دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

شرکت در نظرسنجی در خصوص مقایسه درجه سختی آزمون دکتری سال 95 با سال 94

همان گونه که مستحضرید 7 مرداد ماه سال جاری آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت برگزار شد. از تمامی عزیزانی که درکنکور امسال در رشته آمار زیستی شرکت نموده اند، خواهشمند است در نظر سنجی " مقایسه درجه سختی آزمون دکتری سال 95 با سال 94 " شرکت فرمایید.

چنانه نقطه نظر خاصی هم در مورد این آزمون دارین میتوانید نظر خود را در  قسمت نظر سنجی وبلاگ اعلام و نقطه نظرات خود را در قسمت نظرات همین پست، ارسال بفرمایید.نیازی به نوشتن اسم یا ایمیلتان هم نیست.

ممنون از همراهی عزیزان.

نظرات 10 + ارسال نظر
زهرا پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 13:13

ببخشید اقای بشیری منظو از ضریب ضریب درس نبود. منظورم همون عدد ثابتی که گفتید نمره ها خام همه افراد در اون ضرب میشه.
و روش محاسبه تراز وزارت بهداشت بااین روش نشان می دهد منطقی نیست. در همه ازمون های دیگر سنجش وزارت علوم تراز هیجوقت منفی نمیشه.

دوست عزیز. من نمیدونم توی وزارت علوم اصلا تراز میشه یا نه؟ ولی در این روش اگر تراز بشه، قاعدتا اعداد باید ضرب بشه. روش روش ریاضی هست. و این کار به نوعی نرمال کردن اعداد هست

زهرا پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 13:01

ببخشید به عنوان مثال اگر همون نمره -۱۰ را در نظر بگیریم مسلما هر چه در عدد کوچکتری ضرب شود عدد حاصل نیز کمتر منفی است. واین عدد دومی هم که شمابیان کردید از تقسیم بالاترین نمره برنمره اکتسابی نفر اول بدست میاید براین اساس هرچه عدد حاصل یعنی ضریب بزرگتر باشد یعنی بالاترین درصد پایین بوده است که منطقی این هست که تراز منفی فرد با درصد منفی هم کمتر منفی شده باشد که با مثالی که شما زدید برعکس هست

بله. من درست گفتم . کسی که در درسی ضریب منفی خورده . اگر ضریب تراز اون درس عدد بالایی باشه. بیشتر رتبش جابجا میشه و درست هم همین هست. ودوست عزیز روش روش ریاضی هست. خیلی ساده.

زهرا پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 12:46

سلام
توضیح شما برای درصد مثبت صحیح و منطقی هم هست. ولی با درس منفی منطقی نیست. براساس توضیحی که شما نیز در دو مثال قبلی دادید هر چه بالاترین درصد اکتسابی یک فرد در ازمون بیشتر باشد خب از تقسیم دو عدد عدد کوچکتر به دست امده نسبت به حالتی که بالاترین درصد کمترباشد و نمره افراد دیگر ازمون نیز در این عدد ضرب میشود. ولی در صد منفی را در نظر بگیریم هرچه نمره اکتسابی بالاترین درصد کمتر باشد نمره فرد که منفی است در یک بزرگتری ضرب شده .در حالی که اگر بالاترین نمره اکتسابی کمتر باشد باید تاثیرش بر نمره منفی کمتر باشد.
ممنون

بله دقیقا این روش روش ریاضی هست. دوست عزیز. واون چیزی هست که در دفترچه اعلام شده یعنی کسی که درسی رو منفی میزنه مخصوصا توی درسی که بالاترین فرد درصد پایینی زده بیشتر ضرر میکنه.

زهرا پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 11:36

سلام
ببخشید من پاسخ سوالی که در مورد تراز منفی دادید متوجه نداشتم . براساس روش مصاحبه شما بیان کردید هرچه نفر اول درصدبالاتری زده باشد تاثیر ان بر تراز منفی کمتر است ولی برای افرادی با درصد مثبت تاثیر منفی دارد در حالی که منطقی باید اینگونه نباشد. هر چه نفر اول کمتر زده باشد تراز فرد با درصد منفی هم باید کمتر منفی شده باشد.
من در مورد درسی صحبت می کنم با ۱۵ سوال ضریب یک

سلام . براساس روش محاصبه اعلامی! دوست عزیز دقیق بخونین متوجه میشین. برای هردرس ابتدا نمرات خام محاصبه میشه. بالاترین نمره خام برای هرکس در هر درس معادل 100 درصد تراز اون درس درنظر گرفته میشه. و بقیه هم با اون فرد با ضریبی تراز میشن. هرچه نفر اول درصدی رو که برای یه درس زده کمتر باشه. ضریب تراز عدد بیشتری به خودش میگیره. بدین معنی که کسانی که توی اون درس از میانگین اون درس بیشتر بزنن فاصله بیشتری با بقیه پیدا میکنن.
که مثالش رو قبلا تو وب آزمونهای اپید زده بودم. اگه بازم نیاز به توضیحه بفرمایید تا بیشتر توضیح بدم

زهرا چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 11:09

سلام
کارنامه دوستم را نگاه کردم .برای درسبع درصد منفی هم نمره خام و هم ترارش منفی بود.
ببخشید برای یک دذس با ضریب یک وقتی همه پایین زیر چهل زده باشند و فردی این درصد را منفی بزنند رتبه اش خیلی تغییر میکند ؟ منظورم این هست ده درصد کاهش تراز وقتی منفی باشه تاثیر منفی ان بر روی تراز و رتبه نسبت به زمانی که این کاعش تراز مثبت باشد بیشتر است
خیلی ممنون

با سلام در کارنامه ایشون نمره خام و ترازشون منفی شذه طبیعی هست که درصدش هم منفی باشه.اولا یه درس که تعیین کننده نیست. ولی اینطوری میتونم توضیح بدم که برای درسی با ضریب یک فرض کنیم بالاترین درصد 80 بوده و یه نفر 10- زده در این صورت برای این درس چون تراز در 1.25 ضرب میشه این فرد 12.5 نمره منفی خواهد شد. حال اگر برای درس دیگری با همان ضریب یک بالاترین فرد 40 درصد زده باشد و فرد دیگر10- زده باشئ چون تراز درس ها در 2.5 ضریب میشه بنابراین فرد دوم 25- از دست خواهد داد. و به همان نسبت در رتبه تغییر ایجاد میشه. امیدوارم توضیح فوق کافی باشه.
بازم اگر سوالی بود در خدمتم

زهرا سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 12:50

سلام
ببخشید من روش محاسبه نمره تراز در وبلاگ آقای عباسی شمت بیان کرده بودید مشاهده کردم. براساس روش محاسبه شما نمره خام فردی صفر باشد نمره تراز او نیز صفر خواهد شد.وبا نمره خام منفی تراز همیشه مثبت خواهد بود.
در سال قبل من یکی از دوستام یکی از درصدهایش را که منفی زده بود نمره خام در کارنامه مثبت ونمره تراز او منفی بود
اگر ممکن هست لطف کنید توضیح دهید متشکرم

با سلام و احترام
درسته که در کارنامه های پارسال نمره خام رو حساب کرده بودن. اما من با روش دیگری تراز رو حساب کردم. ولی کلا چنانچه درصد منفی باشه. تراز هم هم علامت اون هست. مورد فوق رو دقیق باید بگین تا بتونم راهنمایی کنم. تعداد سوالات درس و ضریب درس مورد نظر و نمره خام درس مورد نظر

عباسی چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:04 http://drabbasighahramanloo.ir

سلام
با اجازتون بنده نیز این نظر سنجی را در سایتم برای اپیدمیولوژی درج می کنم.
ایده جالبی بود ممنون

جناب دکتر عباسی عزیز
با سلام و احترام
اختیار دارین . ما پیش شما شاگردی باید بکنیم

رامین دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:31

سلام
راستش من مجاز شدم، اما رتبه ام بالا شده و فکر نکنم قبول بشم. اما نه اینکه بگم سوالات خیلی سخت بودن، ولی در مقایسه با سوالات سال قبل که دیده بودم، کمی سطح بالاتر و مفهومی تر بود.
راستی یه سوال: شهید بهشتی امسال قراره 2 نفر به اضافه یک نفر رو آمار زیستی بگیره؛ اما توو جدول مناطق آمایشی و همینطور سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مشخص نشده بود که محل مصاحبه برای رشته آمار زیستی در این دانشگاه کجاست؟
شما اطلاع دارین؟

متشکر

سلام .از ارایه نظرتون ممنونم. مگه رتبه ها اعلام شده که شما چنین فکری می کنین مصاحبه 30 درصد کار هست و به راحتی افراد میتونن جابجا بشن.
در جدول مناطق آمایشی مصاحبه تمام دانشگاهها یک جا برگزار میشه. بنابراین مصاحبه دانشگاه شهید بهشتی برای آمار زیستی 31 شهریور در تربیت مدرس خواهد بود

biostatistics شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 20:56

سلام
من هم آزمون آبان رو شرکت کرده بودم ولی این آزمون بنظرم سخت تر بود، دردهای آزمون قبلیم بیشتر شده بود.

با سلام و احترام. ممنون . لطفا در نظرسنجی هم شرکت فرمایید

مهدی جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 23:56

از لحاظ سختی تفاوت چندانی نداشتند. البته در این آزمون از مباحث کوچک و جزیی چند سوال آمده بود. به هر حال امتحان باید جامع و از همه قسمتها باشد

با سلام و احترام. ممنون . لطفا در نظرسنجی هم شرکت فرمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد