل از سوالات: میدانید اسم spss تغییر کرده؟ چرا هنوز هم اون را بکار می برید؟ پس کاربرد نامSPSS غلط است.
اما سوالات:
1- محاسبه ضریب همبستگی برای چند متغیر کمی همزمان و آزمون کردن دو به دوی آنها و همه با هم و .....
2- متاآنالیز در فرم های مختلف به صورت اختصاصی و مستقیم
3- تحلیل چند سطحی با متغیر پاسخ اسمی چند حالته و ترتیبی
4- بدون نصب نرم افزار آیا میشود باش تحلیل کرد؟ چقدر حجمش هست؟ جقدر وقت می برد تا نصب بشوذ؟ پرتابل بودن استاتا که هر لحظه اراده کنید انرا با فلش اجرا و تحلیل انجام دهید و نیاز به نصب ندارد.را امتحان بفرمایید.
5- مقایسه همزمان چند منحنی راک
6- تحلیل تست های تشخیصی
7- انجام بوت استرپ و جک نایف برای تحلیلها
8- محاسبه حجم نمونه و توان مطالعه
9- محاسبه شاخص های اثر و رابطه در انواع مطالعات اپیدمیولوژیک بصورت مستقیم
10- محاسبه شاخص های نابرابری در سلامت
11- و خیلی چیزهای دیگه .......................

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
بله کاملا درست می فرمایید. spss اصلا نرم افزار آماری نیست . در دنیای آماری در علوم پزشکی sas و stata بیشتر از همه بکار می رود. و با توجه به اینکه بتوان مقالات خود را در خارج از کشور نیز به چاپ رساند باید نرم افزار R را نیز باید فرا گرفت

[ بدون نام ] جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:10

دانشجویان دکترای تخصصی اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ورودی 1391 هم هشت جلد از کتاب مذکور (برای هشت نفر کلاس) را تهیه نمودند . لازم است از نویسندگان کتاب تشکر گردد. کتاب خوبی است.
اساتید برجسته اپیدمیولوژی ایران از جمله دکتر سوری و دکتر حقدوست نیز سفارش مطالعه این کتاب را نموده اند.
با تشکر

بسمه تعالی
با سلام و احترام
از اطلاع رسانی شما ممنونم.
کتاب مورد تأیید این اساتید برجسته نیز قرار گرفت .
این کتاب نه تنها مفید می باشد بلکه توسط اساتید بزرگوار مورد سفارش قرار گرفت

[ بدون نام ] جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:42

دوستان عزیزی
که در مورد کتاب نظر می دین، خواهشا اینقدر از کتاب تمجید و تعریف نکنین. درسته که کتاب خوبیه، اما هیچ کاری تو این دنیا و نه هیچ کسی، بدون عیب نیست. به جای این همه از نکات مثبت کتاب گفتن، نکات منفیش رو هم ذکر کنین تا اینطوری، نویسنده ها اقدام به اصلاح در چاپ های بعدی بکنند.
اگر دو تا نکته مثبت میگین، به یک نکته منفیش هم حتما اشاره کنین....
تشکر بسیار

بسمه تعالی
با سلام و احترام
دوست عزیز
این کتاب تازه چاپ شده است و تا کنون کتاب جامعی در این زمینه چاپ نشده است . بنابراین این کار در نوبه خود ارزشمند است. از طرفی دیگر هیچ کاری بی نقص نیست ولی زمان باعث مشخص شدن ایرادهای احتمالی خواهد بود . کتاب یک فیلم نیست که بتوان آن را بلافاصله پس از دیدن بتوان نقد و بررسی نمود.

[ بدون نام ] جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 00:20

سلام این کتاب برای رشته اپید مناسب است یا رشته امارزیستی؟ با تشکر از تلاشتان

بسمه تعالی
با سلام و احترام
رشته اپیدمیولوژی رشته ای است که با آمار زیستی مشترکات زیادی دارد و بالعکس.
این نرم افزار یکی از نرم افزارهای تخصصی است که بسیاری از تحقیق های حوزه پزشکی مخصوصا در خارج کشور با این نرم افزار صورت می پذیرد

امیری پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:42

آدرس وبلاگ اپیدمیولوژی
http://epidemiology.blogfa.com/post-119.aspx

بسمه تعالی
با سلام و احترام
ضمن تشکر از آقای امیری فایل پاور نرم افزار در وبلاگ قرار گرفت

محمد حسین ابراهیمی پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:38

با سلام
جناب آقای بشیری از اطلاع رسانی شما سپاسگزارم.
من رفتم یک نسخه از کتاب مذکور را گرفتم. واقعا معرکه هست. هیچ کتاب انگلیسی را شما پیدا نمی کنید که این همه مطلب را یکجا آورده باشد. کتاب فارسی که اصلا در این باره وجود ندارد.
واقعا جای تبریک به دپارتمان اپیدمیولوژی دانشگاه شهید بهشتی دارد. احسنت مرحبا
واقعا عالی بود.
ای کاش مسئولین دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه ها این کتاب را به عنوان منبع و واحد درسی ما می گذاشتند.
عالیست.
تشکر

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
حال جهت ارتقای علمی سایر دوستان برهمه ما وطیفه است که این کتاب را به سایر دانشجویان معرفی نماییم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 20:19

با سپاس از آقای بشیری به خاطر اطلاع رسانی خوبشون.
خواهشی از آقای احمد امیری داشتم:
آقای امیری
میشه لطف کنید و آدرس وبلاگ اپیدمیو بدین تا ما هم
بتونیم اسلایدها رو دانلود کنیم؟
بسیار ممنون

بسمه تعالی
با سلام و احترام
نظر شما عینا انتقال داده می شود.
ولی در هر صورت خود من نیز سعی می کنم این اسلایدها رو پیدا کنم و در وبلاگ قرار دهم

امیری احمد پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:35

با سلام
من قبلا اسلایدهای مولغ این کتاب را در وبلاگ اپیدمیولوژی دانلود کردم. واقعا عالی بودند.
این کتاب با 520 صفحه در قطع رحلی (A4) با فهرستی که از ان موجود است واقعا بی نظیر است.
کتاب عالی است. مطمعن هستم کتاب را ببینید دلشاد و خوشحال و مغرور و ..... می شوید.

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
نویسندگی کاری با ارزش و نویسندگی علمی کاری است که همه چیز دارد و یک چیز ندارد و آن منافع مادی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:42

تشکر فراوان

بسمه تعالی
با سلام و احترام
از جنابعالی نیز ممنونم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:24

با سلام و احترام
این کتاب به نظر کتاب خوبی میرسه اگه شما تایید میکنید و به دردمون بخوره منم میخوام تهیه کنم

بسمه تعالی
با سلام و احترام
کتاب حاضر با تایید دکتر حق دوست از اساتید محترم آمار زیستی و اپیدمیولوژی و توسط اپیدمیولوژیست های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به رشته تحریر درامده است.
در اولین فرصت این کتاب را خود بنده نیز تهیه خواهم کرد و بیشتر به اطلاع دوستان عزیز خواهم رساند.
در پناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد