دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

آشنایی با وضعیت بازارکار رشته آمار

در حال حاضر بیشتر افراد درگیر کنکور در کشور، در هنگام اعلام نتایج ، اولین رشته هایی که به ذهن آنها می رسد رشته های مهندسی می باشد. دلیل بیشتر آنها نیز داشتن آینده و بازار کار بهتر نسبت به سایر رشته ها می باشد. برای همین موضوع نیز رشته ای مانند "آمار" همیشه در انتهای لیست انتخاب رشته می باشد و بیشتر قبول شدگان این رشته به اجبار وارد آن می شوند. ناگفته نماند که بعضی ها نیز، علاقه را یکی از ملاک های انتخاب رشته های مهندسی میدانند. همه این حرف ها شاید درست باشد، اما دربرگیرنده همه ی حقایق مربوط به رشته آمار نیست. در اینجا سعی میکنیم رشته آمار را از جهت بازار کار آینده بیشتر معرفی نماییم تا نه تنها کمکی به دانشجویان سالهای ابتدایی این رشته باشد، بلکه راهنمای مفیدی برای افراد علاقمند به ورود به دانشگاه نیز باشد. ناگفته نماند که در این مطلب بر خلاف سایر مقالات مشابه در سایتها و روزنامه ها، از جنبه واقعیت و تقریبا با جزئیات بیشتر به این موضوع می پردازیم.

اولین چیزی که در مورد بازار کار رشته آمار، به فکر افراد نا آگاه می افتد، رفتن به درب خانه ها و پرسش های مختلف از آنها می باشد! چیزی که با عنوان "آمارگیری" از آن یاد می شود. لازم است بدانید که این تصور اگر نگوییم غلط است، باید عنوان کنیم که صحیح نیز نیست. در واقع یکی از کارهای یک فارغ التحصیل رشته آمار، مراجعه به خانه ها و پرسیدن سوالات مختلف نیست، بلکه مشاوره به افراد سایر رشته ها در مورد نحوه و نوع سوالات آنها و همچنین تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده از آن است. درواقع هرکسی چه آماری و چه غیر آماری را میتوان یافت که به درب خانه ها مراجعه میکند و از آنها سوال میپرسد، ولی این قسمت از موضوع ربطی به رشته آمار ندارد. بلکه یک فارغ التحصیل رشته آمار، قبل از انجام این کار، کمک می کند تا سوالات مناسب در پرسشنامه ها باشد و بعد از جمع آوری سوالات نیز، کمک می کند تا نتایج بدست آمده درست تفسیر شوند. حال ممکن است سوالات مربوط به مسائل اجتماعی باشد یا اقتصادی و نتایح آنها بدرد مدیران سازمان های مختلف بخورد یا دانشجویان سایر رشته ها! با اینکه شاید طراحی پرسشنامه و تجزیه و تحلیل نتایج آنها بسیار ساده بنطر برسد، اما بدون یک کارشناس آمار، نتایج آنها ممکن است کاملا نتایج خلاف واقعیت را بیان کنند!

 

تجزیه و تحلیل پرسشنامه تنها یکی از کارهایی است که کارشناسان آمار میتوانند انجام دهند. شاید بد نباشد بدانید که در حال حاضر، اینکار بیشتر به عنوان یک کار پاره وقت برای دانشجویان سال سوم و بالاتر رشته آمار که البته نسبت به سایرین مستعدتر می باشند، در نظر گرفته می شود و بیشتر مشتریان آنها نیز دانشجویان سایر رشته ها بخصوص کارشناس ارشدهای رشته هایی همچون مدیریت، اقتصاد و... می باشد. البته موسساتی نیز هستند که کار آنها مشاوره آماری مشابه اینکار به دانشجویان ارشد و دکتری می باشد.

 

اما مهمترین مساله، وجود کار رسمی برای این رشته بعد از فارغ التحصیلی می باشد. در حال حاضر بیشتر متقاضی کارشناسان آمار، بانک ها می باشند. یک کارشناس آمار، میتواند با مراجعه به آگهی استخدام بانک ها، اطلاعات بیشتری را بیابد. نمیتوان مقدار مشخصی برای نیاز بانکها با فارغ التحصیلان آمار اشاره کرد، اما شاید بد نباشد بدانید بطور شهودی از هر 10 آگهی استخدام بانک ها، معمولا حدود 5 مورد آنها، اقدام به جذب فارغ التحصیلان کارشناسی آمار میکنند. متاسفانه بعد از بانک ها، درحال حاضر بازار کار بهتری برای فارغ التحصیلان این رشته وجود ندارد اما نکته ی قابل توجه این است که بیشتر سازمان ها بخشی بنام آمار و فناوری اطلاعات دارند. درسالیان قبل متصدیان اینگونه کارها به نسبت بسیار کم از فارغ التحصیلان رشته آمار بودند، اما روند رو به رشد استخدام فارغ التحصیلان رشته آمار برای اینگونه فعالیت ها ادامه دارد، طوری که طی سالهای اخیر حتی وزارت نفت نیز اقدام به استخدام فارغ التحصلان آماری کرد و دانشگاه ها و سایر موسسات نیز استخدام های اینچنینی را عنوان نموده اند. نکته قابل توجه این است که برای کسب چنین موقعیت های شغلی، داشتن آشنایی با کامپیوتر شانس پذیرفته شدن را بالا می برد.

 

حال بهتر است اشاره ای نیز به وضعیت فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر رشته آمار بپردازیم. در این سطح، آمار بیشتر به عنوان علم آمار استفاده می شود. درواقع فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و بالاتر رشته آمار، بیشتر به فعالیت در زمینه های تحقیقاتی می پردازند. برای این دسته از افراد، زمینه فعالیت های تحقیقاتی بسیار بسیار گسترده می باشد. از تحقیقات در بخش هواشناسی گرفته تا تحقیقات پزشکی. در واقع علم آمار، علم پیش بینی، توصیف و بررسی است. بنابراین در هر زمینه ای از علم، آمار نیز جایگاهی دارد. بجز کسانی که قصد تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را دارند، بیشتر فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و دکتری رشته آمار، بصورت همکار در بخش های تحقیقاتی همچون مراکز بیمارستانی با کارشناسان سایر رشته ها اقدام به فعالیت میکنند.

منبع:سایت انجمن علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

نظرات 44 + ارسال نظر
Mk یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 16:15

سلام
من دانش اموز رشته ریاضی هستم و در بین رشته،رشته امار توجه ام جلب کرد از بین گرایش های که هست کدوم بهتر و بازار کار بهتری داره ؟؟ و میخوام بیشتر در مورد رشته امار بدونم چون یکسال دیگه کنکور دارم و تصمیم درستی بگیرم
هر اطلاعاتی که فکر میکنید به درد میخوره بهم بگید

sسلام وقتتون بخیر
biostat92@
پیام بدین لطفا

Sina 01 یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1398 ساعت 00:43

سلام. مرسی از توضیحات اینجانب که باعث افزایش اطلاعات از رشته امار برای من شد. راستش من درسم خیلی خوبه و امسال کنکور دارم. میخواستم بورسیه بگیرم و از همین الانم رو زبان و GRE دارم کار میکنم . راستش من علاقم به امار هست و بشدت استعداد دارم تو این زمینه (بخواطر همین علاقه دارم :) ). برنامه نویسی هم به اندازه کافی بلدم ( پایتون ). شغل مورد نظر من data scientist هست و از الان شروع به یادگیری ماشین لرنینگ و دیتا ویژوالیزیشن و دیتا استراکچر کردم (البته به تازگی شروع کردم) طبق تحقیقاتی که من کردم مدرک های رشته های فیزیک . علوم کامپیوتر . امار و مهندسی کامپیوترو برق (البته این دوتا کمتر از بقیه ) برای دیتا ساینس بهتره . و بهترین و مرتبط ترین هم همین آمار هستش. حالا میخوام برم رشته ی آمار . مشکل من اینجاس که نمیدونم بورسیه های مناسب برای این رشته در مقطع ارشد یا دکترا هستش یا نه. یا اگر از علوم کامپیوتر که یک رشته ی خیلی جامع تره (Computer science واقعا رشته ی بزرگ و فراگیری هستش ) برم میتونم موفق تر باشم و بورسیه رو راحت تر بگیرم یا که آمار بهتره. و این که آِیا مدرک این رشته همانند رشته ای مثل کامپیوتر ساینس برای خارجیا ارزشمند هست یا نه . و مهمترین سوالم این که میشه با کارشناسی آمار رشته های ارشد کامپیوتر ساینس و اپلای کرد و بورسیه گرفت ؟. بازم خیلی ممنونم از زحمات شما.

سلام و عرض ادب . رشته علم داده رشته ای است که نیاز به برنامه نویسی و دانستن دو یا چند برنامه کامپیوتری در کنار تجزیه و تحلیل آماری دارد. از امسال اولین ورودی های ارشد علم داده وارد ارشد مدرس شده اند هر چند که باید در این خصوص سرفصل های آن را با آنچه که در خارج از کشور تحصیل می شود یه مقایسه ای نمود. بعضی از دانشجویان رشته های کامپیوتر علاقمندی خاصی به کار در زمینه داده کاوی و علم داده دارند و لی اگر یک اماری بخواهد در این زمینه موفق باشد باید نرم افزار sql و پایتون و ... را نیز فرا گیرد تا بتواند در این زمینه موفقیت بهتری کسب کند.
بازم سوالی بود در خدمتم

sara سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 07:45

سلام خسته نباشید من تجربی بودم از طریق سوابق تحصیلیم امار قبول شدم بنظرتون رشته خوبیه من از پسش برمیام با اینکه رشته تخصصیه ریاضیاس و من تجربیم دوم اینکه من میتونم با وجود اینکه براساس سوابق تحصیلی قبول شدم رشتمو تغییر بدم یا ن ؟

با سلام
پاسخ شما ارسال شد
ادرسی که گذاشتین رو ببینین؟
به ایدی زیر پیام بدین
biostat92@

سما شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 15:58

با عرض سلام و خسته نباشید
به نظر شما رشته ی امار بهتره یا مهندسی انرژی؟

سلام
من مشاور انتخاب رشته نیستم
ولی من در مورد آمار نظر دادم و فیلم هم تو وب هست

محمدظاهری پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 15:01

سلام و وقتتون بخیر
یه راهنمایی میخواستم
رشته کارشناسی من آمار هستش و برای بازار کار بهتر ارشد تغییر رشته دادم به مهندسی صنایع اما الان میخواستم بدونم آیا بازار کار رشته آمار زیستی خوبه که من مجدد برای ارشد تلاش کنم یا خیر؟
ممنون

با سلام
لطفا به ایدی زیر پیام بدین
biostat92@

نازنین شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 01:52

سلام من داوطلب کنکور 98 هستم و ساکن تهران. من توی اینترنت گشتم و متوجه شدم به آمار علاقه دارم، و اونو تو انتخاب رشته ام درج کردم. اما پدر و مادرم اصلا راضی نیستن میگن اینده شغلی نداره، اونا میگن تحصیل تو رشته مهندسی نفت دانشگاه صنعت نفت از هر چیزی بهتره(که اصلا ربطی به کارمند شرکت نفت بودن بابام نداره) پدرم اصرار داره که من مثه خودش شم واقعا نمیدونم باید چیکار کنم اونا خیلی مستبدن
به نظرتون چیکار باید بکنم؟؟!

با سلام به ایمیلتان مراجعه بفرمایید

nn سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 21:26 http://www.biostatistics.ir

سلام من امسال انتخاب رشته دارم و بین مهندسی معماری که میتونه شغل مستقلی باشه و امار موندم اگر بتونین راهنماییم کنین ممنون میشم

با سلام
معماری
اگر لازم با ایدی زیر تماس بگیرین
biostat92@

علی ذوالفقاری چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 20:52

شنیدم آماری که تو دانشگاه های ایران تدریس میشه، معادله با آمار محض تو دانشگاه های کانادا و آمریکا. نظر شما چیه؟

با سلام و احترام
بهتره به دانشگاههای مربوط مراجعه و سرفصل ها و منابع آنها را ببینید.

سارا دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 15:35

سلام ببخشید من بین رشته ی آمار و ریاضیات وکاربردها ومهندسی کامپیوتروصنایع شیمی محض وزبان وعلوم دام ومهندسی شیلات دولتی کارشناسیموندم کدومو اولویت بزنم
دوسالم کاردانی حقوق خوندم میتونم ادامشو غیردولتی بخونم.دارم دیوونه میشم.همشونوهم میفهمم هم بدم نمیاد.بازارکاربرام مهمه ودخترم.قصدمهاجرتم دارم

با سلام
با ایدی زیر تماس بگیرین

biostat92@

محمد یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 22:38

سلام. من کارشناسی رو مهندسی شیمی دانشگاه تهران خوندم. ۱ سال و نیم هم سابقه کار تو مهندسی شیمی دارم ولی استعداد و علاقه‌م رشته آماره. میخوام ارشد آمار بخونم. میخواستم بدونم به دلیل اینکه کارشناسیم مهندسی بوده چقدر شانس دارم برای کار در زمینه آمار؟

با سلام
با ایدی زیر تماس بگیرین

biostat92@

Ghazal پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 21:04

سلام من به مهندسی آمار علاقه مند هستم و قصد دارم به دانشگاه پیام نور برای تحصیل در این رشته برم ولی میترسم که در آینده بازار کار مناسبی نداشته باشه لطفاً اگر اطلاعی دارید راهنمایی کنید

سلام و احترام
سال نوتون مبارک
فیلم روی صفحه اول 90 درصد گویای وضعیت امار هستش

Fatemeh شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1397 ساعت 12:40

با عرض سلام و خسته نباشید
میخواستم بگم من رشته دبیرستانم ریاضی و فیزیک بوده و الان ترم دو رشته حسابداری دانشگاه پیام نور هستم
میخوام دوباره کنکور بدم و شاید رشته آمار رو انتخاب کنم
میخواستم بیشتر راجع به این رشته اطلاعات کسب کنم
احتمالا شما بگین حسابداری بهتر از آماره ولی من ترجیح میدم دانشگاه دولتی درس بخونم ممنون میشم بهم جواب بدین

سلام دوست عزیز لطفا عضو کانال امار زیستی بشین. بزودی فیلمی در این خصوص در این جا یا کانال خواهم گذشت

Soheila یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 16:50

سلام
دانشجوی ترم اول آمار پیام نور براساس سوابق تحصیلی هستم.از آماربه چه رشته هایی میتونم برم.چه وقت باید این کار انجام بشه؟
ممنونم

با سلام و احترام
بهتره از اموزش دانشگاه خودتون یا یک دانشگاه دولتی یا قسمت پرسش و پاسخ سنجش سوال بفرمایین

Ali چهارشنبه 11 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 01:12

سلام. من امسال کنکور دادم و رشته آمار روزانه شهر خودمو قبول شدم و از طرفی هم مهندسی نفت دانشگاه آزاد تهران مرکز رو قبول شدم الان واقعا بین دو راهی بزرگی گیر کردم لطفا راهنمایی کنید ممنون .

سلام. لطفا با ایمیلم تماس بگیرین
amarezisti@yahoo.com

رامین چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:03

باسلام میخواستم ببرسم ایا میتونم بعدازگزروندن رشته امار بامعدل بالا تغیررشته بدم برم رشته دیگر.

با سلام و احترام
یعنی دوباره لیسانس بخونید. اگر دوره قبلی هم روزانه باشه باید ضشهریه پرداخت کنید ضمن اینکه بهتره ارشد ان رشته را اگ بشود شرکت نمایید

Zohre چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 17:10

سلام وقتتون بخیر.من امار دانشگاه فردوسی قبول شدم اما خانوادم مخالفن با رفتنم و میگن ک رشته خوبی نیس و بازار کار نداره.ایا واقعا همینجوره ک میگن؟

با سلام و احترام
لطفا به ایمیلتان مراجعه فرمایید

FaFa سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 13:08

سلام..من امسال کنکور دادم و آمار روزانه شهر خودم قبول شدم..ولی علاقه ای بهش ندارم و اینکه درمورد این رشته تحقیق هم کردم جز رشته های سخت ب حساب میاد..
از دیگران ک پرس و جو کردم گفتن اگه ترم یک رو با معدل بالا بگذرونم میتونم با ی رشته دیگه تطبیق واحد بدم و ی رشته دیگه رو ادامه بدم..میخواستم بدونم این چیزی ک شنیدم واقعا امکان پذیره یا ن..و اینکه برای تغییر رشته کدوم رشته ها رو میتونم مد نظر داشته باشم؟؟
ممنون میشم اگه کمکم کنین..

با سلام و احترام
لطفا به ایمیلتان مراجعه فرمایید

Maryam M سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 01:18

سلام خسته نباشین من بین رشته ریاضیات و کاربردها و رشته امار و مهندسی صنایع کیر کردم نمیدونم کدوم انتخاب کنم شما اگه بودین کدوم انتخاب میکردین؟؟؟ دانشگاه هرمزگان

سلام خوبین
جواب شما به ایمیلتان ارسال شد

دریا جمعه 23 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 18:10

سلام.خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون من دوترم روانشناسیه پیام نور خوندم و امسال باز کنکور دادم و آمار سمنان قبول شدم خودم خیلی به آمار علاقه دارم ولی میخواستم نظرشمارو هم بدونم که آیا کار درستی انجام میدم که از روانشناسی انصراف بدم و آمار بخونم بخاطر بازار کارش نگرانم خیلی توی اینترنت سرچ کردم و همه جا راجب بازار کار آمار خوب گفته بودن میخواستم بدونم حقیقت داره واقعا واینکه برای کسی که فقط تا کارشناسی بخونه آینده کاری ای هست توی این رشته یانه ممنون میشم اگه لطف کنید تا پایان امشب بهم جواب بدین آخه قصد دارم فردا صبح از دانشگاه قبلیم انصراف بدم

با سلام و احترام
به ادرس من ایمیل بزنین و یه شماره بدین.
درخواستتون بیشتر شبیهه تهدید هست دوست عزیز

آیسان پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 21:27

سلام امروز متوجه شدم که امار بوعلی سینا همدان رو اوردم بنظرتون بازار کارش چطوره ....واینکه بعد یسال با چه رشته ای معادل سازس میشه؟

با سلام
متوجه معادل سازی نمیشم

شقایق پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 00:22

سلام من دانشجوی ترم اول آمار دانشگاه علامه طباطبایی هستم و قصد رفتن از ایران رو دارم ب نظر شما آینده آمار در ایران بهتره یا یه کشوری مثل آلمان؟

Ali چهارشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 12:24

سلام من امسال امار فردوسی مشهد روزانه قبول شدم از طرفی ازاد هم مهندسی میارم تهران واقعا موندم باچندمشاورصحبت کردم میگن اولویت ازاد تهران مهندسی ولی از اینجام نمیتونم بگذرم میشه کمکم کنین ممنون

با سلام و احترام
لطفا به amarezisti@yahoo.com تماس بگیرین و کل شرایط رو بفرمایین.
مهندسی چه رشته ای؟

ارمان دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 03:45

سلام خسته نباشید ...
من کنکوری ۹۷ ای هستم و نتایج هم اعلام شد و فکر میکنم که بتونم رشته ی امار دانشگاه تهران یا شهید بهشتی بخونم ، اما مشکل من اینه که بین رشته ی امار و ریاضیات کاربردی شک دارم ! خیلی از دانشجوها از سخت بودن رشته ریاضی تعریف میکنند که این باعث شده من فعلا رشته امار رو به ریاضی ترجیح بدم ولی خب با خوندن کامنتا متوجه شدم که انگار امار هم رشته ی چندان اسونی نیست ؟!!
و اینکه میخواستم بدونم ایا برای فردی که رشته امار میخونه شانس خوبی برای اپلای وجود داره یا نه؟؟ برای من اپلای از کار فرد در ایران هم مهم تره ! در این باره اگه اطلاعاتی بدید خیلی ممنون میشم

با سلام و احترام
پاسخ شما به ایمیل ارسال شد

راضیه دوشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 18:50

با عرض سلام و خسته نباشید من برای ارشد رشته آمار رو امتحان دادم الان از لحاظ بازار کار موندم که کدوم شاخه های امار که آمار گرایش آمار ریاضی یا آمار گرایش آمار اجتماعی و اقتصادی یا آمار بیم سنحی یا رشته آمار زیستی کدومش بهتره؟

با سلام و احترام
گروه کارشناسی ارشد امار زیستی عضو شد.
اطلاعات در صفحه اصلی وجود دارد

سوال یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 16:45

سلام وقتتون بخیر
من امسال ذر رشته ی آمار در یکی از دانشگاه های دولتی تهران قبول شدم ولی علاقه ای به این رشته نداشتم با خودم فکر کردم اگر وارد دانشگاه بشم علاقه به وجود میاد.الان ترم 2 هستم ولی واقعا هنوز هم هیچ علاقه ای ندارم(با عرض معذرت از دوستان علاقمند!)حالا میخوام تغییر رشته بدم به معماری که همیشه دوست داشتم اما در تهران نمیتونم باید برم شهرستان
حالا به نظر شما عاقلانس این کار که شهر خودمو ول کنم برم شهرستان؟و اینکه از نظر بازار کاری کدوم بهتره؟و یه چیز دیگه هم اینکه شنیدم برای اپلای گرفتن رشته آمار بهتره واقعا اینطوریه؟(از نظر هزینه هم شهرستان رفتن و تهران موندن برام فرقی نداره)
پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

مهدی جمعه 29 دی‌ماه سال 1396 ساعت 01:49

سلام من الان ترم سه امار هستم میخاستم یه باره دیگه کنکور بدم برم رشته مهندسی صنایع چیکار کنم بهتره؟؟؟؟

سلام و احترام
دوست عزیز
بهتر است با آموزش دانشگاه خود یا نظام وظیفه صحبتی در مورد امکان انصراف و امتحان مجدد قبل سربازی صحبت بفرمایید.( فکر میکنم از زمان انصراف 6 ماه فرجه برای گرفتن دفترچه داشته باشید)

صبا دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1396 ساعت 03:04

سلام میخواستم بپرسم آمار زیستی بهتره یا آمار ریاضی از همه لحاظ؟ بعدش هم اینکه ایا شما توصیه میکنید ک کهاد برداریم مثلا کهاد اقتصاد یا حسابداری؟ درکل کدوم بهتره

علی دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 19:31

سلام‌ببخشید‌من‌بین‌رشته‌علوم‌کامپیوتر‌‌تو‌دانشگاه‌ازادو‌آمار‌‌تو‌دانشگاه‌دولتی‌‌از‌نظر‌اینده‌شغلی‌موندم‌نمیدونم‌کدوم‌رو‌انتخاب‌کنم‌تو‌رو‌خدا‌راهنماییم‌کنید

با سلام و احترام
دوست این چیزی نیست که من بتونم جوابش رو بدم.
وضعیت مالی شما مهم هست. رشته علوم کامپیوتر یا مهندسی ؟

مریم جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 14:45

سلام رشته مهندسی بهتره یا امار یا معماری

با سلام و احترام
منظورتون از مهندسی چه رشته ای هست؟
بستگی به علایق فرد داره
معماری رشته خوبیه به شرطی که از کار عملی و نقشه کشی کسی خوشش بیاد

محدثه دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 20:21

سلام
من دانشجوی رشته مهندسی شیمی هستم و ترم ٣ قراره برم
اما امسال کنکور دادم و رشته آمار قبول شدم
حالا واقعن نمیدونم کدومو برم
توروخدا راهنماییم کنید

با سلام و احترام
دوست عزی لطفا با ایمیل اینجانب تماس بفرمایین.
amarezisti@yahoo.com

محمد چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:00

با سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم بین رشته های فیزیک ریاضی مهندسی نساجی مهندسی کشاورزی کدوم بهتره؟یعنی منظورم اینه که میشه گفت امار از اینا بهتره از لحاظ بازار کار ؟
در کل بین این رشته ها کدوم بازار کار بهتری دارن؟

با سلام و احترام
من رشته تحصیلیم آمار زیستی هست . الان نمیدونم چی رو باید جواب بدم؟؟؟

ملیح چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:39

سلام من ارشد ریاضی دارم آنالیز فکر میک رد م بتونم دکتری آمار زیست ی شرکت کتم
اما ظاهرا نمیشه اینکار رو کرد بنظر شما بازار کارش خوب هست که من دو مرتبه کارشناسی ارشد امتحان بدم؟ وارد آمار زیستی بشم
ممنون میشم جوابمو ایمیل کنید

با سلام و احترام
بله فقط یک سال این امکان وجود داشت.
اینکه دوباره ارشد زیستی بخونین فقط با نظر ادامه تحصیل داشتن شاید توجیه داره و بعضی از دوستان نیز این کار رو انجام میدن.
بستگی به نظر شخصی خودتون داره

مینا دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 17:18

با سلام خدمت مدیریت محترم سایت
درخواستی که از حضورتان داشتم این است که امکانش هست سرفصلای منابع کنکور ارشد آمار زیستی را در سایت قرار دهید؟ مثلا کتاب توماس تمام فصلاش در کنکور میاد یا کتاب آمار فروند؟؟؟ اگه همه سر فصلاش نیست کدوم سرفصل ها؟؟؟ خیلی ممنون میشم جوابمو بدین! با تشکر

با سلام و احترام
مهمترین منابع کارشناسی ارشد رو توی قسمت کارشناسی ارشد نوشتم. و با نگاهی به سوالات چند سال کنکور اخیر خیلی چیزها دستتون میاد

m سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 22:54

باسلام
من ترم3 رشته ریاضی کارشناسی هستم تصمیم دارم هم به دلیل بازار کار خوب امار هم سخت بودن ریاضی تغییر رشته بدم و امار بخونم
نظرشما چیه کار درستی ست یا خیر؟ایا امار بهتر از ریاضیست؟
ممنون

با سلام و احترام.
بازار کار در حال حاضر برای ارشد خیلی از رشته ها هم خوب نیست. توصیه نمیکنم بعد سه ترم تغییر رشته بدین نمیدونم کدوم دانشگاهین بهتره از بپه های امار بپرسین ببینین اینجوریه؟ من توصیه ام اینه که بعد اتمام کارشناسی برین ارشد رو عوض کنین و اونموقع هم در درجه اول توصیم مهندسی صنایع و بعدش آمار زیستی هست. دفترچه ارشد سنجش رو بردارین نگاه کنین ببینین چقد آمار میگیره و قدرت جذب کشور چقدره؟
بیشتر تحقیق کنین. موفق باشین

رویا چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 01:03

سلام من ترم ۷ امار هستم.میخاستم برای ارشد راهنماییم کنید کدوم گرایش بهتره .کدومش بازار کار بهتری داره.وآیا حقیقت داره که گرایش جدیدی به اسم امار رسمی اومده

با سلام و احترام
به زودی پستی در این خصوص بارگزاری میشه. هنوز گرایش آمار رسمی رسما ایجاد نشده.

faezeh سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 23:52

باسلام وخسته نباشید
من ترم 1امار خلیج هستم باتوجه به سختی این رشته میخاستم بدونم شرایط تغییر رشته ب حسابداری و مدیرت چگونه میاشد؟واینکه میخاستم راجع به بازارکار حسابداری و امار کدومش بهتره؟!

با سلام و احترام
مورد تغییر رشته رو باید از آموزش دانشگاه یا سنجش بپرسین( قسمت پرسش و پاسخ)
بازار کار حسابداری معلوم هست که زیاد تره. ولی در هر صورت انتخاب با خودتونه. موفق باشین

نازی سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 23:55

سلام.خسته نباشید ببخشید راستش من تازه برا دانشگاه ثبت نام کردم ترم اولمم رشتمم آمار بنظرتون بازار کارش خوبه یا ن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تورو خدا راهمنمایی کنینن گیج شدم با این وضع بیکاری ممنون

بسمه تعالی
با سلام و احترام
در مورد تفاوت آمار زیستی و آمار ریاضی صحبت هایی که کرده ام توی وب. دوست عزیز همین امسال با منفی هم ظاهرن آمار ریاضی قبول شدن تعداد ظرفیتش خیلی بالاس. ولی واقعیت اینه که باید در هر چیزی بهترین باشی. فک کنم برای دکترا هم 120 نفر آمار ریاضی پذیرش داره و این شرایط رو خیلی سخت میکنه.
اما آمار زیستی حدود 100 نفر پدیرش ارشد و 15 نفر امسال پذیرش دکتراش هست. برای آمار زیستی برای کسانی که ارشد پرفته اند فرصت کار در مراکز تحقیقاتی یا بعضی دانشگاهها به صورت کارشناس و مربی هیات علمی با حقوق و مزایای مربوطه فقط برابر تعهدات که همان سنوات تحصیل هستش وجود داره. این فرصت خوبی برای جمع کردن رزومه و استخدام شدن و امادگی برای دکتری زیستی هست. توی وزارت بهداشت برای مقطع دکتری حقوق هم میدن. ولی وضعیت کار فعلا برای ارشد خوب نیست. اگه بازم سوالی دارین بفرمایین در خدمتم

علیرضا یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 14:31

سلام
من بین مهندسی صنایع دانشگاه آزاد کرج و آمار دانشگاه بوعلی گیر کردم کدوم به نظر شما بهتره

با سلام و احترام
به نظرم اولا بحث هزینه و مکان زندگی مطرح هست دوم وضعیت کار آمار که معلومه!!! ولی بهتره در مورد صنایع تحقیق بکنین

ashn یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 19:19

سلام ببخشید من امسال میخوام انتخاب رشته کنم برای رشته ی امار توی دانشگاه تبریز رتبم میرسه و برای رشته ی مهندسی مواد هم در دانشگاه شهید مدنی!
بنظر شما کدوم یک از این رشته ها خوبه؟بازار کارش بهتره؟متالوژی یا امار؟؟
من واقعا خیلی گیج شدم...لطفا راهنماییم کنید!
و اینکه ایا واقعا بانکها کارشناسان رشته ی امار رو جذب میکنن یا فقط تو حرفه؟

با سلام و احترام
من صلاحیت این کار رو ندارم . چون وضعیت بازار کار متالوژی رو نمیدونم. موارد استخدام رو میتونین از قسمت استخدام وب ببینین ولی واقعیت تلخی در مورد بازار کار کلیه رشته ها وجود داره. اما بهترین ها هیچ وقت بیکار نمی مونند

فاطمه چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 15:59

سلام وقتتون بخیر!
ممنون از مطالب خوبتون ولی من منتظر مطالب جالبی که اهمیت این رشته رو بیان میکنه هستم .اگه براتون امکان داره یه نسخشو به ایمیلم هم بفرستین.
متشکر

بسمه تعالی
با سلام و احترام
پاسخ به ایمیل شما ارسال شد

آماریست شنبه 1 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:38

سلام.ببخشید من با خوندن این مطلب واقعا از رشته ایی که انتخاب کردم کمی دلسرد شدم.با هر مشاوری که حرف زدم میگفت بازار کار خیلی خوبی داره ولی اخیرا با توجه به استخدامی هایی که میبینم همه رشته ها و میخوان الا آمار.ببخشید من دانشجوی ترم 1 هستم و الانم کلی گیج شدم که اگه بخوام لیسانسو بگیرم دقیقا برای استخدام چه کاری میشه کرد؟؟؟/

بسمه تعالی
با سلام و احترام
اگر به استخدام های وب مانگاه کنین که اصلا اینجوری نیست. اگر رشته تون یکی از رشته های علوم انسانی بود چه؟ دوست عزیز هرکاری هرشغلی را باید با جدیت انجام داد. شاید بفرمایید اینها شعارند . بنده یک بار در سالهای 73 تا 77 آمار خوندم وبار دیگر ارشد زیستی در سالهای 90 تا 93

roz دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:18

سلام خسته نباشید
من دانشجوی ترم 5امار دولتی هستم برا کارشناسی ارشد تصمیم به شرکت در رشته صنایع را دارم امااستادانم موافق به این کار نیستند و توصیه میکنند امار شرکت کنم
خواهش میکنم راهنمایی کنید کدام از لحاظ بازار کار اینده بهتره است

دوست عزیز
با سلام و احترام
همه چیز به خودتون برمی گرده ولی رشته مهندسی صنایع قطعا بهتره از لحاظ بازار کار. آمار ریاضی بازاری برای ارشد چندان ندارد و دکترای آن بسیار سخت. بنابراین دوستانی را می شناسم بخاطر بازار هیئت علمی فعلی آمار زیستی مجددا ارشد زیستی را می خوانند.
کسانی را پیدا کنید که هر دو را تجربه کردهاند. ضمن اینکه به قابلیت های خودتان هم باید نگاه کنین

دانشجو آینده سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 00:08

سلام شبتون بخیر من حسابداری دانشگاه آزاد و آمار دانشگاه دولتی قبول شدم.کدوم یکی برم ؟هر دو شهری که دارم زندگی می کنم با خانواده ام.لطفا زود جواب بدین

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
در این مورذ بیشتر خود شما می توانید تصمیم بگیرید و فقط می توانید به نظر دیگران به عنوان مشورت نگاه کنین
1- برای خود اینجانب دانشگاه دولتی همیشه مهم بوده طوریکه سال 77 لیسانس گرفتم و سال 90ارشد علوم پزشکی قبول شدم
2- آمار رشته علوم پایه است بازار لیسانس برایش دیگر وجود ندارد برای کارشناسی ارشد و بالتر بالاتر باید فکر کنید ولی حسابدار خوب با اینکه تعدادش زیاد است ولی بازار کار هنوز دارد حتا با لیسانس
3- شما می توانید دانشگاه دولتی برید اگه بعدا خوشتون نیومد میتونین برین دانشگاه آزاد البته اگه مشکل سربازی نداشته باشین و لی بالعکش امکان نداره
باز من در خدمت شما دوست عزیز هستم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:42

سلام
ببخشید آقای بشیری، اما از این قسمت جمله تون" بیشتر قبول شدگان آمار، به اجبار وارد این رشته میشوند"، نه من و نه هیچ کدوم از دوستام، اصلا خوشمون نیومد. از شما بعید بود که همچین حرفی رو بزنین. این جمله رو به نوعی اهانت و تحقیر به جامعه آماری و پژوهشگران پرتلاش و با انگیزه، تلقی می کنیم. ماها همگیمون علاقه بسیار به آمار داریم و باهاش زندگی و به دیگران خدمت می کنیم. رتبه ما هم، کم از رتبه مهندسی ها نبوده که حتی از خیلی هاشون هم بیشتر بوده...
آمار رشته واقعا کاربردی و سختیه، اصولا هر کار پژوهشی با سختی هایی همراهه و افرادی وارد این نوع رشته ها میشن که واقعا از پشتکار و توانایی بالایی برخوردار باشن و اصلا اینطور نیست که به اجبار این رشته رو انتخاب کنن و اگر کسی این کارو بکنه، مطمئن باشین به علت نداشتن علاقه، زود از پا در میاد و....

به جای صحبت کردن های تکراری، بهتره عمل کنیم. کارآفرین باشیم در عمل و نه در حرف

اگر کمی تند رفتم، عذرخواهی میکنم، ولی این جملتون اصلا مناسب نبود....

موفق باشید

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
از اینکه به مطالب این سایت اهمیت می دهید و آن را به دقت مطالعه می فرمایید، سپاسگزارم.
دوست عزیز
مطالبی که در این قسمت آورده شده است عینا تقل قول از انجمن آمار دانشجویان بوشهر می باشد و نظرات شخصی اینجانب نمی باشد.
دوست عزیز
نمی دونم منظورتون از جملات تکراری چی هستش ولی اینجانب برای آمار زندگی کرده ام و شاید بخشی از سلامتیم به همین خاطر از دست رفته می دانم.
شاید اگر مطالبی را که در قسمت های دیگر که بیشتر جنبه آمار رسمی دارند مطالعه فرمایید. خواهید پذیرفت که منظور خود اینجانب این نبوده است.
بزودی مطالبی را خواهید دید که اهمیت آمار در دنیا را بازگو خواهم کرد. هر آماری وظیفه دارد نگاه آماری داشته باشد وبرای اشاعه آن تلاش نماید و از هر اطلاع رسانی دریغ ننماید.
بار دیگر از شما و دوستانتون سپاسگزارم ولی هر مطلبی به معنی توهین نبوده و نیست و اگر این منظور در ذهن دوستان متبادر شده از همه عزیزان عذر خواهی می نمایم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد