دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا
دانشجویان آمار زیستی

دانشجویان آمار زیستی

آمار؛تصویر دیروز، آیینه امروز،دورنمای فردا

پاسخ به سوالات کاربران

در این قسمت سوالات و پاسخ سوالاتی را که در قسمت نظر  و پیغام توسط کاربران پرسیده شده است در ادامه مطلب می آوریم.از هر گونه پیشنهاد، انتقاد و نظر با کمال میل استقبال می کنیم. لازم است به اطلاع دوستان برسانم که تقریبا به درخواست هایی که دوستان داشتند یا جواب داده شده یا در اولین فرصت جواب داده می شود.

ضمن تشکر از دوستانی که ابراز علاقمندی برای هرچه مطلوب بودن وبلاگ نموده اند، منتظر همکاری این عزیزان نیز می باشیم.

ضمنا نظراتی نیز حاوی تشکر از اینجانب بود که در همین جا از لطف تمامی دوستان سپاسگزارم.

دانشجویان میتوانند مطالب مورد نیز را به ترتیب تاریخ از همین قسمت دنبال نمایند. خواهشمند است سوالات خود را در این قسمت بنویسید.

 

 شنبه 2 آذر 1392 @ 10:35 ق.ظ

بسمه تعالی با سلام و عرض ادب و احترام

اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آمار زیستی هستم که شهریور ماه دفاع کردم. مطالب خیلی مفیدی رو در وبلاگ میگذارین و بسیار مورد استفاده بنده قرار گرفته و از جنابعالی ممنون و سپاسگذارم. راستش، در دانشگاه، به ما فرصت کار کردن ندادن و فقط می خواستن درس بخونیم....


  

 الان هم که تو تهران دنبال کارم، بیشتر مراکز تحقیقات از افرادی استفاده می کنن که فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر هستن و هنوز جایی رو پیدا نکردم.

علاقه بسیار به انجام کارها و تحقیقات علمی-پژوهشی دارم و پشتکارم اگر گزاف نگفته باشم، خیلی خیلی بالاست. درخواست بنده و سایر فارغ التحصیلان از شما اینه که حالا که دارین زحمت می کشین و اطلاع رسانی رو به خوبی انجام میدین، اگر جایی رو میشناسین که از دانش و معلومات ما می خوان استفاده کنن، لطف کنین و معرفی کنین. من و دوستانم به علت بیکاری ناگهانی و فارغ شدن از دانشگاه، دچار افسردگی شدیم و مسیر مشخصی رو برای یافتن کار تو تهران نداریم. کاش تو سایتتون خدمات مشاوره ای برای همه رشته ها می ذاشتین....

به هر حال ممنونتون میشیم اگر زمانی نیاز به همکاری داشتین، در خدمت باشیم. یادم رفت بگم، تو تهران کدوم مراکز تحقیقاتی هستن که می تونن از دانشجوهای آمار زیستی مشاوره بگیرن.

ممنون میشم، اگر لیست اون مراکزو در اختیارمون بزارین

براتون آرزوی موفقیت و سربلندی می کنم. با توکل و امید به خدای مهربون، به این راه خداپسندانه ادامه بدین. با سپاس ویژه از زحمات شما

 

بسمه تعالی

دوست عزیز با سلام و احترام

ضمن تشکر از ابراز محبت شما سعی می کنم به تمام موارد جواب داده باشم

بنده از پیشنهادهای پیشکسوتهای خودمون با استقبال برخورد می کنم.

 راستش دوست عزیز وقتی من این وبلاگ را درست کردم خودم هم فکر نمی کردم با این استقبال زیاد کاربران مواجه شوم و از دانشجویانی که برای کارشناسی ارشد خود را آماده می کنند تا شما فارغ التحصیلان به من لطف دارند. و این روز بروز وظیفه مرا سنگین تر می کند. در خصوص همکاری دوستانی هم قبلا ابراز علاقه نموده اند ولی به صورت عملی همتی از دوستان دیده نشده؛ من در چند جای وبلاگ متواضعانه از همه عزیزان خواستم که ما را در این کار کمک نمایند.

 در خصوص کارهای پژوهشی لازم است که ابتدا یک تیم قوی تشکیل شده و سپس نسبت به این کار اقدام نمود. برای تشکیل تیم قوی هنوز به یک راهکار قطعی نرسیده ام. اگر شما پیشنهادی دارین بفرمایین. اگر دوست داشتین می تونین رزومه خود و دوستانتون رو برام ارسال نمایید. بعد از یک مدتی در این خصوص تصمیم گیری خواهم کرد. در خصوص جذب نیروی انسانی هم هر جا اگهی استخدام می بینم برای بچه ها میزارم در خصوص موسسات پژوهشی هم حتما لیستش رو تهیه ودر وبلاگ میزارم. میدونین من دست تنهام و کارهای دیگری مثل پایان نامه؛ کار و انجام وظایف خانوادگی و مدیریت ساختمان نیز دارم. اگر بعضی وقتها دیر بعضی از کارها انجام میشه صمیمانه عذرخواهی می کنم


سلام وبلاگتون واقعا عالیه منم ترم یکی امار ریاضی هستم خوشحال میشم تبادل اطلاعات و لینک داشته باشیم من دنبال حل المسائل کتاب مدل های خطی کریستین رونالدم شما نمیتونید کمکم کنید؟ممنون میشم

 

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احتراماز لطف شما ممنون

لطفا اسم دقیق کتاب و نویسنده آن را بنویسید. حتما در اول فرصت سرچ می کنم.

 ضمنا فایل های خودم رو هم گشتم . اگه کاری از دستم بربیاد دریغ نمی کنم

تفاوت آمار ریاضی و آمار زیستی

نویسنده: یک دختر دانشجو

جمعه 1 آذر 1392 @ 15:45


سلام

تشکر می کنم از زحمات بسیار خوب شما

من هم مثل هستی خیلی دنبال فایل اموزشی STATA برای انجام کارهای اماری می گردم، ولی هنوز یک فایل منسجم پیدا نکردم.

یه پیشنهاد دیگه:

ما آماری ها تو کار پرسشنامه هم هستیم، اگر شما هم مطالبی که راهنمای خوب و جامعی برای تهیه یک پرسشنامه و انجام کارهای اماری بر روی ان باشد، لطف کنین و تو وبلاگتون بزارین.

با سپاس فراوان

 

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

ممنون از اینکه کاستی های وبلاگ را به من یاداوری می فرمایید.

 در مورد راهنمای جامع تهیه پرسشنامه حتما این کار را خواهم کرد. ولی انجام کارهای آماری برای هر پرسشنامه ای متفاوت و به قول خودتان کارهای آماری است که راهنماهای آموزش نرم افزار یا مطالب دیگر می تواند مفید واقع شود

پاسخ به سوالات کاربران

نویسنده: باران

  پنج‌شنبه 30 آبان 1392 @ 17:58


 

تشکر و دعوت به همکاری

با سلام. آقای بشیری عزیز، مدتی است من سایت شما را پیگیری می کنم. از مطالب جالب و چارت علمی و منظم کارهای شما در سایت لذت بردم. اگر مایل باشید، اینجانب نیز می توانم در هر چه بهتر کردم مطالب درج شده با شما همکاری داشته باشم.

 

بسمه تعالی

با سلام و احترام

با کمال میل از پیشنهاد شما استقبال می شود.

خواهشمند است رزومه ای از خود و نحوه ی مشارکت خود و پشنهاد ها رابرای اینجانب بقرستید

با سپاس


29 ابان 92

salame mojadad

rastesh man mikhastam bedonam che ketabayio bayad baraye azmoon

bekhonamo ketabayi bara naparametrio tarh hastan ke bara tasalot

azashon estefade kardo test zad ya na ke age be weblogeton ezafe she

aali mishe, rastesh ye soale dg ham daram:in gerayesh arzeshe vaght gozashtanodare?manzoram ine ke nemikham mesle gerayeshe imeni to reshteye sanaye

beshe ke har estekhdamio bejoz in gerayeshe amar bekhan,dar kol yanibazare kar dare?chon nemikham darsam hich soodi baram nadashtebashe.albate bebakhshid mozahem misham

 

 

بسمه تعالی

با سلام و احترام

منابع کتابها را تقریبا معرفی کرده ام ودر قسمت کارشناسی ارشد موجود است. تفاوت آمار زیستی با آمار ریاضی را هم نوشته ام. اگر می خواهید ادامه تحصیل شما منحصر به ارشد باشد. شاید آمار محض در شرایط فعلی بهتر باشد. اما اگر قسط ادامه تحصیل آسانتری تا مقطع دکتری داشته باشید آمار زیستی را به شما توصیه می کنم. ضمنا شرایط ممکن هست همیشه بد نمونه. بدرستی تحقیق و تصمیم بگیرین

هر وقت هم خواستین من در خدمت شما هستم

 


 

با سلام و احترام

راستش یه پیشنهاد در مورد آشنایی با نرم افزار داشتم.

اینکه علاوه بر نرم افزارهایی که معرفی کردین، به نرم افزار STATA هم اشاره ای داشته باشین، بد نیست.

استفاده از این نرم افزار هم، روز به روز در حال گسترشه، به خاطر استفاده آسان و دسترسی راحت.

با سپاس از زحمات شما

 

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

کاملا درست است مخصوصا در آمار پزشکی استفاده از این نرم افزار در آمریکا بالاترین درصد را در اختیار دارد. به دنبال منبع قابل معرفی هستم

دوست عزیز

وقت کاربران برای من مهم است. و کاربران هر مطلبی را نمی خوانند بنابر این مطالب باید قابل استفاده برای کاربران باشد.

 بزودی کتابی فارسی در این زمینه که در دست چاپ است را معرفی خواهم کرد

ضمنا مطلب شما در لیزرل هم آماده است در اولین فرصت در وبلاگ قرار خواهم داد.

 از نظراتتون ممنونم

پاسخ به سوالات کاربران

نویسنده: هستی

سه‌شنبه 28 آبان 1392 @ 03:36

 


سلام آقای بشیری

امیدوارم هم چنان سلامت و پاینده به کارتون در این وبلاگ ارزشمند ادامه بدین. راستش مدتیه به دنبال مطالبی مفید در مورد تعیین حجم نمونه در پژوهشهای مختلف می گردم، مخصوصا نرم افزارهایی که بتونه این کارو انجام بده.

خیلی ممنونتون میشم که در صورت امکان اگر مطلبی در مورد تعیین حجم نمونه دارین که مفید باشه، در این وبلاگ قرار بدین تا بتونیم دقیقتر حجم نمونه رو تعیین کنیم

با سپاس فراوان

 

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

حتمابا ما همراه باشید

پاسخ به سوالات کاربران

نویسنده: هستی

دوشنبه 27 آبان 1392 @ 10:12


 با سلام و احترام

زحمت کشیدین، ممنون

اما بنده یک پیشنهاد دارم

می تونین زحمت بکشین و نام مجلات معتبر پزشکی رو که در ISI، نمایه شدند و Impact Factor بالا دارند، به ترتیب، لیستشو در وبلاگ قرار بدین. با تشکر

 

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

حتما

عنوان مجلات علمی

نویسنده: Biostat

دوشنبه 27 آبان 1392 @ 05:01


با سلام و احترام

خواهشمندم فایل راهنمای فارسی این مطلب را لطف کنید و در وبلاگ قرار دهید.

با تشکر

 

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

اگر منظورتون بحث SEM هستش. پاور فارسی در مورد آن در سایت وجود دارد

معرفی نرم افزارهای مرتبط با مبحث SEM

نویسنده: Biostat

دوشنبه 27 آبان 1392 @ 04:54

 

 


با سپاس از زحمات شما

امیدوارم هر چه زودتر فایل دانلود این نرم افزار در اختیارمان قرار گیرد. در مورد سوالی که پرسیدین، به نظرم تا حد زیادی خیلی مفید هستند. چون گاهی اوقات ممکنه از یک نرم افزار جواب نگیریم و مشکلمون با یک نرم افزار دیگه حل بشه و اینکه هر نرم افزاری، قابلیت های خاص خودش رو داره. باید دید با کدوم نرم افزار میتونیم به نیازمون پاسخ بدیم. باز هم ممنون

 

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

با تشکر از نظراتی که میدین و مایه دلگرمی است . در اولین فرصت این کار رو خواهم کرد.

راهنمای نرم افزار آماری Lisrel

نویسنده: هستی

دوشنبه 27 آبان 1392 @ 04:51

 

با سلام و با تشکر از زحمات جنابعالی

لطفا در صورت امکان، نرم افزار Lisrel را به همراه راهنمای استفاده در وبلاگ بگذارید.

 

پاسخ:

بسمه تعالی

در اولین فرصت این کار را انجام خواهم داد. لطفا بفرمایید وجود نرم افزارها در سایت به دوستان چقدر می تونه کمک کنه؟

راهنمای نرم افزار آماری Lisrel

یکشنبه 26 آبان 1392 @ 17:48


 باسلام به بچه های آماری خسته نباشید

من دانشجوی رشته کارشناسی ارشد آمار هستم خیلی دوست داشتم آمار زیستی بخونم ولی نشد میخوام راهننماییم کنید اینکه ئمن چطوری میتونم موفق بشم کتاب زبان چی باید بخونم یا اینکه تو همین رشته ای که هستم بمونم ممنونم

 

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

اینکه شما الان رشته کارشناسی ارشد آمار می خونید که خیلی خوب است اما دوست عزیز نه من و نه هیچ کس دیگری نمی تواند بگوید که شما چی کار کنید. عنوان مطلبی دارم با عنوان تفاوت آمار ریاضی و آمار زیستی در قسمت موضوعی کارشناسی ارشد می توانید آن را ببینید که می تواند به شما کمک کند . اگر نه باز هم در خدمت شما خواهم بود. در مورد اهمیت زبان هم مطلبی دارم . توصیه می کنم قسمت نظرات کاربران راهم بخوانید شاید کمکی به شما شد. اگر نه باز هم در خدمت شما خواهم بود

پاسخ به سوالات کاربران

نویسنده: منتظر

شنبه 25 آبان 1392 @ 11:32

 

تقاضای همکاری

جمعه 24 آبان 1392 @ 01:09 ق.ظ

دانشجوی ترم اخر کارشناسی ارشد جغرافیای پزشکی از دانشگاه ازاد هستم .ساکن تهران ام. واقعا سایت مفید و جالبی دارید ممنون از مطالب زیبایتان

 

بسمه تعالی

همشهری عزیز

با سلام و احترام

از لطف شما سپاسگزارم

عنوان مطلب را اعلام همکاری فرموده اید. از هرگونه همکاری استقبال می شود. راستش پایان نامه من عنوانش آماره کاوشی فضایی هست . وبلاگ اپیدمیولوژی هم  من پیگیری می کنم. لطفا یه سری هم به اونجا بزنید. از هر نظری تشکر می شود

 


 

به نام خدای یکتا

ضمن عرض سلام و با تشکر از زحمات شما

راستش بنده یک سوال در خصوص نوع مقاله برای دانشجویان رشته آمار زیستی دارم

اینکه آیا یک فارغ التحصیل رشته آمار زیستی، این توانایی را دارد که مقاله آماری بنویسد و اینکه مقاله اش در کدام مجله چاپ خواهد شد؟؟؟؟ آنهم مقاله ای که مربوط به پایان نامه اش می شود؟؟؟؟

آقای بشیری

متاسفانه بنده با یک بحران جدی در زمینه مقاله استخراجی از پایان نامه ام روبرو شده ام و کسی بهتر از شما رو برای پاسخ به سوالم پیدا نکردم

استاد راهنمای بنده تاکید و اصرار زیاد دارد که مقاله مربوط به پایان نامه ام، حتما پزشکی باشد، ولی کن استاد مشاور پزشکی که در دانشگاه دیگری است، چون داده های پایان نامه ام متعلق به اوست، تاکید دارند که مقدمه و بحثم، آماری باشد و قسمت پزشکی مربوط به مثال کاربردی باشد و هیچ کدام از منابع مورد استفاده نیز، پزشکی نباشد!!!!!!

استاد راهنمایم با این نظر به طور کلی مخالف است؟؟

به نظر شما راه درست چیست؟ من به هر دو این اساتید بزرگوار، نیازمندم، اما هیچ کدام حاضر نیستند با یکدیگر صحبت بکنند!!!! و بنده نمی دانم کار درست چیه واقعا؟

اگر بنده به حرف مشاور پزشکیم گوش کنم و مقاله آماری بنویسم، در کدام مجله خارجی معتبر می توانم مقاله ام را به چاپ برسانم؟؟؟ با سپاس فراوان از همراهی و توجه شما

پاسخ:

بسمه تعالی دوست عزیز با سلام و احترام اینکه یک دانشجوی کارشناسی ارشد بتواند مقاله بنویسد یا نه جواب این است که بله باید این قابلیت را در دوران تحصیل پیدا کند اما رسیدن به این توانایی مستلزم این است که آیا از اموزش های تجربی و عملی در دوران تحصیل برخوردار می باشد جواب این سوال برای هر کسی مشخص است

دوست عزیز

نیازی به نگرانی نیست . من اطلاعی از نوع داده های و کاری که در پایان نامه انجام می دهید ندارم اما اگر دوست داشتید در قسمت ارتباط با من ایمیل را بنویسید تا بتوانم بیشتر در خدمت شما باشم.

 دوست عزیز

یک مقاله آمار زیستی هم می تواند در یک مجله پزشکی و هم می تواند در یک مجله آماری چاپ شود . به خواسته های هر دو بزرگوار هم استاد راهنما و هم استاد مشاور می توانید به آسانی جواب دهید.

 لیست مجلات را در وبلاگ داریم. مطالبی را هم در مورد مفاله نویسی در وبلاگ بارگزاری نموده ام. باز هم مطلب در این مورد خواهیم داشت. روزی فرا می رسد که شما نه یک مقاله بلکه مقالات متعددی را خواهید نوشت . انگاه به پشت سر خود نگاه می کنید و به خود می بالید

نویسنده: سردرگم

چهارشنبه 22 آبان 1392 @ 06:45

 


بقیه فصل های کتاب رو کی میذارید؟

 

پاسخ:

بسمه تعالی با سلام و احترام

بقیه فصل های کتاب فعلا موجود نیست

کتاب مسائل مبانی آمار ریاضی

یکشنبه 19 آبان 1392 @ 18:02


 

با سلام ضمن عرض خسته نباشید به شما بابت مطالب بسیار خوبتون در این وبلاگ بنده یک پیشنهاد دارم:

ما دانشجویانی آمار زیستی برای چاپ مقاله خود نیاز به آشنایی با مجلات معتبر پزشکی داریم، چرا که قرار است بنا به مقتضیات، مقالات خود را در این مجلات چاپ کنیم. لذا از شما درخواست داریم در صورت امکان، لیست مجلات معتبر پزشکی ISI چه ایرانی و چه خارجی را در اختیارمان بگذارید. من خودم بارها در اینترنت سرچ کردم، اما هنوز نتونستم یک لیست واقعی و مورد اطمینان پیدا کنم. با سپاس از لطف شما

 

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

ضمن تشکر از شما، مطالبی در این خصوص در قسمت مفاله و پایان نامه دارم . ضمنا مطالب مفید دیگری نیز بزودی اضافه خواهم کرد

پاسخ به سوالات کاربران

یکشنبه 19 آبان 1392 @ 12:31


آقای بشیری

سلام کار شما واقعا تحسین بر انگیزه. من بهتون تبریک میگم. اغراق نکنم، مثل شما واقعا تو این دوره و زمونه کمه که اینقدر در عرصه علمی، برای انتقال مطالب ارزشمند و بسیار مفید، در تلاش و خدمت به دانشجویان این مرز و بوم برای رضای خدا باشند. این لطف خدا شامل بنده ای، چون شما شده...و ما اینو کاملا درک و براتون همیشه دعا می کنیم. خوشحال میشیم که خدمتی، هر چند ناچیز در این وبلاگ ارزشمند داشته باشیم، مثل همکاری در برخی مواردی که شما لازم دارین. براتون آرزوی موفقیت و سلامتی را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم. هیچ وقت این وبلاگ رو نبندین

حق نگهدارتون

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

از لطف شما سپاسگزارم. لطف شماها وظیفه من رو ضمن اینکه قوت قلب می باشد، سنگین تر می کند. از هر گونه انتقاد، پیشنهاد و هر گونه کمک در راستای بهتر کردن این وبلاگ که متعلق به شما عزیزان می باشد با کمال میل استقبال می کنم. ضمنا این درخواست خود اینجانب از خوانندگان سایت نیز می باشد

جزوه ی آموزشی R

شنبه 18 آبان 1392 @ 06:14


 

با تشکر بسیار از زحمات شما ممنون میشیم لطف کنید و فایل PDF این اثر ارزشمند را در اختیارمان بگزارین با زهم ممنون

 

پاسخ:

بسمه تعالی دوست عزیز با سلام و احترام

لینک های مربوط به این اثز موجود است. ولی در اولین فرصت این کار انجام خواهد شد/

مبانی و اصول اپیدمیولوژی

شنبه 18 آبان 1392 @ 05:40


 

سلام از گیلان هستم دارم ارشد اجرایی میخونم و تو مرحله پایان نامه نویسی هستم لطفا به من کمک کنید. 

 

نرم افزار های اس پس اس اس و لیزرل و پی ال اس را خوب و به طور خود اموز یاد بگیرم .لطفا در این زمینه کمک کنید خیلی گیرم ،منبع خوب برای شروع کدومه و اولویت اول با کدام نرم افزار هست؟؟ لطفا برام ایمل کنید خیلی خیلی ممنونتون میشم.  

 

پاسخ:

بسمه تعالی با سلام و احترام همانطور که فرمودین پاسخ به میل شما ارسال گردید

جواب میل:

بسمه تعالی

دوست عزیز با سلام و احترام

همانطوریکه فرمودید جواب را به میلیتون میفرستم

فضای این دو نرم افزار با هم با این که مشترکاتی دارند ولی متفاوت می باشند

 اگر براتون ممکنه کمی در مورد داده ها تون و فرضیات خودتون توضیح بدین تا بگم چه نرم افزاری را مطالعه نمایید. در خصوص اس پی اس 4 تا فایل توی وبلاگ دارم که خوبند. اگر لازم شد براتون فایل های آموزشی هم میفرستم و کتاب خوب هم میتونم معرفی کنم. و در خصوص لیزرل نیز فایل آموزشی خواهم گذاشت

آرزوی موفقیت برای داوطلبان دکتری آمار زیستی

چهارشنبه 15 آبان 1392 @ 13:24


با سلام و احترام

لطفا آدرس این سایت را جهت کسب اطلاعات بیشتر در اختیار بذارید. با سپاس فراوان

 

پاسخ:

بسمه تعالی با سلام و احترام متن اصلی خبر در سایت http://isi.cbs.nl/iaos/ قرار دارد .

 Young Statisticians Prize AnnouncementAnnouncement of CompetitionTo encourage 2014 more young statisticians to take an active interest in official statistics, the International Association for Official Statistics (IAOS) is announcing its next annual competition for the best paper in the field of official statistics written by a statistician under the age of 35. Up to three winning papers may receive monetary prizes. In addition, the first place winner will receive travel funds to present the paper at one of the sessions at the IAOS Conference in DaNang, Vietnam in October 2014. We encourage submitters to address, and propose solutions to, pressing methodological or strategic issues in the area of official statistics at the local, regional, national or international level. The paper must be ten or fewer pages in length, be submitted in English, and not have been previously presented in a public forum or published. An international panel will judge the papers based on the following criteria: Scientific and/or strategic merit; Originality; Applicability of the ideas in (practice of) statistical offices; andQuality of the exposition

برگزاری مسابقه‌ی مقاله‌نویسی توسط انجمن بین‌المللی آمار رسمی (ISI)

سه‌شنبه 14 آبان 1392 @ 03:24


پاسخنامه کلیدی

 دوشنبه 13 آبان 1392 @ 03:14 ق.ظ

سلام اول تشکر می کنم به خاطر مطالب بسیار خوبی که در سایتتون قرار دادین.... من تازه دفاع ارشدم رو کردم و خیلی خوشحالم که با این وبلاگ آشنا شدم. من به انجام کارهای پژوهشی خیلی علاقه مندم اما هنوز همکاران پیگیر پیدا نکردم. اگر شما می شناسین، حتما لطف کنین و بهم معرفیشون کنین.. یه خواهش دیگه داشتم، ما داوطلب آزمون دکتری آمار زیستی وزارت علوم : تربیت مدرس هستیم، اما متاسفانه پاسخ نامه کلیدی آزمون های دکتری آمارزیستی وزارت علوم رو نتونستیم جایی پیدا کنیم، اگر این امکان برای شما وجود داره، خیلی ممنون میشیم پاسخنامه کلیدی این آزمون ها رو در سایتتون قرار بدین  

یه پیشنهاد: هیچ وقت نزارین این سایت، به انتها برسه، واقعا مطالبی که تو گذاشتین، حرف نداره با احترام و با تشکر فراوان

 

بازاریابی

بازگشت

دوشنبه 13 آبان 1392 @ 03:29 ق.ظ

سلام آقای بشیری

این دومین نامه ای هست که براتون می نویسم.

راستش برخی از دانشجویان آمارزیستی بعد از دفاع، واقعا دچار افسردگی میشن، چون بازار کار در خارج از دانشگاه براشون واقعا کمه. پیشنهاد من به شما اینه که می تونین از فارغ اتحصیلان آمارزیستی برای همکاری در کار مشاوره در این سایت، بهره بگیرین. با تشکر فراوان از زحمات شما

 

بسمه تعالی

دوست آماری عزیز

با سلام و احترام

از ابراز لطف شما سپاسگزارم

خیلی خوشحال هستم که هم نظر در مورد این وبلاگ نوشتین. هم خواسته خود را مطرح کردین و هم پیشنهاد دادین

روزی که اینجانب وبلاگ را ایجاد کردم انگیزه ام ایجاد وبلاگی محدود در این زمینه بود. اما رفته رفته هم خودم علاقمندی خاصی پیدا کردم و هم دیدم نیاز و درخواست های زیادی در این زمینه وجود دارد

اینجانب علی رغم اینکه مشغول کارهای پایان نامه هستم و سرکار هم میرم و مسولیت خانوادگی و مدیریت ساختمان را برعهده دارم این کار را با کمال اشتیاق دارم ادامه می دهم

ولی متاسفانه اگر به وبلاگ هم نگاه کنین چند جا از تمام دانشجو ها و فارغ التحصیلان خواستم مطالبی را که دارند برام بفرستن ولی تا حالا کار خاصی نشده . ظاهرا بعضی ها فقط دانلود بلدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

براتون توی امتحان دکتری ارزوی موفقیت دارم من کلید سوالات دکتری وزارت علوم رو ندارم ولی کلید زبان و استعداد تحصیلی رو دیدم میدونم هست. اگه خواستین براتون ارسال می کنم. چند وقتی است که دارم فکر می کنم که در این زمینه اگه بشه هم فعالیت بکنم

اگر پیشنهاد مشخصی دارین در زمینه مشاوره بفرمایین.

شاید لازم باشه اول عضو گیری بشه و بعد اقدام به این کار بشه

از نظراتتون واقعا سپاسگزارم

 


دوشنبه 13 آبان 1392 @ 11:07 ب.ظ

salam kheili webloge khoobi darin kash ye mohiti bud ke amaria az hame ja mitunestan ba ham dar ertebat bashan!

 

 بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

از نظر شما ممنونم

فعلا امکانات وبلاگ بیشتر از این ارتباطات در قسمت نظر ها نیستشاید بعدا با تبدیل آن به سایت بتوان امکانات بهتری را فراهم آورد


سلام خیلی ممنون از زحماتتون و خیلی ممنون به خاطر وبلاگ به روزتون یه سوال دارم اینکه رشته امار زیستی با اپیدمیولوژی چه تفاوتی دارند کدامیک بیشتر به مبحث پیش بینی در بیماریها می پردازدو آیا آمار زیستی در مبحث پیش بینی از اپید عقبتر است یا نه؟

 

پاسخ:

بسمه تعالی با سلام و احترام

دوست عزیز

 ضمن تشکر از جنابعالی

با این که اپیدمیولوژی و آمار زیستی مشترکات زیادی با هم دارند

اما نمی توان این دو مبحث را باهم مقایسه نمود. کسی که آمار زیستی می خواند برای تحلیل درست مسائل پزشکی باید اپیدمیولوژی بداند ولی یک اپیدمیولوژیست بیماری را تحلیل نمی کند. صحبت در مورد پیش بینی هم با استفاده از امار صورت می گیرد

احتمال و اپیدمیولوژی

نویسنده: آماردوست

دوشنبه 13 آبان 1392 @ 23:27


حالا چرا می زنی؟

 

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

 امر جناب عالی در اسرع وقت جواب داده شد و پست هایی نیز بدین منظور نوشتم و بابت نظر شما نیز ممنونم. هدف فقط این بود که ئوستان دیگر نیز از سوالات و نطرات مشابه به راحتی استفاده نمایند. این وبلاگ برای شما و متعلق به شما عزیزان می باشد

استخدام بانک کارآفرین در تهران (۷ رشته(|

دوشنبه 13 آبان 1392 @ 00:30

 از ظرفیت ارشد خبری نشد؟

 

پاسخ:

بسمه تعالی دوست عزیز از اصفهان

از شما خواهش کرده بودم که مطالب رامتناسب با محل مورد نظر بنویسید. از انجایی که دوران تحصیل لیسانس در دانشگاه اصفهان بوده ام. و شهر اصفهان را دوست می دارم پاسخ شما را اینجا می دهم. دوست عزیز ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت علوم تازه شروع شده است. معمولا ثبت نام وزارت بهداشت در اسفند و اوایل فروردین صورت می گیرد. قطعا ظرفیت ها کمتر نخواهد شد. ولی لازم شد پستی با همین عنوان در وبلاگ داشته باشم

استخدام بانک کارآفرین در تهران (۷ رشته(

یکشنبه 12 آبان 1392 @ 11:20


سلام . اعلام شده که منابع تغییر کرده ایا منابع امارزیستی هم تغییر کرده ؟با تشکر

 

پاسخ:

بسمه تعالی با سلام و احترام

منابع کارشناسی ارشد رشته آمار وزارت علوم پاره ای تغییرات داشته ، نه وزارت بهداشت . فعلا هم دفترچه جدید نیومده است

مهم ترین منابع کارشناسی ارشد آمار زیستی

شنبه 11 آبان 1392 @ 15:15


شنبه 11 آبان 1392 @ 03:43 ب.ظ

با سلام برای اشنایی اجمالی با تعاریف انواع طرح ها و طرح ازمایشها ( انالیز واریانس یک طرفه و دو طرفه) . به عنوان منبع کنکور ارشد امارزیستی میشه کتابی از نویسنده خاصی معرفی کنید . با تشکر.

 

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

در خصوص انواع طرح ها و طرح آزمایشها کتاب های پیام نور طرح آزمایش 1 و 2 نوشته مرحوم دکتر شاهکار بسیار مفید است خصوصا جلد اول در ابتدا خلاصه مفیدی را در خصوص روش های آماری دارد این کتاب ها را از انتشارات ملک اگر اشتباه نکرده باشم در میدان انقلاب می توانید تهیه نمایید. ضمنا این کتابها در قسمت معرفی منابع کارشناسی ارشد در قسمت موضوعی کارشناسی ارشد معرفی شده است.

لطفا نحوه آشنایی و نظر خود را در مورد وبلاگ اینجانب بنویسید . موفق باشید


 سلام با تشکر از وبلاگ خوبتون یه سوال دارم برای رتبه یک کنکور ارشد امار زیستی چه امتیازاتی برای ازمون دکترا قرار می دهند با تشکر

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

رتبه های 1 تا 3 در رشته امار زیستی در مقطع کارشناسی ارشد و رتبه یک دکتری و معدل اول هر ورودی در هر دانشگاه برای دکتری می توانند از امتیازات استعدادهای درخشان استفاده نمایند. بدین معنی که در صورت کسب 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی 10 درصد اضافه تر از پذیرش اصلی به استعدادهای درخشان تعلق می گیرد . درصورتیکه این 10 درصد کمتر از یک نفر باشد. حداقل یک نفر در آن رشته محل پذیرش می شود. این موضوع هم برای ارشد و هم برای دکتری موضوعیت دارد.

 ضمنا لطفا سوالات خود را در محل های مناسب بپرسید تا قابل استفاده برای همه دوستان باشد

پنج‌شنبه 9 آبان 1392 @ 23:18


سلام

درسای مربوط به پزشکی در آزمون ارشدآمار زیستی میاد؟

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

خیرمنابع و درس های آزمون در پست فایل های قسمت کارشناسی ارشد موجود است

سه‌شنبه 7 آبان 1392 @ 09:56


 سلام منظورم از شرایط مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون ارشد زیستی بود؟ مثلا دانشجویان سال سوم آمار میتونن در آزمون شرکت کنن؟

پاسخ:

بسمه تعالی

 با سلام و احترام

کسانی می توانند در آزمون های ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند که تا 31 شهریور همان سال فارغ التحصیل شوند. مثلا کسانی که در آزمون 93-94 در خرداد ماه 93 امتحان خواهند داد تا 31 شهریور 93 باید فارغ التحصیل شوند

سه‌شنبه 7 آبان 1392 @ 09:54


سلام کتاب آمار ناپارامتری بهبودیان یا روشهای ناپارامتری بهبودیان کدامیک منابع است

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

کتاب آمار ناپارامتری بهبودیانالبته من کتاب روش های ناپارامتری بهبودیان را ندیده ام . باید به سرفصل هاش دقت نمایید

دوشنبه 6 آبان 1392 @ 14:57


آره واقعا زبان خیلی مهمه

 من که الان ترم اولم دنبال اینم که یه راهی پیدا کنم که در کمترین زمان ممکن زبانم رو قوی کنم چون خیلی بهش احتیاج دارم همه کتابامون لاتینن به نظر شما راهی هست غیر از کلاس زبان رفتن و گذراندن کلی ترم آخرشم هیچی فقط پول خرج کردنه یا حداقلش مدت زمان زیادی میخواد نتیجه بگیری یه روش که زود و حداقل در سطح متوسط نتیجه بده هست ؟؟؟؟؟

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام حال شما را درک می کنم. اگر هم زبانتان ضعیف است نگران نباشید شروع کنید به ترجمه که نه فهم مطلب اولش خیلی ازتون وقت می گیره طوری که خسته و گاهی هم ناامید میشید ولی شما فقط با جدیت به کارتون ادامه بدید. بزودی دامنه لغت زیاد میشه و فهم مطالب براتون آسونتر. امتحان کنید و از پیشرفت خودتون کامنت بزارین. موفق باشین

دوشنبه 6 آبان 1392 @ 13:19


سلام

ممنون که جواب دادید الان چند ماهه دنبال کسی میگردم که آمار زیستی بلد باشه اما متاسفانه کسی نبود و همه فقط آمار ریاضی میدونستن.

راستش من آمارم اصلا خوب نیست و متاسفانه متوجه نشدم. طبق تحقیق خودم از اینترنت گفته بود فرمولی برای محاسبه p-value به این راحتیا وجود نداره و متاسفانه چندین سوال از این نوع تو کنکور دکتری اومده بود. من حتی کتاب مناسبی هم پیدا نکردم. اگه امکانش هست یکم بیشتر توضیح بدید چون من در این مبحث اساسا در حد مقدماتی هستم و وقتی بعد از اتمام مباحث و دوره شروع به زدن تست های کنکور های گذشته کردم با دیدن سوالات کنکور ۹۱ و از این نوع سوالات کلا اعتماد به نفسم رو در مورد آمار زیستی از دست دادم. حتی اگه بشه کتابی معرفی کنید که بتونم تهیه کنم یا دانلود کنم ممنون میشم. ای کاش زودتر به این فکر میرسیدم که از اینجا سوالمو مطرح کنم فکر نمی کردم کسی جوابگو باشه و الان خیلی خوشحالم از اینکه دیدم جوابی دادید. از همکاریتون ممنون. منتظر جوابتون هستم.

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز ممنونم از لطف شما

شما میتونین سوالاتتون رو از همین جا برام بزارین. تا حد ممکن جواب میدم. مبحث مقدار احتمال مطلبی است که احتیاج به فهم آن وجود دارد و در اکثر کتابها هم به درستی تعریف نشده. مطلبی به عنوان مقدار احتمال از نگاه دکتر ارقامی در وبلاگ موجود است که میتونه براتون مفید باشه.در صورت احتیاج به کمک بیشتر در قسمت ارتباط با من پیام بزارین.

دوشنبه 6 آبان 1392 @ 11:39


پنج‌شنبه 2 آبان 1392 @ 09:01 ب.ظ

سلام.ببخشید مزاحم وقتتون شدم.دانشجوی ترم 7 امارمو قصد دارم برا ارشد امارزیستی رو بخونم خیلی سردر گمم.نمیدونم چطور بفهمم رو درسایی که میخونم تسلط دارم یا نه.استرسم دارم.میشه راهنماییم کنید که موفق شم؟

بسمه تعالی

 دوست عزیز

 با سلام و احترام

 مطالبی را در قسمت کارشناسی ارشد بارگزاری کرده ام میتوانید از آنجا استفاده نمایید. مجموعه ای را نیز در دست تهیه دارم که بزودی در وبلاگ خواهم گذاشت که داوطلبان ارشد آمار زیستی بتوانند استفاده کنند. برای شروع به قسمتی که گفتم مراجعه نمایید

 Sent: Tuesday, October 29, 2013 9:33 AM 

 

سلام مجدد و عرض احترام

اگه میشه لطف کنین بگین چطور بفهمم که تسلط روی درسی دارم یا نه؟مجموعه ای هست بجز سوالات کنکور سالهای قبل برای آمار زیستی؟ ممنونم

بسمه تعالی

 با سلام و احترام

 مرور مداوم همان سوالات می تواند به سرعت و تسلط شما کمک کند. آمار زیستی منابع زیادی ندارد می توانید  مجموعه سوالات ارشد و دکتری انتشارات فرهنگ را هم تهیه نمایید . چند سری از این سوالات در پردازش موحود نیست . سوالات آمار نظری و بعضی از سوالهای دکتری را هم می توانید مطالعه بفرمایید. اگر مطلبی بود باز در خدمت شما خواهم بود. موفق باشید ممنون میشم نظرات خودتان را نیز در مورد سایت، کمی و کاستی های آنر برام بفرستین.

 

be nazaram site khubi darin vali niyaze mano dar morede amar zisti bartaraf nakard,kheyli soala to zehnam bud ke nemishod az sitefahmid,vali dar kol khob bod.


سلام من ۱۶ آبان کنکور دکتری پزشکی مولکولی دارم و واقعا آمار زیستی اشکال دارم و هیچ کس حتی بچه های آمار نتونستن کمکی کنن. من ۱ سوال میذارم براتون میشه راه حلشو بپرسم؟راه حل می خوام. از کمکتون ممنون

برای آزمون برابری شیب خط ساده با عدد صفر در نمونه ای به حجم ۲۰، مقدار مجموع مجذورات رگرسیون و خطا به ترتیب ۲۰ و ۴.۵ شده است. pمقدار (p-value) آزمون چقدر است؟ (مقدار بحرانی در سطح آلفا مساوی ۰.۰۵  تقریبا ۲ می باشد) جوابشم : p<0/001

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

ضمن آرزوی موفقیت برای جناب عالی

وقتی آزمون ما آزمون این هستش که شیب خط یعنی بتا یک برابر صفر است یا نه؟ بنابراین می توانیم با استفاده از توزیع f یا t مقدار آزمون را پیدا کنیم در این صورت آماره آزمون برابر خواهد بود با 80 چون مقدار f آزمون خیلی بزرگ است بنابراین فرض ما به راحتی رد خواهد شد. برای توزیع تی =رادیکال 80=9که تی 18 درجه آزادی و حتی بالاتر از 10 نمونه برای p- مقدار 0.0005 = 3.922 کتابر نتر صفحه 1341

امیدوارم توضیحات مربوط کافی باشد.اگر این توضیحات کافی نبود دوباره در خدمت شما خواهم بود

یکشنبه 5 آبان 1392 @ 16:10


سلام

درباره شرایط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد آمار زیستی مطلب بذارید. ممنون

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

اگر منظورتون این هستش که چه رشته هایی می تونن شرکت کنن می تونیین فایلی راکه در آن به معرفی کامل این رشته می پردازد از قسمت کارشناسی ارشد دانلود نمایید

موفق باشین

نویسنده: امیر

شنبه 4 آبان 1392 @ 18:32


 سلام

یعنی باید همه کتابهای بالا رو بخونیم.

 پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

این منابع قبولی شما را تضمین می کنید.

شنبه 4 آبان 1392 @ 18:23


arshad amar

جمعه 3 آبان 1392 @ 06:59 ب.ظ

سلام من برای اولین باری است ک به وبلاگ شما می ایم و باید به خاطر وبلاگ خوبنون تبریک و خسته نباشید بهتون بگم. امسال در رشته اماربیمه علامه دانشکده پردیس قبول شدم ک از بهمن ماه کلاسام شروع میشه و به پیشنهاد خانواده ثبت نام کردم و البته به دلیل هزینه بالا و نداشتن دکترا تصمیم گرفتم ارشد امار زیستی هم شرکت کنم. کتب ارشد مدرسان رو هم تهیه کردم که نمیدونم واقعا چقدر کتاب های مفیدی میباشند . میخوام در مورد نحوه خوندن کتب و چگونگی برنامه ریزی دروس و ساعات مطالعه به بنده راهنمایی کنید. با تشکر از شما

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

رشته آکچواری رشته ای است که هر چند در ایران دکتری ندارد ولی این رشته  در خارج متقاضی زیاد دارد . در ایران نیز بیمه مرکزی مصوبه ای را برای استخدام آکچواریست در شرکت های بیمه تصویب کرده است . بنابراین بازار کار بسیار خوبی دارد.برای دکتری نیز می توان در رشته های دیگر دکترا گرفت.ولی با این همه در اولین فرصت ممکن این کار انجام خواهد شد. مطالب و منابعی را در قسمت کارشناسی ارشد بارگزاری نموده ام

ولی برنامه ریزی تحصیلی نیز در ادامه برای استفاده دوستان خواهد آمد


سلام . دو تا سوال آماری دارم اگه میشه کمکم کنید.ممنونتون میشم

چه زمانی همبستگی بیشتر از یک میشه.؟میشه برای من یه مثال بگید.؟

و اینکه اگر چنانچه بهترین شاخص مرکزی میانگین باشه بهترین شاخص پراکندگی چی هست؟چرا

 پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز  

با سلام و احترام

هیچ گاه همبستگی بزرگتر از 1 نمی شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا در محاسبات اشتباهی رخ داده است و این در سوالات ارشد زیستی قبلا بوده است.میانگین یکی از شاخص های مرکزی است و همیشه بهترین نیست. در صورتی که مثلا با اطلاعاتی مثل درامد سروکار داشته باشیم شاخص میانه نسبت به میانگین شاخص بهتری می باشد.در خصوص پراکندگی هم معمولا انحراف شاخص مناسبی برای وصف پراکندگی می باشد.

نویسنده: مهدی دانشجوی ارشد مشاوره

جمعه 3 آبان 1392 @


سلام

لطفا درباره ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد هم مطلب بذارید.

پاسخ:

بسمه تعالی با سلام و احترام در اولین فرصت در این خصوص از گذشته تا حال اطلاع رسانی خواهد شد

نویسنده: هوادار شما

چهارشنبه 1 آبان 1392 @ 13:38


من کارشناسی امار خوندم وداوطلب ارشد امارزیستی هستم درمورد منابع ازمون میتونید به من کمک کنید (درس زبان عمومی و طرح و ناپارامتری)لطفا ممنون میشم

 پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

ضمن ارزوی موفقیت برای شما

فایلی در قسمت موضوعی در خصوص منابع کارشناسی ارشد بارگزاری شده است ولی در مورد منابع خواسته شما در اسرع وقت عنوان مطلبی را بارگزاری خواهم کرد

نویسنده: اماردوست

سه‌شنبه 30 مهر 1392 @ 15:26


سلام مجدد من علاقه مند به تحقیقاتی برای درمان بهتر بیماران هستم ایا امار زیستی منو به هدفم نزدیک میکنه با تشکر


پاسخ:

دوست عزیز

با سلام و احترام

از علاقمندی شما سپاسگزارم. نمی دانم شما چه رشته ای هستید . اگر خواستید در قسمت پیغام ها ایمیل بزارید تا بتونم بیشتر ارتباط داشته باشیم. دوست عزیز یکی از مباحث اساسی آمار زیستی ، کارازمایی بالینی است که در ان می توان گروه هایی را به صورت شاهد و درمان انتخاب کرد و بعدا نتایج را تحلیل نمود

دوشنبه 22 مهر 1392 @ 17:27


 سلام به نظر شما چقدر این تحقیقات می تونه به پزشکان ایرانی برای پیدا کردن درمان بیماری کمک کند این تحلیل ها رو خود پزشکان نمی تونن به دست بیارند؟وظیفه امار زیستی چیه ؟

 پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز با سلام و احترام

این همان اشتباهی است که همه می کنند و فکر می کنند با دو یا سه واحد آمار خوندن می تونند این کار را انجام دهند. انجام تحلیل در آمار زیستی از ویژگی ها و حساسیت های خودش برخوردار هست. تحلیل درست مکمل تحقیق می باشد. در فایلی که در قسمت کارشناسی ارشد بارگزاری شده است رشته آمار زیستی معرفی شده است

نویسنده: امار دوست

یکشنبه 21 مهر 1392 @ 16:21


سلام لطفا درباره ظرفیت قبولی امار زیستی در دانشگاه های داخل مطلب بذارید. ممنون از بروز بودنتون.

 پاسخ:

بزودی این کار انجام خواهد شد . با ما و همراه ما باشید

نویسنده: سعید

شنبه 20 مهر 1392 @ 16:47


سلام من فارق التحصیل رشته آمار هستم.مایلم در گرایش آمار زیستی ادامه تحصیل بدم به نظر شما بهتره در کدام دوره هاشرکت کنم. با تشکر

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز با سلام و احترام

به نظر من نیازی به شرکت در دوره خاصی نیست. منابع این رشته را معرفی نموده ام . همراه ان منابع تست های کارشناسی ارشد این رشته که در دو جلد توسط پردازش منتشر شده است بسیار مفید است.اگر مطالب مورد نظر کافی نبود.اینجانب توضیحات بیشتر را خواهم داد. موفق باشید

نویسنده: سعید

پنج‌شنبه 11 مهر 1392 @ 13:45


 سلام بچه ها من هم دانشگاهیتون بودم کلی خاطره دارم اومدم سر زدم وبلاگ خوبی دارین . یه چیزی رو می خواستم بهتون بگم برای اونایی که دنبال یه کاره پاره وقت با درآمد خوب هستند. استخدام مدرس جهت تدریس در مدارس ابتدایی و راهنمایی برای کلیه رشته ها و کلیه شهرهای ایران نیرو میخواد هم کار با پرستیژ بالا ست هم رزو مه کاری واستون میشه هم درآمدش خیلی خوبه هم می توانین با وقت خودتون تنظیم کنین این گفتم چون من خودم زمان دانشجوییم خیلی به کار احتیاج داشتم ولی نبود. پیشنهاد می کنم از دست ندین . برای ثبت نام کافیه اسمتون ، شهرتون و ایمیلتون روبه شماره پیامک 30009900002424 پیامک کنید. خودشون باهاتون تماس میگیرن یکی از دوستامو فرستادم خیلی راضیه به دوستاتون هم بگین ثواب داره

 پاسخ:

بسمه تعالی با سلام و احترام با تشکر

نویسنده: negar

پنج‌شنبه 11 مهر 1392 @ 12:46


سلام خسته نباشین ,وب خوبی دارین

میشه چند نمونه ی دیگه از نرم افزار های پر کاربرد و رایج مدیریتی(فایل آموزشیpdf یا پاور پینت) را معرفی کنید .میشه لطف کنید واسه ایمیلم ارسال کنید ممنون

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

این سایت یک سایت باهدف معرفی آمار رسمی ، آمار زیستی و آمار فضایی می باشد. نرم افزار spss یک نرم افزار عمومی برای همه رشته ها می باشد. با این همه به غیر از این نرم افزار ، لیزرل نیز یک نرم افزار بسیار پرکاربرد برای رشته های مدیریتی می باشد. در اولین فرصت ممکن مطالبی را در سایت بارگزاری خواهم کرد

نویسنده: زینب

جمعه 5 مهر 1392 @ 16:03


سلام من میخام رشته آمار زیستی 93 شرکت کنم رتبه ام باید چند باشه تا قبول شم شهرش واسم مهم نیست مهم قبول شدنه میتونین به من کمک کنید با تشکر...

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

دوست عزیز

اگر تعداد پذیرفته شدگان مثلا 150 نفر باشد . درست است که 20 درصد آن سهمیه می باشد و این به این معنی است که رتبه های زیر 120 حتما قبول می شوند. ولی واقعیت این است که در این رشته کسانی که از سهمیه استفاده می کنند از 5 درصد هم کمتر می باشد . یعنی می توان روی 95 درصد کل ظرفیت تصمیم گرفت. اما توصیه من این است که الان قبول شدن خیلی سخت نیست و کمی همت می خواهد منابع رو هم معرفی کرده ام . دوست عزیز مکانی که می خوای ادامه بدی از خود ادامه دادن مهم تره .اگه باز کمکی خواستی در خدمت شما خواهم بود

نویسنده: آماری

پنج‌شنبه 4 مهر 1392 @ 20:08


سلام اگر که امکان داره فایل کتاب مونرو برایم بفرستید، ممنون از لطفتون

پاسخ:

بسمه تعالی

باسلام و احترام

اگر منظورتون فایل انگلیسی کتاب هست در اولین فرصت این کار را خواهم کرد و به شما هم اطلاع خواهم داد

نویسنده: محبوبه


سلام من یه داوطلب ارشد امسال هستم وشاید یکی از انگیزه هام برای ادامه تحصیل واین رشته علاقه مندیم به امارفضایی واین مبحث میباشد امیدوارم وارد دانشگاه واین حوزه پژوهشی بشم ممنون از وبلاگ خوبتون

پاسخ:

دوست عزیز

با سلام و احترام

ضمن آرزوی موفقیت برای جناب عالی، وبلاگ اپیدمیولوژی فضایی نیز مطالب مفیدی در این زمینه دارد. دانشگاه تربیت مدرس آمار محضش بیشتر در زمینه آمار فضایی کار می کنند و. مجموعه پایان نامه های آمار ریاضی این پروه موید این مطلب است

لغت نامه آمار فضایی

 


می خوام واسه کنکور ارشد بخونم یه پایه می خوام.

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز

با سلام و احترام

ان شاء ا... موفق باشید. می توانید از وبلاگ و مطالبی که در آن وجود دارد استفاده نمایید. در صورت درخواست شما، اینجانب هر کمکی از دستم بربیاید در خدمت شما خواهم بود

یکشنبه 24 شهریور 1392 @ 16:52


سلام برای موفقیت در رشته امار زیستی زبان پزشکی چقدر مهم است (در طول تحصیل در این گرایش(

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

دوست عزیز چنانچه جزو پذیرفته شدگان امسال هستید، ضمن تبریک به شما باید بگم که هر چقدر زبان شما خوب باشد راحتتر و بهتر پیشرفت می کنید. اما برای زبان پزشکی نیز 2 واحد درسی به نام کلیات پزشکی فرا می گیرید که مفاهیم پزشکی را در بردارد

نویسنده: امار دوست

جمعه 22 شهریور 1392 @ 17:48


آمار زیستی

سلام و از سایت خوبتون ممنون.من کاشناسی بهداشت عمومی دارم و امسال می خوام ارشد آمار زیستی امتحان بدم .میشه منو راهنمایی کنین

یکشنبه 17 شهریور 1392 @ 08:53 ق.ظ


به نظر شما حتما باید تا دکترا ادامه داد یا اینکه با مدرک ارشد هم میتوان کار کرد؟

پاسخ:

بسمه تعالی

با سلام و احترام

دوست عزیز هیچ چیز را با علم عوض نکنید. شاید بگویید دارم شعار میدم. اما لازم است بدانید من در سال 73 وارد تحصیلات کارشناسی و در سال 90 وارد تحصیلات ارشد شده ام. لذتی که الان با درس خوندن به من دست می دهد با هیچ چیز عوض نمی کنم . البته زندگی خرج هم دارد ولی این روزها می گذرند. ولی با توجه به اینکه میزان پذیرش آمار زیستی در سالهای اخیر خیلی زیاد شده است . حتما ادامه تحصیل مفید است. اگر اکنون ارشد میخوانید پس خوب بخوانید تا بعدا درست تصمیم بگیرید

نویسنده: ارشد

شنبه 16 شهریور 1392 @ 20:30


سلام یک سوال داشتم

من قصد شرکت در کنکور امار زیستی 93 رو دارم به نظر شما برای قبولی در دانشکاه اصفهان باید چه رتبه داشته ای باشم؟

پاسخ:

بسمه تعالی

دوست عزیز با توجه به اینکه در سالهای اخیر سیاست وزارت بهداشت افزایش پذیرش می باشد. بنابراین اگر برنامه ریزی درستی انجام دهید به راحتی موفق می شوید ضمنا میزان رتبه ها با توجه به نوع سوالات در سالهای مختلف، متفاوت می باشد.معمولا رتبه های زیر 40 تهران قبول میشوند

نویسنده: ارشد

ممنون

 

 

نظرات 11 + ارسال نظر
شیوا شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 17:02

سلام و خسته نباشید
ممنونم از وبلاگ خوبتون
من یه راهنمایی در مورد روش کد نویسی در openbugs برای مخاطره های رقابتی میخواستم. اگه ممکنه راهنماییم کنید و یا اگه دوستان منبعی میشناسن در این زمینه، اگه معرفی کنن ممنون میشم

یک روانشناس پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 19:56

سلام آقای بشیری

این درسته که آزمون های

ANOVA 2*2
chi square 2*2

به آزمون تعقیبی نیازی ندارن

خیلی ممنون

سارا سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:12

salam
bebakhshid man ye soal amari daram
mikhastam beporsam k dar azmon t dar narm afzare spss zamani k sig=0 mishavad b che manast?

بسمه تعالی
دوست عزیز با سلام و احترام
sibninificsnt معناداری آزمون رو نشون می دهد بنابراین اگر سطح معنی داری که معمولا 0.05 گرفته می شود . برای اعداد کمتر از اون فرض صفر رد می شه و برای مقادیر بزرگتر فرض صفر پذیرفته میشه. اگه باز هم سوالی بود در خدمتم

باران شنبه 13 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:22

سلام.میشه بگین با رتبه در سهمیه 243 ورتبه کل 247 ونمره تراز 20.19 میشه روزانه قبول شد یا نه؟
و اگه شبانه قبول شم میشه بعد انصراف بدم،منعی برای کنکور 95 که نداره؟

بسمه تعالی
با سلام و احترام
پاسخ شما در قسمت ادامه مظلب اعلام کارنامه علمی اولیه و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 94 داده شد

هستی چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:33

سلام
یه سوال آماری داشتم که واقعا آسونه اما یه ابهامی برای من داره !خیلی ضروریه!توضیح راجع بهش یه کم طولانیه چه طوری میتونم بپرسم؟
ممنون

بسمه تعالی
لطفا با میل اینجانب مکاتبه نمایید. به شما ایمیل زده شد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:46

سلام
خسته نباشین و دستتو درد نکنه
راستی
پاسخ کلیدی آزمون دکترای وزارت علوم رو از کجا میشه پیدا کرد؟ مخصوصا رشته خودمون:آمار زیستی
به شدت نیاز داریم
تشکر فراوان

بسمه تعالی
با سلام و احترام
دوست عزیز متاسفانه وزارت علوم کلید سوالات رو منتشر نمی کنه. خیلی از دوستان درخواست کلید آمارزیستی وزارت علوم 92 رو داشتند که متاسفانه تا کنون من خودم هم جایی ندیدم.
با این همه اگر رشته خاصی و سال خاصی را دنبال می کنین بفرمایین، شاید تونستم جوابها رو براتون پیدا کنم

باران پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:58

سلام
تشکر می کنم از زحمات بسیار خوب شما
من هم مثل هستی خیلی دنبال فایل اموزشی STATA برای انجام کارهای اماری می گردم، ولی هنوز یک فایل منسجم پیدا نکردم.
یه پیشنهاد دیگه:
ما آماری ها تو کار پرسشنامه هم هستیم، اگر شما هم مطالبی که راهنمای خوب و جامعی برای تهیه یک پرسشنامه و انجام کارهای اماری بر روی ان باشد، لطف کنین و تو وبلاگتون بزارین.
با سپاس فراوان

بسمه تعالی
با سلام و احترام
ممنون از اینکه کاستی های وبلاگ را به من یاداوری می فرمایید.
در مورد راهنمای جامع تهیه پرسشنامه حتما این کار را خواهم کرد. ولی انجام کارهای آماری برای هر پرسشنامه ای متفاوت و به قول خودتان کارهای آماری است که راهنماهای آموزش نرم افزار یا مطالب دیگر می تواند مفید واقع شود

هستی سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:36

با سلام و احترام
راستش یه پیشنهاد در مورد آشنایی با نرم افزار داشتم.
اینکه علاوه بر نرم افزارهایی که معرفی کردین، به نرم افزار STATA هم اشاره ای داشته باشین، بد نیست.
استفاده از این نرم افزار هم، روز به روز در حال گسترشه، به خاطر استفاده آسان و دسترسی راحت.
با سپاس از زحمات شما

بسمه تعالی
با سلام و احترام
کاملا درست است مخصوصا در آمار پزشکی استفاده از این نرم افزار در آمریکا بالاترین درصد را در اختیار دارد. به دنبال منبع قابل معرفی هستم
دوست عزیز
وقت کاربران برای من مهم است. و کاربران هر مطلبی را نمی خوانند بنابر این مطالب باید قابل استفاده برای کاربران باشد.
بزودی کتابی فارسی در این زمینه که در دست چاپ است را معرفی خواهم کرد
ضمنا مطلب شما در لیزرل هم آماده است در اولین فرصت در وبلاگ قرار خواهم داد.
از نظراتتون ممنونم

هستی دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:12

سلام آقای بشیری
امیدوارم هم چنان سلامت و پاینده به کارتون در این وبلاگ
ارزشمند ادامه بدین.
راستش مدتیه به دنبال مطالبی مفید در مورد تعیین حجم نمونه در پژوهشهای مختلف می گردم، مخصوصا نرم افزارهایی که بتونه این کارو انجام بده.
خیلی ممنونتون میشم که در صورت امکان اگر مطلبی در مورد تعیین حجم نمونه دارین که مفید باشه، در این وبلاگ قرار بدین تا بتونیم دقیقتر حجم نمونه رو تعیین کنیم
با سپاس فراوان

بسمه تعالی
با سلام و احترام
حتما
با ما همراه باشید

منتظر شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:32 http://MAHDIYART.BLOGFA.COM

باسلام به بچه های آماری خسته نباشید
من دانشجوی رشته کارشناسی ارشد آمار هستم خیلی دوست داشتم آمار زیستی بخونم ولی نشد میخوام راهننماییم کنید اینکه ئمن چطوری میتونم موفق بشم کتاب زبان چی باید بخونم یا اینکه تو همین رشته ای که هستم بمونم ممنونم

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
اینکه شما الان رشته کارشناسی ارشد آمار می خونید که خیلی خوب است اما دوست عزیز نه من و نه هیچ کس دیگری نمی تواند بگوید که شما چی کار کنید.
عنوان مطلبی دارم با عنوان تفاوت آمار ریاضی و آمار زیستی در قسمت موضوعی کارشناسی ارشد می توانید آن را ببینید که می تواند به شما کمک کند . اگر نه باز هم در خدمت شما خواهم بود.
در مورد اهمیت زبان هم مطلبی دارم . توصیه می کنم قسمت نظرات کاربران راهم بخوانید شاید کمکی به شما شد. اگر نه باز هم در خدمت شما خواهم بود

[ بدون نام ] یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:31

با سلام
ضمن عرض خسته نباشید به شما بابت مطالب بسیار خوبتون در این وبلاگ
بنده یک پیشنهاد دارم:
ما دانشجویانی آمار زیستی برای چاپ مقاله خود نیاز به آشنایی با مجلات معتبر پزشکی داریم، چرا که قرار است بنا به مقتضیات، مقالات خود را در این مجلات چاپ کنیم.
لذا از شما درخواست داریم در صورت امکان، لیست مجلات معتبر پزشکی ISI چه ایرانی و چه خارجی را در اختیارمان بگذارید. من خودم بارها در اینترنت سرچ کردم، اما هنوز نتونستم یک لیست واقعی و مورد اطمینان پیدا کنم.
با سپاس از لطف شما

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
ضمن تشکر از شما، مطالبی در این خصوص در قسمت مفاله و پایان نامه دارم . ضمنا مطالب مفید دیگری نیز بزودی اضافه خواهم کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد