دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

فایل سایت های مراکز آماری

آماری های عزیز

با سلام و احترام

 در مراجعه به خیلی از وبلاگ ها و وب سایتها پیوند بعضی از مراکز آماری و یا سایر پیوندهای وجود دارد که در صورت تعدد این پیوندها از زیبایی ظاهر وبلاگ یا وب سایت  می کاهد.بنابر این بر آن شدم تا با استفاده از سایت مرکز آمار، فایلی را تهیه نمایم که در عین حالی که این فایل کم ترین حجم ممکن را داشته باشد، بتواند سایت های مراکز آماری تمام قاره ها ، سایت های آماری و مراکز بین المللی آماری را پوشش دهد. اکنون در 100 امین مطلب، این فایل هدیه کوچکی در سال جهانی آمار برای شما عزیزان می باشد

فایل را از اینجا دانلود نمایید.

متن مصاحبه دکتر طالبی استاد محترم دانشگاه اصفهان با ایرنا

انجمن آمار ایران اعلام کرد: هوشنگ طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: نظام آمارشناسی به مجموعه قوانین، مقررات، آیین نامه ها و تشکل های حرفه ای و صنفی غیر حاکمیتی اطلاق می شود که مسئولیت سامان بخشی به فعالیت های آماری اعم از مشاوره، اجرا و نظارت بر طرح ها، تحقیقات و اصول و کاربرد روشها و علم آمار را به عهده دارد.
وی در ادامه بیان کرد: نظام آماری می تواند برخی اهداف را دنبال کند که پیگیری این اهداف باید با هماهنگی سازمان های دولتی و عمومی در کشور نظیر مرکز آمار ایران و همچنین نهادهای علمی نظیر انجمن آمار و دانشگاه ها صورت گیرد.

به گفته این کارشناس حوزه آمار، دستگاه ها از شکل گیری و فعالیت نظام آمارشناسی استقبال کرده و ضمن حمایت از آن، تمام مساعی خود را معطوف به ایجاد این نظام کرده اند.


  ادامه مطلب ...

زندگی نامه دکتر غلام حسین شاهکار : منبع سایت آمارگیران

دکتر غلام حسین شاهکار در بهمن ماه سال 1319 خورشیدی در شیراز چشم به جهان گشود.
در سال 1343 مدرک کارشناسی ریاضی را از دانشگاه تهران دریافت کرد.
وی در سال 1354 مدرک کارشناسی ارشد آمار را از دانشگاه شفیلد انگلستان دریافت کرد و بلافاصله به دانشگاه ولز منتقل شد.
تحصیلات خود را در رشته نظریه صف (Queueing Theory) ادامه داد و در سال 1357، موفق به کسب مدرک دکترای تخصصی در رشته خود از دانشگاه ولز انگلستان شد.
او پس از پایان تحصیلاتش به ایران بازگشت و از آن زمان تاکنون،به عنوان عضو هیئت علمی به تدریس و پژوهش در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول است.
نامبرده در سال 1379 به مرتبه استادی ارتقای یافت.
گروه : علوم پایه رشته : آمار گرایش : آمار و احتمال تحصیلات رسمی و حرفه ای :
غلامحسین شاهکار پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود در شیراز، عازم تهران شد و در سال 1343 مدرک کارشناسی ریاضی را از دانشگاه تهران دریافت کرد.
پس از گذراندن یک دوره یکساله در دانشسرای عالی، به دانشگاه مشهد رفت و به عنوان معلم حل تمرین مرحوم پروفسور تقی فاطمی مشغول خدمت شد.
یک سال بعد، برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد ریاضی به شهر محل تولد خود بازگشت و همزمان با تحصیل، خدمت خود را در قالب مربی نیمه وقت ادامه داد.
وی در سال 1352 با استفاده از بورس وزارت علوم برای ادامه تحصیلات عازم انگلستان شد و به دلیل علاقه اش به ریاضیات کاربردی و آمار، رشته تحصیلی خود را تغییر داد.
وی در سال 1354 مدرک کارشناسی ارشد آمار را از دانشگاه شفیلد انگلستان دریافت کرد و بلافاصله به دانشگاه ولز منتقل شد.
تحصیلات خود را در رشته نظریه صف (Queueing Theory) ادامه داد و در سال 1357، موفق به کسب مدرک دکترای تخصصی در رشته خود از دانشگاه ولز انگلستان شد
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : غلامحسین شاهکار در سال 1350 پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته ریاضی، با دعوت رئیس وقت دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مشهد، به طور رسمی به استخدام این دانشگاه درآمد.ایشان پس از اخذ مدرک دکتری تخصصی در رشته خود از دانشگاه ولز انگلستان در سال 1357، به ایران بازگشت و از آن زمان تاکنون، به تدریس و پژوهش در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول است.  
ادامه مطلب ...

واژه نامه و اصطلاحات آماری

فایل منحصر بفرد ویرایش سوم انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی واژه ها و اصطلاحات آماری که منبع اصلی دانشجویان برای ترجمه لغلات خصوصا در پایان نامه نویسی است، توسط پژوهشکده آمار تهیه شده است که این فرهنگ آماری به صورت آن لاین نیز در سایت پژوهشکده موجود است . فایل اصلی این ویرایش بالغ بر 31 مگا بایت است که ابتدا با نرم افزار،حجم فایل را  کاهش داده و سپس به صورت فشرده در دو فایل کلا به حجم حدود 8 مگا بایت در وبلاگ قرار دادم . این فایل که برای اولین بار به صورت فایل در فضای مجازی قرار می گیرد هدیه ناقابلی در جهت ارتقای دانش آماریمان است، بنابراین خواهشمند است این فایل را همه دانشجویان  آماری در همه مقاطع آماری را دانلود نمایید و در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید.


 فایل: انگلیسی به فارسی

 فایل : فارسی به انگلیسی

فایل پایان نامه های دانشگاه علوم پزشکی تهران

پس از فایل  عنوان پایان نامه های آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اصفهان و آمار زیستی و آمار ریاضی دانشگاه تربیت مدرس، اینک فایل پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران آماده استفاده شما عزیزان می باشد.

فایل مربوط را از اینجا دانلود نمایید.

سری 4 مجموعه پاورپوینت های آموزش spss دکتر میرزاده

از مجموعه پاورپوینت های  آموزش spss  دکتر میرزاده - قسمت چهارم را  میتوانید از لینک زیر دانلود کنید. فایلهای ضمیمه خروجی نتایج تمرین ها است که آنها را نیز دانلود کرده و در کنار فایل اصلی ذخیره نمایید. زیرا هنگام اجرای پاورپوینت باید فایلهای ضمیمه در کنار فایل اصلی قرار داشته باشند.

آموزش spss - پاورپوینت قسمت چهارم

ضمیمه یک

ضمیمه دو

اشتباه رایج درنگارش کلمه "معنی دار"درپروپوزال ومقاله

امروز به دو اشتباه خیلی خیلی شایع که توسط پژوهشگران در نگارش هایپوتز پژوهش و نیز در گزارش نتیجه آزمودن هایپوتزها رخ می دهد می پردازم

 

ادامه مطلب ...

ارجحیت متدلوژی بی نقص برآنالیزآماری پیشرفته

باز گشایی ستون مطالب مرتبط با آمار تحلیلی کاربردی در این وبسایت بعد از تقریبا دو سه سال دوری از این مطالب, همانطور که دو هفته قبل از این تاریخ وعده داده بودم, درابتدا با مروری بر ازمونهای آمار مقدماتی منجمله آزمونهای t-test, آزمون ANOVA, آزمونهای Chi-Square, آزمون Spearman Rho , آزمون Pearson, و آزمون Simple linear Regression شروع خواهد شد و متعاقبا به مبحث آمارچند متغیره یا  Multivariate Statistics  ورود خواهیم کرد. منتهی قبل از آنکه به احیای دوباره این ستون در وبسایتم بپردازم لازم دانسته ام که به نکته ای مهم در اهمیت توجه به روش تحقیق بی نقص بعنوان یک اقدام مهمتر و فراتر از انتخاب انواع آزمون های آماری اشاره بکنم.

  ادامه مطلب ...

پیش بینی مرگ و میر و بار بیماری ها

مقاله پیش بینی مرگ و میر و بار بیماری ها در ایران و جهان که در مجله پژوهش در پزشکی به چاپ رسیده است را از اینجا مطالعه بفرمایید

بررسی مجلات حوزه آمار و احتمال در پایگاه های اطلاعاتی ISI

بررسی جاری مجلات حوزه آمار و احتمال در پایگاه های اطلاعاتی ISI عنوان یکی از مطالب خبرنامه انجمن آمار در سال پانزدهم شماره اول می باشد. این مطلب را از اینجا دانلود نمایید.

 
 

معرفی کتاب: نگاهی نو به آمار

نگاهی نو به آمار عنوان کتابی است ترجمه دکتر حمید علوی مجد استاد گروه آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انتشارات ثانی در سال 1391. مترجم کتاب در پیشگفتار این کتاب را در قالبی جدید و با زبان تصویر و تا حدودی طنز معرفی می­نماید که نویسندگان آن مبانی علم آمار را به زیبایی در 12 فصل به رشته تحریر در آورده اند.

چه انتخاب خوبی! 95 % مطمئنم که سوپ امشب با احتمال 73% تا 77 % واقعاً خوشمزس!

مثلاً شانس اینکه در هوا بتوانیم یه تاکسی بگیریم، چقدره؟

یا شانس و یا اقبال .....

نجات یافته بوسیله آمار


 این کتاب با جملاتی طنزو تصاویر کارتونی، در سال جهانی آمار برای علاقمندان معرفی می شود